کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد:

هنر مخاطب شناسی رهبر انقلاب در نامه نگاری به جوانان غربی

کارشناس مسائل سیاسی نامه رهبر انقلاب مایه دلگرمی و امیدواری دانشجویان آمریکایی است، گفت: در واقع این نوع ارتباط‌گیری از سنت‌های نبوی است و جزو رفتارهای انبیا گونه است که البته هنر مخاطب شناسی رهبر انقلاب در نامه نگاری به جوانان غربی در آن کاملا مشهود است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» شاهین صادقی نسب با اشاره به نامه اخیر رهبر معظم انقلاب به جوانان آمریکایی اظهار داشت: ایشان در این نامه از تلاش‌های آن‌ها در راه مبارزه با ظلم و جنایاتی که در سرزمین‌های اشغالی رخ می‌دهد تقدیر کرده و اعلام کردند که راه ما یکی است و از شما حمایت می‌کنیم.

وی با بیان این که نکات متعددی در نامه‌نگاری‌های رهبری انقلاب وجود دارد، ادامه داد: این یک سنت حسنه است که مقام معظم رهبری آغاز کردند، سخن‌گفتن مستقیم با جوان‌ها در غرب و اینکه خودشان را شخصاً مورد خطاب قرار می‌دهند کار بسیار زیبایی است.

صادقی نسب افزود: در واقع این نوع ارتباط‌گیری از سنت‌های نبوی است و جزو رفتارهای انبیا گونه است.

وی ابراز داشت: مسئله بعدی این است که در این نامه‌ها رهبری انقلاب مخاطب خودش را به‌خوبی می‌شناسد و این مخاطب‌شناسی بسیار مهم و کلیدی است که شما می‌خواهید با چه کسانی صحبت کنید، ذائقه و دیدگاه‌های آن‌ها چیست.

این استاد دانشگاه افزود: وقتی ایشان با جوانان غربی صحبت می‌کنند و از ارزش‌ها و اصول انسانی، ظلم‌ستیزی، دفاع از مظلوم، حقوق بشر و... سخن می‌گویند به‌هیچ‌عنوان دایره مخاطب را محدود نمی‌کنند، مثلاً اگر صرفاً با مسلمانان صحبت کرده و دانشجویان مسلمان را خطاب قرار بدهیم و از ادبیاتی انحصاری استفاده کنیم قطعاً مخاطب چندانی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: مخاطب ایشان مخاطبی است به نام انسان و ایشان این مهم را خیلی خوب می‌دانند و چقدر خوب است که دیگران هم در داخل کشور از رهبری انقلاب یاد بگیرند.

صادقی نسب با اشاره به نامه‌های قبلی رهبر انقلاب به جوانان غربی تصریح کرد: آنچه که امروز در دانشگاه‌های ایالات متحده و کشورهای غربی اتفاق می‌افتد و تغییر گفتمانی که شکل‌گرفته یکی از دلایل آن را می‌توان نامه‌ها و روشنگری‌های قبلی رهبر انقلاب دانست.

وی افزود: امروز جوانان غربی با تغییر گفتمان به دنبال مبارزه با نظام سرمایه‌داری و ظلم هستند که در واقع سمبل و نماد آن در مبارزه و مقابله با رژیم منحوس صهیونیستی و اشغالگران است.

کارشناس سیاسی تأکید کرد: اینکه امروز رهبر معظم انقلاب نامه می‌نویسند و مستقیم با جوانان غربی ابراز همدلی و همراهی می‌کنند این یک دلگرمی بزرگ برای آن‌ها است و ما دیدیم در دانشگاه‌های کشورهای غربی بسیاری از این دانشجوها پرچم جمهوری اسلامی و پرچم‌های مقاومت را بالا بردند.

وی ادامه داد: ما می‌بینیم که پوشیدن چفیه تبدیل به یک سمبل و نمادی برای مبارزه شده که همه این اتفاقات ناشی از رفتار جمهوری اسلامی و سیاست‌های درستی است که جمهوری اسلامی در مبارزه با صهیونیست جهانی و نظام استعمار داشته و امروز داریم ما ثمرات آن را در اعتراضات جوانان غربی می‌بینیم.

صادقی نسب بیان داشت: نکته دیگری که بایستی به آن توجه شود این که از دیرباز همواره شاهد بودیم عده‌ای در داخل مدام جوانان غربی را به ابتذال، فساد، کجی و ناراستی متهم می‌کردند این افراد باید امروز از خودشان شرمنده باشند چرا که رهبری انقلاب بر خلاف این آدم‌ها و جریان های افراطی و تهی از درایت، همواره نگاه انسانی به همه انسان‌ها در دنیا دارند، به‌ غیر از کسانی که در سرزمین اشغالی هستند و خانه‌های و زمین‌های مردم را اشغال کرده‌اند و حامی رژیم نامشروع هستند.

وی به مبارزه جوانان و دانشجویان آمریکایی در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: همین جوانان خوش‌فطرت در دهه هفتاد جنگ ویتنام را با اعتراضات گسترده‌ای که داشتند پایان دادند، این ها همان جوانانی هستند که در جریان جنبش حقوق مدنی سیاه‌پوستان آمریکا برای حقوق سیاه‌پوست‌ها جنگیدند و آن‌ها را صاحب‌رأی کردند و دوران جدایی سیاه و سفیدها را از هم‌پایان دادند.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: اغلب جوانان غربی انسان‌های شریفی هستند و امروز بیش از هر زمان دیگری تشنه معنویت و شنیدن حرف‌های جدید هستند و رهبر انقلاب این را به‌خوبی و باذکاوت همیشگی خودشان دریافت کرده‌اند.

وی با بیان این جوانان غربی می‌خواهند با نظام سرمایه‌داری و ظلم مبارزه کنند، خاطر نشان کرد: آن می‌خواهند راه جدید را پیدا کنند و خیلی خوب است که ما در هدایتشان پیش‌گام باشیم.

صادقی نسب افزود: رهبر انقلاب می‌خواهند با این روشنگری‌ها سردمدار هدایتشان باشیم و بتوانیم به‌عنوان مرجع الهام‌بخش آن‌ها در جهان باشیم.

وی ادامه داد: دانشجویان آمریکایی نیز به‌خوبی به این مهم پی برده‌اند که تا زمانی که این نظام منحوس صهیونیستی به‌عنوان عروسک خیمه‌شب‌بازی انگلستان در جهان وجود دارد، دنیا رنگ آرامش را به خود نخواهد دید.

کارشناس مسائل سیاسی نفوذ و توطئه‌گری انگلستان را موردتوجه قرار داد و گفت: همان انگلیسی که پایه گذار این رژیم کودک کش و حامی بی‌چون‌وچرای آن بوده، صحنه‌گردان اصلی این اتفاقات است و در این میان جمهوری اسلامی ایران سعی کرده پیام آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی را به دنیا منتقل کند و امروز می ببینیم که این مهم به‌خوبی به گوش جوانان غربی رسیده و ما امیدوار هستیم که با این آگاهی که در بین جوانان ایجاد شده و با حمایتی که همه آزادی‌خواهان دنیا از آن‌ها خواهند کرد شاهد روزهای بهتر و دنیای زیباتری باشیم.




انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری حوزه
http://javaneparsi.ir/49098
اخبار مرتبط

نظرات شما