استاندار قم:

از ظرفیت مردمی برای کنترل استاندارد محصولات استفاده شود

استاندار قم گفت: نظارت دقیق و کنترل استاندارد کالا و خدمات در استان، با استفاده از مشارکت و ظرفیت‌های مردمی، در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سید محمد آقامیری در شورای استاندارد قم ضمن تأکید بر این که نظارت بر تولید محصولات و ارائه خدمات استاندارد در استان امری حیاتی است، بیان داشت: این مسئله در ارتقا سطح سلامت و آرامش مردم، اهمیت فراوانی دارد و باید با جدیت توسط متولیان دنبال شود.

 وی افزود: در همین رابطه توجه به استانداردها در تولید محصولات کشاورزی یکی از مسائل مهمی است که باید از سوی اداره کل استاندارد و جهاد کشاورزی استان به طور جد مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرد.

 استاندار قم همچنین به ایجاد بسترهای ترغیب تولیدکنندگان به استانداردسازی محصولات تولیدی اشاره کرد و ادامه داد: کاهش فرایندهای اداری و دستیابی سریع به الزامات ارائه استاندارد محصولات یکی از موارد مهم در این زمینه است.

 وی در ادامه به موضوع تولید محصولات فاقد استاندارد اجباری نیز اشاره کرد و گفت: در برابر تخلف باید برخورد فوری قانونی صورت گیرد.

 آقامیری در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: یکی از موضوعات مهم در استان تولید مسکن باکیفیت است و ضروری است تا متولیان امر استاندارد در مورد تمام مراحل از مواد اولیه تا ارائه خدمات ساخت‌وساز، نظارت کامل و کافی داشته باشند تا مسکن استاندارد و مناسبی برای مردم فراهم شود.

 گفتنی است حدود ۴۰۰ واحد تولیدی فعال در استان قم استاندارد اجباری دارد و محصول آن‌ها برای عرضه به بازار باید دارای شرایط و کیفیت تعیین شده باشد.

 همچنین بیش از یک هزار محصول تولید شده در استان نیز مشمول استاندارد اجباری است و بازرسان اداره کل استاندارد قم و نهادهای همکار آن بر نحوه تولید این محصول‌ها و رعایت شرایط کیفی تعیین شده، نظارت دقیق و مستمر دارند.

 مسئولان حوزه استاندارد استان تأکید دارند که اگر مردم در هنگام خرید از فروشندگان تنها کالاهای دارای استاندارد را مطالبه کنند و این موضوع به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، استقبال واحدهای تولیدی برای ارتقا استانداردهای خود بیشتر شده و کیفیت کالاهای عرضه شده در بازار بالا می‌رود.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/49085
اخبار مرتبط

نظرات شما