نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

شهید رئیسی پایبند انقلاب مستضعفان امام خمینی بود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشی آیت‌الله رئیسی دقیقاً مشی امام خمینی (ره) بود گفت: شهید رئیسی پایبند انقلاب مستضعفان امام خمینی (ره) بود به همین علت آن تشییع میلیونی رقم خورد. 

محمد منان رئیسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: تشییع میلیونی شهید رئیسی یادآور تشییع پیکر حاج‌قاسم سلیمانی بود‌ که هر دو شاگرد مکتب امام خمینی رحمت‌الله بودند. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم شهید رئیسی و شهید حاج‌قاسم سلیمانی را از یک جنس می‌دیدند افراد بی‌ادعا که برای خادمی مردم از همه آنچه که داشتند از آبرو و اعتبار هزینه کردند‌ و همه شماتت‌ها و ناملایمات را تحمل کردند و با اینکه دست هر دو باتوجه‌به جایگاهی که داشتند باز بود و می‌توانستند بسیاری از کارها را برای خوشان و نزدیکان خودشان انجام دهند؛ اما منافع خودشان و گروه خودشان را به منافع ملی و منافع مردم ترجیح ندادند.

وی خاطرنشان کرد: تصاویری که بعد از شهادت حاج‌قاسم سلیمانی و شهید رئیسی از زندگی خودشان و اطرافیانشان منتشر شد نشان داد که این دو شهید بزرگوار چه مقدار به این مردم و کشور وفادار بودند و زندگی ساده و بدون تجملات و تشریفات داشتند.

حفظ ارزش‌ها باعث محبوبیت بین مردم می‌شود

منان رئیسی عنوان داشت: این‌ها همان ارزش‌هایی است که باعث می‌شود که آن مسئول بین مردم محبوب شود وقتی مردم مشاهده می‌کنند مسئولی با اینکه اختیارات دارد و می‌تواند بسیاری از منافع را برای خود و اطرافیانش بردارد؛ اما از آن منابع و منافع برای خودش و اطرافیانش استفاده نمی‌کند به این مسئول ارادت پیدا می‌کنند. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولانی مانند حاج‌قاسم سلیمانی و آیت‌الله رئیسی از آنچه که حق خودشان هم بود کمتر بهره می‌بردند و اعتقاد داشتند که خودشان را باید با اقشار ضعیف جامعه تطبیق دهند.

وی با اشاره به اینکه این نوع رفتارها دقیقاً منطبق با آرمان‌های انقلاب مستضعفان امام خمینی رحمت‌الله علیه بود، ادامه داد: انقلاب امام خمینی (ره) انقلاب محرومان و انقلاب پابرهنگان بود انقلاب اسلامی به وجود آمد تا مستضعفین را از زیر یوغ استبداد و استکبار رها کند.

منان رئیسی اضافه کرد: اگر در این سال‌ها مردم نسبت به مسئولانی بدبین بودند برای این بود که تصور مردم این بود که این مسئول برخلاف راهبرد اصلی انقلاب اسلامی که حمایت از مستضعفان بود حرکت می‌کردند. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم مسائل و مشکلات اقتصادی را تحمل می‌کنند؛ اما تحمل تبعیض و بی‌عدالتی و اینکه مسئولی از موقعیت خود استفاده کرده و برای خود و اطرافیانش از رانت مسئولیت خود استفاده کند را ندارند مردم معتقد هستند اگر تحریم هستیم و مشکلات اقتصادی وجود دارد باید آن را همه تحمل کنند نه اینکه برخی از افراد در پست‌های مسئولیتی از رانت‌هایی که دارند استفاده کنند و فقط تبعات تحریم و مشکلات اقتصادی دامن مردم عادی را بگیرد.

وی افزود: دراین‌بین آیت‌الله رئیسی دقیقاً همان مسئولی بود که مردم به دنبال آن بودند برخی از مشکلات اقتصادی و معیشتی همچنان وجود دارد؛ ولی آیت‌الله شهید رئیسی همواره در تلاش بود و بسیاری از مشکلات نیز برطرف شد و هرگز از رانت مسئولیتی که داشت برای خود و اطرافیانش استفاده نکرد تا جایی که تا قبل از شهادت کسی حتی برادرهای ایشان را ندیده بود.

منان رئیسی تصریح کرد: یک شخص در هر مسئولیتی که باشد یک حقوق مشخص دارد اینکه شخصی در فلان پست حضور داشته باشد و بعد از ده سال یا حتی چهل سال وضعیت مالی او تغییر محسوسی کند مطمئناً مورداعتماد مردم نیست؛ زیرا مشخص است که فلان مسئول از رانت مسئولیت برای مال‌اندوزی استفاده کرده است که مورد تحمل مردم نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئول باید طوری زندگی کند که مشکلاتی که مردم دارند می‌کنند را درک کنند اگر مسئول سطح زندگی بسیار بالاتری از مردم داشت در بین مردم طرد می‌شود تشییع پیکر شهید رئیسی ازاین‌جهت پررونق بود که مردم احساس کردند یک شخص از جنس خودشان مسئولیت را بر عهده دارد رفتار آیت‌الله رئیسی به‌گونه‌ای بود که مردم هرگز او را رئیس خود نمی‌دانستند؛ بلکه او خادم مردم بود.

وی افزود: مشی آیت‌الله رئیسی دقیقاً مشی امام خمینی رحمت‌الله علیه بود همه محل زندگی امام خمینی  (ره) در جماران را دیدند و محل زندگی آیت‌الله رئیسی و اطرافیانش را نیز مشاهده کردند، آیت‌الله رئیسی دارای اخلاص بود و کارها را برای‌خدا و رضای خدا انجام می‌داد و این هم وعده خداوند است کسی که برای رضای خدا کار کند خدا محبت آن شخص را در دل مردم قرار خواهد داد.

انتهای پیام/۱۷۰


http://javaneparsi.ir/49054
اخبار مرتبط

نظرات شما