معاون اجرایی حرم حضرت معصومه (س) مطرح کرد:

خدمت‌رسانی بیش از ۲۵۰ خادم در موکب

معاون اجرایی حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به ارائه روزانه خدمت به ۴ هزار نفر، گفت: امسال ۱۵۹ خادم، ۴۲ تیم پزشکی و پرستاری و ۶۵ نفر از حوزه رسانه و خدمت‌رسانی از جمله افرادی هستند در موکب حضور خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»
هادی محمودنژاد مدیر موکب حرم مطهر بانوی کرامت در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا ظهر امروز در نشست خبری تشریح فعالیت‌های این موکب در ایام اربعین، اظهار داشت: امسال هم مانند سال گذشته آستان مقدس حضرت معصومه (س) هم در حرم مطهر و هم در موکب عمود ۱۰۸۰ به زائران حسینی ارائه خدمت خواهد کرد.
وی ادامه داد: به دستور تولیت آستان مقدس در موکب حرم مطهر حضرت معصومه (س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر اربعین ساختمان جدیدی بالغ بر ۳ هزار مترمربع ساخته شد.
معاون اجرایی حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه این موکب ۶ سالن دارد، گفت: این ساختمان در ۲ طبقه و شامل ۶ سالن از جمله سالن برگزاری برنامه‌ها و آیین‌ها، سخنرانی و نماز جماعت، اسکان و تغذیه است.
وی اضافه کرد: از حدود ۲ ماه پیش عملیات عمرانی ساختمان موکب به اتمام رسید و در حال حاضر خادمان آستان مقدس در حال تجهیز آن هستند.
محمودنژاد با اشاره به اینکه خادمان بر روی سیستم سرمایشی موکب متمرکز هستند، گفت: جمعه آینده گروهی متشکل از ۴۰ نفر با امکانات و تجهیزات به کشور عراق اعزام می‌شوند تا مقدمات برپایی موکب را فراهم کنند.
وی ابراز داشت: تلاش ما بر این است که خدماتی که به زوار چه در حرم مطهر و چه در موکب عمود ۱۰۸۰ ارائه می‌شود مناسب با نیاز زائران باشد؛ لذا باتوجه‌به اینکه موکب آستان مقدس در ۱۸ کیلومتری حرم مطهر اباعبدالله (ع) قرار دارد و زائرانی که به موکب می‌رسند بخش زیادی از مسیر را پیموده‌اند خدمات رفاهی و آسایشی متناسب با نیازشان ارائه خواهد شد.
مدیر موکب حرم مطهر بانوی کرامت در عمود ۱۰۸۰ با اشاره به اینکه در این موکب ۲۲ خدمت ارائه خواهد شد، عنوان کرد: خدمات این موکب در حوزه‌های فرهنگی و خدماتی ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: موکب حرم حضرت معصومه (س) ظرفیت خدمات‌رسانی روزانه به حدود چهارهزار زائر در هر وعده با پذیرایی و اسکان را دارد.
محمودنژاد بیان کرد: بخش بهداشت، درمان و دارو از جمله بخش‌هایی است که تلاش بسیاری برای بهبود آن شده است.  درمانگاه بانوان و آقایان به لحاظ ساختمانی و تجهیزات بهسازی و فضا متفاوت شده است، برخی اقلام دارویی نیز متناسب با مراجعه و نیاز پیش‌بینی شده است.
وی تصریح کرد: امسال ۱۵۹ خادم، ۴۲ تیم پزشکی و پرستاری و ۶۵ نفر از حوزه رسانه و خدمت‌رسانی از جمله افرادی هستند که در طول فعالیت موکب در عمود ۱۰۸۰ برای خدمت‌رسانی به زائران حضور خواهند داشت.


انتهای خبر /160


http://javaneparsi.ir/49863
اخبار مرتبط

نظرات شما