در محله لب چال و زنگارکی انجام شد؛

راه‌اندازی دفاتر تسهیلگری در قم

مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم قم از راه‌اندازی دفاتر تسهیلگری در دو محله دیگر قم پس از محله دروازه ری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا خاکی، مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س)  با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ در محله دروازه ری، نخستین دفتر تسهیلگری شهرداری قم افتتاح شد، اظهار کرد: این دفاتر رویکرد هماهنگی اجتماعی دارند.
وی افزود: یکی از اهداف این دفاتر بررسی طرح‌های موجود و تطبیق با نیاز واقعی محلات است، چراکه در طرح‌های توسعه شهری وقت کافی برای هماهنگی با اهالی آن منطقه وجود ندارد و ممکن است پروژه‌ای کار شود که ۱۰ درصد نیاز‌های محله را حل کند، اما با همان هزینه می‌توان کاری کرد که ۹۰ درصد نیاز‌های منطقه حل شود.
مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) ادامه داد: لازم است دفاتر تسهیلگری طرح‌های تهیه شده را با نیاز‌های اهالی منطبق کند.
خاکی با اشاره به اینکه دفاتر تسهیلگری با گروه‌های مختلف اجتماعی ارتباط برقرار می‌کنند، خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته جلسات مختلفی میان گروه‌های مختلف مثل نیروی انتظامی، مساجد، مدارس، کتابخانه‌ها، گروه‌های بهداشت و درمانی و گروه‌های ورزشی انجام شده است.
وی گفت: هدف دوم دفاتر تسهیلگری ورود به توانمندی‌های اجتماعی است، به‌عنوان‌مثال در حوزه اشتغال و کارآفرینی، جلساتی با فنی - حرفه‌ای و بهزیستی برگزار می‌شود تا بازارچه‌ها یا مکان‌هایی برای حمایت از مشاغل ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم افزود: دفاتر تسهیلگری در کشور چند نوع هستند که بعضی وارد مسائل مربوط به ساختمان‌ها و زمین‌ها شدند، اما این اجازه در قم داده نشد و بخش توانمندی اجتماعی و تطبیق نیاز‌های منطقه با طرح‌های توسعه شهری مدنظر بود.
خاکی اضافه کرد: این دفاتر به‌منظور شناخت ظرفیت‌ها و اتصال به منابع پشتیبان و رصد و پیگیری این ظرفیت‌ها است.

انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/49072
اخبار مرتبط

نظرات شما