قم فردا گزارش می‌دهد؛

آخرین وضعیت ثبت‌نام کاندیداهای ریاست‌جمهوری

تاکنون ثبت‌نام حدود ۲۳ نفر برای داوطلبی نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری قطعی شده است و فقط یک روز دیگر برای کاندیداتوری فرصت دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی ایران برای تعیین رئیس دولت چهاردهم که طبق روال همیشگی قرار بود در سال آینده برگزار شود پس از بروز سانحه برای بالگرد آیت‌الله رئیسی و همراهانش و شهادت هشتمین رئیس‌جمهور ایران یک‌سال پیش از موعد مقرر طبق برنامه‌ای که ستاد انتخابات کشور منتشر کرده است در تاریخ هشتم تیر سال جاری برگزار می‌شود.
طبق جدول زمان‌بندی برگزاری انتخابات ثبت‌نام از داوطلبان از دهم خرداد آغاز شده است.


در سه روز گذشته محمدرضا صباغیان، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، قدرتعلی حشمتیان، سعید جلیلی، علی لاریجانی، محمود احمدی بیغش، محمد خوش چهره، عبدالناصر همتی، احمد رسولی نژاد، وحید حقانیان، مسعود پزشکیان، علیرضا زاکانی، حبیب‌الله ده مرده، محمدرضا میرتاج‌الدینی، زهره الهیان و فداحسین مالکی در انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در ستاد انتخابات کشور برای داوطلبی نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری  نام‌نویسی کرده‌اند.


البته باید به این موضوع اشاره کرد که افراد بیشتری برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری در ستاد حاضر شده‌اند از همین رو باید گفت که در ۳ روز گذشته ۸۰ نفر (۸ خانم و ۷۲ آقا) برای ثبت‌نام به وزارت کشور آمده بودند که باتوجه‌به مصوبۀ ابلاغیِ شورای نگهبان ۱۷ نفر شرایط لازم را داشته‌اند که موفق به ثبت‌نام شدند. ‌
امروز هم از صبح در روز چهارم ثبت‌نام محمدمهدی اسماعیلی، مسعود زریبافان، حسینعلی قاسم‌زاده، محمود صادقی، محمود احمدی نژاد و صادق خلیلیان با حضور در ستاد انتخابات کشور برای داوطلبی نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری  نام‌نویسی کرده‌اند.
 کاندیداها فرصت دارند نهایتاً تا فردا ساعت ۱۸ روز ۱۴ خرداد با حضور در ستاد انتخابات کشور در این انتخابات ثبت‌نام کنند. پس از اتمام این فرصت، شورای نگهبان از ۱۵ خرداد به مدت هفت روز صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند تا در نهایت اسامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده در ۲۲ خرداد به وزارت کشور اعلام شود.


پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان، کاندیداهای انتخابات ۱۵ روز (تا ۶ تیر) فرصت تبلیغات دارند. از ۷ تیرماه تبلیغات انتخاباتی ممنوع و روز هشتم تیرماه انتخابات برگزار می‌شود.


انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/49053
اخبار مرتبط

نظرات شما