امام‌جمعه قم:

انسجام ملی پس از شهادت شهدای خدمت تقویت شد

امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه باید در انتخابات پیشرو حضور گسترده‌ای داشته باشیم تا اصالت ملت ایران به دنیا شناسانده شود، گفت: شهادت شهدای خدمت باعث شد تا انسجام داخلی ایران استوارتر شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته قم ضمن عرض تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان اظهار داشت: پس از شهادت شهدای خدمت اظهار ارادت و همدلی به کشور بیشتر شد تا جایی که ۸۰ کشور خارجی به ملت و رهبر معظم انقلاب تسلیت گفتند.
وی ادامه داد: شهادت شهدای خدمت باعث شد تا انسجام داخلی ایران استوارتر شود و جبهه مقاومت منسجم‌تر شود.
امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه امروز ایران زیر فشار یک جنگ ترکیبی است، گفت: آگاهی ملت در این شرایط بسیار مهم است تا در زمان لازم حماسه‌آفرینی کنند.
وی اضافه کرد: روح الهی و معنوی در تشییع شهدای خدمت جلوه‌گر بود و پیام این تشییع عدم رخوت برای دولتمردان تا استقرار دولت جدید است.
آیت‌الله اعرافی با اشاره به انتخابات پیشرو، خاطرنشان کرد: باید در انتخابات پیشرو حضور گسترده‌ای داشته باشیم تا اصالت ملت ایران به دنیا شناسانده شود.
وی افزود: قوه مقننه و مجریه در سال آغاز اجرای برنامه هفتم قرار دارند و امید است قوا در امر سرمایه‌گذاری، تقویت قدرت خرید، ارتقا ارزش پول ملی، حل مسائل داخلی و گسترش ارتباطات کشور‌های خارجی اقدامات لازم را انجام دهند.
عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: ما افتخار داریم که انقلاب اسلامی امام (ره) از قم آغاز شد.
وی عنوان کرد: امام راحل شخصیتی برجسته بود که تاریخ حوزه و کشور به خود ندیده است به همین دلیل باید نسل امروز سابقه تاریخی ایران و امام خمینی (ره) را بداند و به آن افتخار کند.
آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به خدا توکل و به مردم اعتماد و تکیه کرد، ابراز داشت: امام خمینی (ره) همواره به مردم عشق می‌ورزید و به دنبال گروه و یا جریانی خاصی نبود.
وی ادامه داد: امام از یک نظریه کلان در حکومت برخوردار بود که از فقه تشییع برخاسته بود و توانست رژیم طاغوت را هدف قرار دهد و در نگاه کلان به آمریکا و اسرائیل ضربه وارد کند.
 خطیب جمعه قم با اشاره به حوادث اخیر در رفح گفت: زنان و کودکان امروز در غزه در حال به خاک و خون کشیدن هستند و اسرائیل می‌گوید با این کار می‌خواهیم حماس را از بین ببریم.
وی اضافه کرد: وای بر کسانی که بر ظلم بی‌پایان و نسل‌کشی و حق‌کشی اسرائیل علیه مظلومان فلسطین چشم‌بسته‌اند. امروز اگر امت اسلام بیدار بود صف حجاج باید استخوان دشمنان اسلام را خرد می‌کرد و امید داریم استخوان رژیم اشغالگر قدس و مستکبران عالم شکسته شود.
آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: رژیم اشغالگر قدس موفق به حذف حماس نمی‌شود و محور مقاومت همچنان سرافراز خواهد پیش رفت تا جایی که بینی اسرائیل را به خاک می‌مالد.


انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/49028
اخبار مرتبط

نظرات شما