استاد حوزه و دانشگاه:

شهید رئیسی، به عهد خود با مردم پایبند بود

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اعتقاد راسخ به سربازی و اطاعت از ولایت‌فقیه توسط آیت‌الله رئیسی، گفت: شهید آیت‌الله رئیسی به ارزش‌های انقلاب و عهدی که با مردم بسته بود پایبند بود و در جهت گسترش ارزش‌های نظام و انقلاب به‌ویژه در میان نسل‌ جوان بسیار تلاش می‌کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به شهادت رئیس‌جمهور، اظهار داشت:  خبر شهادت رئیس‌جمهور محبوب و مردمی، خادم‌الرضا و خادم ملت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و نیز شهادت آیت‌الله آل هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام‌جمعه معزز تبریز، دکتر امیر عبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، استاندار محترم آقای دکتر رحمتی و همراهان شهیدشان، در آستانه میلاد حضرت ثامن‌الحجج امام رضا علیه‌السلام، غم و غصه‌ای عیان و نهفته در دل‌ها ایجاد و مردم قدردان کشورمان با اندوهی فراوان از ساعات اولیه بروز سانحه تا اعلام رسمی شهادت این عزیزان، لحظات سخت و دشواری را تحمّل نمودند.
وی ادامه داد: ازدست‌دادن انسان‌هایی که دل به خدا و خدمت به مردم داده بودند که این باوری عمومی برای ملت شریف ایران عزیز بود که رئیس‌جمهور شهیدشان بااخلاص و تلاش مثال‌زدنی تمام همت خود را در جهت پیشرفت و آبادانی کشور، بکار بسته تا امیدها زنده‌تر و نشاط مردم ارزنده‌تر از همیشه در میان جامعه، خود را نشان دهد و در این راه مقدس، خستگی نمی‌شناخت و طعنه‌ها و هجمه‌ها بر او تأثیری نداشت و اینک او و همراهان او با کوله‌باری از خدمات شایسته و کارنامه‌ای درخشان، مهمان رب‌العالمین است.

پایبندی به عهدی که با مردم بسته بود
این استاد برجسته حوزه در ادامه با اشاره به چند ویژگی از عهد و پایبندی‌ها شهید خدمت، آیت‌الله رئیسی، گفت: وفای به عهد با مردم در سال‌هایی که به علل گوناگون اقتصاد و معیشت مردم دچار سختی شده و مشقت‌هایی را برای اقشار آسیب‌پذیر، ایجاد کرده بود، در میان مردم بود و از نزدیک مشکلات را لمس و احساس می‌کرد، تمام عوامل اجرایی را برای برطرف نمودن موانع به صف می‌کرد و لحظه‌ای آرام نبود، چنان‌که آرامش را از خود سلب نموده بود تا بتواند از مسیر درست، فضای جامعه را در دوران تحریم و ناکارآمدی‌ها، سامان ببخشد.
وی عنوان کرد: سفرهای ساده و مستمر استانی، جلسات و سخنرانی‌ها و گزارش عملکرد دولت در رسانه‌ها، مردم را به این باور رسانده بود که سید ابراهیم رئیسی از جنس مردم است و برای مردم است و یادآور صفا و صداقت مسئولین در دهة اول انقلاب را تداعی می‌نمود؛ سلیم‌النفس، سلیم‌القلب و سلیم‌العمل بود.

پایبندی به ارزش‌های انقلاب و تلاش در جهت گسترش آنها به‌ویژه در میان نسل‌ جوان
حجت‌الاسلام بنیادی ادامه داد: رئیس‌جمهور شهید، باوری عمیق به ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی داشت، این ویژگی در بنان و بیان او نقش بسته بود، صلابت و اقتدار ایران را در مجامع جهانی، منطقه‌ای و ملی با دلیل و منطق همراه می‌کرد و نظام بر آمدة از اعتقادات و معارف دینی را از اعماق وجودش فریاد می‌زد و حرکت در مسیر انقلاب را عامل رسیدن به اهداف و آرمان‌های انقلاب می‌دانست که در این راه تمام وجودش را وقف کرده بود تا مقاصد انقلاب محقق گردد.
وی یادآور شد: مرور ایام و سال‌های بعد از انقلاب، فکر و عملش را همچنان با همان رغبت و همت برای پاسداری از اصول و ارزش‌های دینی و انقلابی، قابل‌درک برای همگان بود و حراست از دژ مستحکم انقلاب را در تمام برهه‌ها و سنگرهای خدمت را با تمام قدرت وظیفه خود می‌دانست.

پایبندی و اعتقاد راسخ به سربازی و اطاعت از ولایت‌فقیه
این استاد حوزه در ادامه تصریح کرد: شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی،  سربازی مخلص برای ولی‌امر بود و در اجرای منویات و رهنمودهای رهبری معظم لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد، پیشرو و الگویی مجسم در اطاعت و حمایت نظری و عملی از ولایت‌فقیه بود، با تمام وجود خود را فدایی رهبری می‌دانست و این امر را در سلوک عملی و رفتاری خود به‌صورت درخشانی نشان داده بود، فهیمی صحیح از بیانات و امامین انقلاب داشت و در بکار بستن آنها کوشا و فعّال بود و بدان افتخار و مباحات می‌کرد.

پایبندی به فرهنگ ایثار و مقاومت
وی در ادامه افزود: رئیس‌جمهور شهید، تربیت و رشدیافته در فضای فرهنگ جهاد و ایثار و حامی جدی فرهنگ مقاومت در تمام عرصه‌ها بود، سابقة حضور در دفاع مقدس و سپس همنشین و همراه با کسانی بود که در میدان‌های سخت و هجمه‌های نرم و سخت و جنگ ترکیبی دشمنان، جهادی ماندگار داشته و دارند و در ستیز با مستکبرین و معاندین، چنان عمل می‌کرد که قوّت و قدرت را به مجاهدان و مبارزان با شیاطین، انتقال می‌داد و مایه دلگرمی جبهه عظیم مقاومت و صفوف مقابله با ناهنجاری‌ها بود.
حجت‌الاسلام بنیادی ادامه داد: خانواده معظم شهدا و ایثارگران را اجر می‌نهاد و مقام شامخ آنان را می‌دانست و خضوع و خشوعی درس‌آموز در پیشگاه آنان داشت. این‌همه را می‌توان در ایمان و  اعتقاد به خداوند منان و بشارت‌های خداوند متعال خلاصه کرد که او باوری متقن به آنها داشت.

پایبندی به افق‌های ترسیم شده برای انقلاب اسلامی توسط امامین انقلاب
وی در ادامه عنوان کرد: آیندة انقلاب و رسیدن به مقاصد و افق مبارک و مقدس انقلاب اسلامی، چنان‌که در بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی قدس‌سره الشریف و امام خامنه‌ای حفظه‌الله تعالی به‌ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب تبیین گردیده، عزمش جزم بود و معتقد بود تمام این اهداف و آرمان‌ها با تلاش مجاهدانه به‌ویژه جوانان عزیز، عملی خواهد شد و تمام سعی خود را در راه رسیدن به این مقصد عالی به کار بسته بود.
این کارشناس مذهبی و سیاسی در خاتمه گفت: کلام آخر اینکه، ستارگان درخشان انقلاب اسلامی که شهادت مزد خدمت خالصانه آنها بوده، از ابتدای نهضت اسلامی درس‌ها و مسیر درست انقلاب اسلامی را به همگان راهنمایی کرده و فوز و فلاح را نه‌تنها برای خود که برای جامعه اسلامی آرزو داشته و به امید و فضل الهی مسیر راست‌قامتان انقلاب اسلامی با عقیده و همتی مضاعف ادامه خواهد یافت.


انتهای پیام/160


http://javaneparsi.ir/48888
اخبار مرتبط

نظرات شما