عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

درهای رحمت الهی در روز عرفه باز است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دعای عرفه درس‌های بسیاری برای مؤمنان دارد، گفت: در این روز بزرگ درهای رحمت و بخشش الهی باز است که باید بندگان نهایت استفاده را داشته باشند.

آیت‌الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به اهمیت روز عرفه اظهار داشت: طبق روایات رسیده از اهل‌بیت (ع) در روز عرفه گناهان همه بخشیده می‌شود و حتی پیامبر فرمودند گناهانی هستند که جز در عرفات بخشیده نمی‌شوند.
وی ادامه داد: از اعمال مهم روز عرفه زیارت امام حسین (ع) و خواندن دعای عرفه است، البته قبل از شروع دعای عرفه هم سفارش بر خواندن دو رکعت نماز و استغفار شده است.
عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه دعای عرفه بسیار قابل‌تأمل است، گفت: در این روز بزرگ درهای رحمت و بخشش الهی باز است و بندگان برای استفاده از این روز باید به دعا و نیایش بپردازند.
وی خاطرنشان کرد: اعتراف به گناه در برابر خداوند و همچنین واسطه قراردادن معصومین برای استجابت دعا می‌تواند در زودتر رسیدن به حاجت مؤثر باشد.
آیت‌الله فقیهی با اشاره به اینکه دعای عرفه دارای مضامین مهمی است، گفت: دعای عرفه در واقع گفتگوی امام حسین (ع) با خداوند متعال است، یک گفتگوی عارفانه همراه با اقرار به بندگی و عبودیت که درس‌های بسیاری برای بندگان خدا دارد.
وی تصریح کرد: مؤمنان باید آن معنویت و اطلاعات و بندگی که در این روز به دست می‌آورند را در طول تمام سال خود حفظ کنند تا مسیر زندگی آنها در میسر الهی قرار بگیرد.

انتهای پیام/160


http://javaneparsi.ir/49252
اخبار مرتبط

نظرات شما