یادداشت؛

مرد خستگی‌ناپذیر

آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهوری از جنس مردم بود و برای همین باروحیه انقلابی، انقلابی و مدیریت جهادی و دغدغه داشتن برای فقر، در طول سه سال ریاست‌جمهوری برای خدمتگزاری به مردم شب و روز نداشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس‌جمهور ایران سال ۱۴۰۰ در روز میلاد امام رضا (ع) خدمت‌گزاری به مردم در قوه مجریه را آغاز کرد و سه سال بعد در روز میلاد این امام بزرگوار در راه خدمت به مردم به شهادت رسید.


آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، به‌عنوان هشتمین رئیس‌جمهور ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۰ همزمان با میلاد امام رضا (ع) فعالیت خود را به‌عنوان رئیس‌جمهور آغاز کرد.
مردمی‌بودن، اخلاص و حضور در جمع مردم باعث شد به دولت مردمی شهرت پیدا کند، در طول سه سال ریاست‌جمهوری به تمام استان‌های کشور سفر کرد و در این سفرها با مردم دیدار بی‌واسطه داشت تا از نزدیک در جریان مشکلات و خواسته‌های مردم باشد.
دور دوم سفرها هم آغاز شده بود و در همین ماه بود که قم میزبان حضور ایشان بود.
رئیس‌جمهوری از جنس مردم بود و برای همین باروحیه انقلابی، انقلابی و مدیریت جهادی و دغدغه داشتن برای فقر، در طول سه سال ریاست‌جمهوری برای خدمتگزاری به مردم شب و روز نداشت و همه این‌ها باعث شده بود اقدامات قابل‌توجهی در حوزه‌های مختلف ازجمله مسکن را شاهد باشیم.
افراد با سلایق سیاسی مختلف و حتی برخی مخالفان جریان فکری ایشان هم به این اذعان دارند که رئیس دولت مردمی به‌واقع برای خدمت به مردم سر از پا نمی‌شناخت.
با نگاه به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور می‌توان ویژگی‌های این مسئول مردمی را بیشتر شناخت؛ ایشان در پیام خود از آیت‌الله رئیسی با عنوان عالم مجاهد، رئیس‌جمهور مردمی و باکفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا یاد کرده‌ و تأکید کرده‌اند: این حادثه ناگوار در اثنای یک تلاش خدمت‌رسانی اتفاق افتاد، همه‌ مدت مسئولیت این انسان بزرگوار و فداکار چه در دوران کوتاه ریاست‌جمهوری و چه پیش از آن، یکسره به تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام سپری شد.
 رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت و در این حادثه تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد.
با نگاه به فعالیت‌های رئیسی در زمان ریاست قوه مجریه و قضاییه می‌توان تمام این گفته‌ها را تأیید کرد، امروز مردم ایران اسلامی سوگوار مسئولی است که در راه خدمت به مردم رجایی‌وار و بهشتی‌وار تلاش می‌کرد و در نهایت در راه خدمت به مردم به مقام شهادت رسید.

از تولد تا ریاست‌جمهوری

آذرماه سال ۱۳۳۹ بود که سید ابراهیم رئیسی در محله نوغان شهر مشهد دیده به جهان گشود، ۵ سال بیشتر نداشت که سایه پدر از سرش کم شد؛ او هم مانند پدر تحصیل علوم دینی را مدرسه نواب و آیت‌الله موسوی‌نژاد آغاز کرد و سپس برای ادامه حصیل در حوزه علمیه قم و مدرسه آیت‌الله بروجردی عازم شهر مقدس قم شد.
در آستانه انقلاب اسلامی، فعالیت‌های مبارزاتی داشت و در تجمع‌های اعتراضی شرکت می‌کرد.
بعد از انقلاب در سال ۵۹ بود که فعالیت شغلی خود را به‌عنوان دادیار شهرستان کرج آغاز کرد و سال ۶۱ بود که به‌عنوان دادستان همدان هم فعالیت داشت و این فعالیت تا سال ۶۳ ادامه پیدا کرد، یک سال بعد هم در پایتخت به‌عنوان جانشین دادستان انقلاب تهران منصوب شد.
آیت‌الله رئیسی در حل پرونده‌های پیچیده قضایی توانایی بالایی از خود نشان داد و همین باعث شد از سمت رهبر کبیر انقلاب با حکم ویژه در کنار حجت‌الاسلام نیری مسئول رسیدگی به مشکلات اجتماعی در برخی استان‌ها از جمله لرستان، کرمانشاه و سمنان مأمور شد.
از سال ۶۸ تا ۷۳ در سمت دادستان تهران مشغول به فعالیت بود و پس از آن مسئولیت سازمان بازرسی کل کشور را عهده‌دار شد و در طول فعالیت در این جایگاه بود که پرونده‌های فساد اقتصادی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت.
بعد از ۱۰ سال تا سال ۹۳ و به مدت ۱۰ سال معاون اول قوه قضائیه بود و پس از آن هم به مدت یک سال دادستان کل کشور بود، از سال ۹۴ هم به مدت ۳ سال تولیت آستان قدس رضوی به ایشان واگذار شد، سال ۹۷ هم ریاست قوه قضائیه را به عهده گرفت.
باتوجه‌به فعالیت و عملکرد موفق در قوه قضاییه و افشاشدن پرونده‌های فساد، محبوبیت بالایی در بین مردم کسب و در نهایت هم در سال ۱۴۰۰ به‌عنوان هشتیم رئیس‌جمهور عهده‌دار ریاست قوه مجریه شد.
در انتخابات اخیر مجلس خبرگان رهبری هم به‌عنوان منتخب مردم خراسان به دوره ششم خبرگان رهبری راه یافت.
مجلس خبرگان رهبری از فردا فعالیت خود را آغاز می‌کند؛ اما تقدیر دیگری در انتظار این مسئول مردمی و خادم‌الرضا بود و در شب ولادت امام رضا (ع) به درجه رفیع شهادت رسید.
روز گذشته در راه بازگشت از افتتاح یک پروژه در استان آذربایجان شرقی، بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی دچار سانحه شده که به شهادت تمام سرنشینان منجر شد.
راه این رئیس‌جمهور مردمی راه رجایی و باهنر بود و بدون شهر بعد از شهادت تمام خدمات او در اذهان مردم جاودان خواهد شد.

روح اله غیاثی




انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/48892
اخبار مرتبط

نظرات شما