عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

رئیسی همچون بهشتی نماد یک ملت بود

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه رئیسی نمادِ مقاومت در برابر استکبار و شکستن غل‌وزنجیر تحریم‌های آمریکا از دست‌وپای ملت ایران بود، گفت: مظلومیت رئیسی همچون مظلومیت بهشتی است که حضرت امام خمینی او را نماد یک ملت خواند.

حجت‌الاسلام محمد ملک‌زاده در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به اینکه خبر شهادت سید مظلوم سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور خدوم و مردمی و همراهان ایشان قلوب ملت ایران و آزادی‌خواهان جهان را جریحه‌دار کرد، اظهار داشت: در شب میلاد امام رئوف علی بن موسی‌الرضا (ع) در سراسر ایران از زن و مرد و کودک و نوجوان ولوله‌ای در دل‌ها افتاده بود که حاکی از به جوش‌وخروش آمدن ضمیر غیرتمند مردم وفادار و قدرشناس ایران نسبت به مسئولان خدمتگزار خود بود.
وی ادامه داد: مردم ایران در شب میلاد امام رضا (ع) نگران سلامت رئیس‌جمهور محبوبی بودند که همه افتخارش خادمی حضرت رضا علیه‌السلام و خدمتگزاری مردم بود و در سراسر ایران در این شب برای سلامتی ایشان دست به دعا برداشتند.
عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عنوان کرد: اما تقدیر الهی به‌گونه‌ای دیگر رقم خورد و ما را چاره‌ای جز رضایت به مقدرات الهی نیست؛ زیرا راضی و تسلیم بودن به مقدرات الهی، یکی از صفات انسان‌های شایسته و کامل است.
وی اضافه کرد: سیدالشهدا علیه‌السلام، نمونه کامل این صفت الهی است و در رفتار و گفتار آن حضرت، رضایت و تسلیم حق موج می‌زند. همان زمان که امام حسین (ع) در اوج مصیبت از دست‌دادن یاران و عزیزان خود، خاک‌های گرم کربلا را جمع کرد و درحالی‌که صورت مبارک و غرقه به خونش را روی این خاک‌های گرم گذاشت فرمود: «الهی رِضاً بِقَضائِکَ و تَسْلیماً لِامْرِکَ وَ لا مَعْبودَ سِواکَ یا غِیاثَ الْمُستَغیثین»
حجت‌الاسلام ملک‌زاده خاطرنشان کرد:  امروز ملت قدرشناس ایران در رثای خادمان محبوب، مظلوم و بی‌ادعای خود به سوگ نشسته‌اند. این‌همه سوگ و اندوه به‌پاس زحمات سید مظلومی است که برای خدمت به مردم سر از پا نمی‌شناخت.
وی ابراز داشت: مظلومیت رئیسی همچون مظلومیت بهشتی است که حضرت امام خمینی او را نماد یک ملت خواند. رئیسی نمادِ مقاومت در برابر استکبار و شکستن غل‌وزنجیر تحریم‌های آمریکا از دست‌وپای ملت ایران بود. او به‌جای دل‌بستن به توهم احیای برجام و انتظار لبخند استکبار، به سمت خنثی‌سازی تحریم‌ها حرکت کرد و موفقیت‌های فراوانی در این مسیر کسب کرد. پیوستن ایران به بریکس و پیمان شانگهای؛ احیای روابط منطقه‌ای از آسیا و آفریقا تا آمریکای لاتین در قالب سیاست خارجی عزتمندانه تنها بخشی از دستاوردهای اوست. ازاین‌رو نفرت و کینه‌توزی دشمنان انقلاب و تبلیغات مغرضانه علیه او از سوی دشمنان خارجی و دنباله‌روهای داخلی آنان به راه افتاد.
این کارشناس سیاسی در ادامه افزود: مردم ایران در غم جانکاه ازدست‌دادن رئیس‌جمهور اخلاق‌مدار و مظلومی سوگوارند که هرگز اهل مطرح‌کردن خود نبود و حتی حاضر به دفاع از خود در برابر هجمه‌های غیرمنصفانه و غیراخلاقی نمی‌شد.
وی تصریح کرد: به یاد داریم که ایشان در اوج بداخلاقی و اتهامات رقبای خویش در مناظرات انتخابات ریاست‌جمهوری تنها به همین یک جمله اکتفا کرد: «آیا شما در سخنان خود، خدا را هم در نظر می‌گیرید»؟! او خود حقیقتاً در طول سال‌های خدمت در مسئولیت قضا و یا مسئولیت قوه مجریه همواره خدا را در نظر داشت.
حجت‌الاسلام ملک‌زاده ادامه داد: مردم قدرشناس ایران امروز در غم ازدست‌دادن رئیس‌جمهور سخت‌کوشی نشسته که کمتر از سه سال مسئولیت خود بیش از ۳۰ سال در مسیر سازندگی و رفع مشکلات مردم تلاش کرد و عاقبت در راه خدمت به ملت ایران به شهادت رسید.
وی گفت: رهبر انقلاب در پی بروز حادثه برای رئیس‌جمهور و همراهان ایشان خطاب به مردم ایران فرمودند: ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.
عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: شاید امروز بدخواهان نظام از این اتفاق خشنود باشند؛ اما به کوری چشم دشمنان این شهادت‌ها همواره مایه قدرت بیشتر نظام بوده است.
وی تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشته است؛ اما در سایه لطف بی‌کران خداوند متعال و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، همواره حرکت انقلاب و نظام در مسیر روبه‌رشد خود ادامه یافته است و البته این بار نیز به لطف الهی و حضرت ولیعصر (عج) که لطفش همواره شامل حال ملت ایران بوده است، هیچ خللی در مسیر رشد و تعالی ایران اسلامی به وجود نخواهد آمد.


انتهای پیام/160


http://javaneparsi.ir/48887
اخبار مرتبط

نظرات شما