شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم:

۱۴ و ۱۵ خرداد ۲ حادثه بزرگ در تاریخ ایران اسلامی است

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با صدور بیانیه‌ای، چهاردهم و پانزدهم خردادماه را یادآور ۲ حادثه بزرگ و فراموش‌نشدنی حول شخصیتی بی‌بدیل و اثرگذار در تاریخ پرفرازونشیب ایران اسلامی ذکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   در این بیانیه آمده‌است: نیمه خرداد سالروز قیام و همچنین عروج مردی است که ظهور و حیات انقلاب اسلامی مرهون اندیشه پاک، خالص و الهی اوست.

 بیانیه حاکیست:‌۱۵ خرداد ماه نقطه آغاز نهضت و بیداری اسلامی مردم ایران و روز خلق حماسه ای ماندگار در دفاع از اسلام و مجاهد تربیت یافته مکتب تشیع است.

 بیانیه ادامه یافته‌است:‌ قیام جاودانه و خونین ۱۵ خرداد که از قم آغاز شد و خون شهرهای دیگر را نیز در دفاع از باورهای دینی و مقام مرجعیت حضرت امام خمینی رحمت الله علیه به جوش آورد نقطه عطف و جرقه ای بود برای انقلاب مردم ایران که در برابر حکومت ظلم و استبداد شاهنشاهی به وقوع پیوست.

 در بخش دیگری از این بیانیه آمده‌است: ۱۴ خردادماه نیز سالروز عروج و ارتحال جانگداز همان بزرگمرد مجاهدی است که نظام اسلامی را با برچیدن نظام طاغوت بنیان نهاد و ندای توحید را در سراسر عالم سرداد.

 بیانیه حاکیست:‌ بزرگداشت امام عظیم‌الشأن این شخصیت برجسته و چهره به یادماندنی تاریخ، فرصت مغتنمی است تا با عمل به تأکیدات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی مبنی بر توجه به ابعاد والای شخصیتی احیاگر اسلام ناب محمدی J و بهره‌گیری از بیانات آن امام بزرگوار در خصوص گفتمان و شعارهای انقلاب یاد و نام ایشان گرامی داشته شود.

  در ادامه بیانیه آمده است: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت خصوصاً رئیس جمهور شهیدمان آیت الله رئیسی و دعوت از مردم عزیز برای خلق انتخاباتی حماسی و پرشور و برگزیدن رئیس جمهور مکتبی دیگری از جنس مردم و دارای روحیه انقلابی و جهادی، مردم بصیر و انقلابی قم را به شرکت در مراسم‌هایی که به مناسبت بزرگداشت سی و پنجمین سال عروج امام مهربانی‌ها و بزرگداشت یوم الله ۱۵ خرداد اعلام و برگزار خواهد شد دعوت می‌نماید.

 در بخش دیگری از این بیانیه آمده‌است:‌ مراسم بزرگداشت رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار نظام مقدس اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) روز یکشنبه ۱۳ خردادماه بعد از فریضه عشاء در شبستان حضرت امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود ،‌همچنین آیین بزرگداشت رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار نظام مقدس اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و بزرگداشت شهدای والامقام قیام خونین یوم‌الله ۱۵خرداد روز دوشنبه چهاردهم خردادماه بعد از نماز عشا در مکان ذکر شده ترتیب خواهد یافت.

 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم همچنین دراین بیانیه آورده‌است:‌ راهپیمایی و مراسم بزرگداشت یوم‌الله تاریخ‌ساز ۱۵خرداد نیز روز سه شنبه ۱۵ خرداد از ساعت ۹:۳۰صبح از مقابل بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به طرف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود.



انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/49024
اخبار مرتبط

نظرات شما