رئیس هیات شطرنج قم خبر داد:

برگزاری مسابقات لیگ شطرنج دانش‌آموزان قم

رئیس هیات شطرنج استان قم گفت: لیگ شطرنج استان قم با استقبال پر شور مربیان، اعضای فنی و خانواده‌ها و همکاری انجمن شطرنج آموزش‌وپرورش از ۱۱ الی ۱۳ تیرماه ۱۴۰۳ در حال برگزاری است.

 سمانه سلیمانی رئیس هیات شطرنج استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   با اشاره به برگزاری لیگ شطرنج قم اظهار داشت: به مناسبت دهه ولایت و امامت در استان قم لیگ شطرنج دانش‌آموزان قم با حضور ۱۰ تیم و بیش از ۴۰ شطرنج‌باز برگزار شد.
 وی بیان داشت: لیگ شطرنج استان قم با استقبال پر شور مربیان، اعضای فنی و خانواده‌ها و همکاری انجمن شطرنج آموزش‌وپرورش از روز دوشنبه ۱۱ لغایت چهارشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۳ در محل خانه شطرنج میثم از ساعت ۱۶ لغایت ۲۱ در حال برگزاری است.
 رئیس هیات شطرنج استان قم با اشاره به استقبال تیم ها از این مسابقات گفت: لیگ شطرنج استان قم در دو گروه پنج‌تیمی برگزار شده و در گروه اول تیم‌های کیان فیت الف، کیش، اتحاد، هدف و رخ و در گروه دوم تیم‌های فرزین، بزرگمهر، آچمز، شهید حیدریان و کیان فیت ب با هم به رقابت می‌پردازند.
 وی افزود: لیگ شطرنج استان قم به روش استاندارد برای دانش‌آموزان در قسمت آماتور به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌شود
 سلیمانی گفت: در پایان تیم های اول هر گروه برای کسب مقام قهرمانی و نایب‌قهرمانی و تیم‌های دوم برای رده‌های سوم و چهارمی به رقابت می‌پردازند و علاوه بر تیم برتر نفرات برتر هم معرفی خواهند شد.
 وی با اشاره به حضور بانوان در لیگ دانش‌آموزان بیان داشت: نسبت به ساهای گذشته بانوان شطرنج استقبال بیشتری از این مسابقات داشتند و حضور بیشتری نسبت به مسابقات قبل را به ثبت رساندند.
 رئیس هیات شطرنج استان قم با اشاره به مسابقات لیگ گفت: این مسابقات بیشتر به دلیل بالابردن سطح کیفی شطرنج‌بازان و بازی‌های استاندار صورت‌گرفته زیرا این شطرنج‌بازان در طول سال بازی استاندارد در استان قم انجام نمی‌دهند و بیشتر مسابقات به روش سریع انجام می‌گیرد و این مسابقات محک خوبی برای شطرنج‌بازان استاندارد به‌حساب می‌آید.
 وی با اشاره به حضور دانش‌آموزان در این مسابقات خاطرنشان کرد: مسابقات لیگ شطرنج دانش‌آموزان به‌نوعی بهادادن به نسل جدید شطرنج است و چون هیات در قسمت استعدادیابی به کشف و تشویق استعداد این شطرنج‌بازان پرداخته بود باعث حضور آنها در این لیگ شد و کمک شایانی به استقبال از این رقابت‌ها شد.


انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/49495
اخبار مرتبط

نظرات شما