هر روز با یک شهید؛

هم‌سنگر با رهبر انقلاب

در زندگی‌نامه شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید فخرالدین رحیمی از شهدای ۷ تیرماه ۱۳۶۰ می‌خوانید: او هر بار پس از آزادی کار مبارزه را جدی‌تر آغاز می‌کرد و در عاقبت ممنوع‌المنبر شد و پس از مدتی به ایرانشهر تبعید می‌شود که در آنجا با رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای هم‌سنگر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید فخرالدین رحیمی سال ۱۳۲۳ در شهر خرم‌آباد به دنیا آمد. وی سرانجام در روز ۷ تیرماه ۱۳۶۰ به دست مزدوران امریکایی منافق، به آرزوی خود که همان شهادت بود نائل آمد و در شهر قم، قبرستان شیخان به خاک سپرده شد. در ادامه زندگی‌نامه این شهید والامقام را می‌خوانید.

 وی پس از پایان تحصیلات ابتدایی در معیت برادرش برای کسب علوم حوزوی به قم مشرف شد. تحصیلات خود را تا انتهای سطح در آن حوزه ادامه داد تا اینکه در سال ۱۳۴۲ در ماجرای فیضیه درحالی‌که مسئول پخش اعلامیه بود دستگیر و به زندان رفت.

 جدش از علمای بزرگ شهر بود. شهید رحیمی پس از آزادی، مبارزاتش را پی گرفت و برای بار دوم به جرم کندن تابلوی خیابان ششم بهمن به زندان رفت.

او یکبار دیگر نیز به جرم اهانت به اشرف پهلوی زندانی شد و مجموعاً ۱۸ ماه در حبس به سر برد. او هر بار پس از آزادی کار مبارزه را جدی‌تر آغاز می‌کرد و در عاقبت ممنوع‌المنبر شد و پس از مدتی به ایرانشهر تبعید می‌شود که در آنجا با رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌ا... العظمی خامنه‌ای هم‌سنگر شده و به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

 در ادامه فعالیت‌های ایشان ساواک درمی‌یابد که وجود این دو روحانی در شهر سبب به هم ریخته‌شدن شهر می‌شود؛ لذا آنها را از یکدیگر جدا می‌کند و شهید بزرگوار رحیمی را به اقلید فارس تبعید می‌کند.

آن شهید بزرگوار پس از بازگشت از تبعید، فعالیت‌های مذهبی و مبارزاتی را در مسجد علوی ادامه داد که بعدها آنجا مقر کمیته‌های انقلاب شد. در اولین دوره مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از مردم ملاوی به مجلس رفت و سرانجام در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ همدوش شهید بهشتی دعوت حق را لبیک گفت و به فیض شهادت نائل آمد.



انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/49337
اخبار مرتبط

نظرات شما