استاد حوزه علمیه خواهران:

آماده‌سازی برای ظهور از برکات اربعین است

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه محبت سیدالشهدا باعث وحدت در پیاده‌روی اربعین بین امت‌ اسلامی شده است، گفت: یکی از آثار پیاده‌روی اربعین در بُعد وحدت آماده‌سازی امت اسلامی برای ظهور است.

 فاطمه حامدی در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به آثار پیاده‌روی اربعین، اظهار داشت: باتوجه‌به اینکه مهم‌ترین مسئله دنیای امروز غیبت حجت بن الحسن (عج) هست برای پایان‌دادن به این مسئله عظیم و یاری برای تعجیل در امر فرج عناصری لازم و ضروری است.

 وی با اشاره به این عناصر، گفت: نظام آفرینش جهان هستی مبتنی بر محور توحید بنا شده است. فلسفه ارسال انبیا نیز در میان جامعه بشری زدودن اختلافات و حرکت به‌سوی وحدت کلمه است وحدتی که مبتنی بر توحید است.

 این استاد حوزه و مبلغ دانشگاه اضافه کرد: ازآنجایی‌که حکومت مهدوی نتیجه و ادامه راه انبیا و پیامبران الهی است بر همان محور توحید نهاده شده است و تا این امر مهم محقق نشود ظهور تحقق نمی‌یابد به تعبیر قرآن کریم جامعه اسلامی امت واحده است؛ یعنی جماعتی که در مسیر واحدی باشند.

 وی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به شرایط زمانی فعلی یکی از عوامل وحدت‌بخش در میان امت اسلامی پیاده‌روی جهانی اربعین است که نقطه مشترک امت واحده است شعاری که چند سالی است در راهپیمایی عظیم اربعین می‌شنویم: «حب الحسین یجمعنا» می‌تواند بستر اجتماع امت اسلامی علی‌رغم تفاوت‌های ملیتی مذهبی و قومیتی باشد چرا که محبت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به‌خصوص محبت سیدالشهدا (علیه‌السلام) عنصر مشترک بین همه مسلمین است.

 حامدی بیان کرد: در پیاده‌روی اربعین به‌وضوح مفهوم وحدت را در بین مسلمین لمس می‌کنیم همکاری و همدلی و هم‌زیستی بین مؤمنین فارغ از هر نوع ملیت و قومیتی به زیباترین شکل، خود را در اربعین به نمایش می‌گذارد و در سایه وحدت و الفت بین قلوب مؤمنین زوال تمدن غرب به ارمغان آورده می‌شود.

 وی تصریح کرد: چنانچه هدف تمدن غرب چیزی جز لذت فردی و انتفاع شخصی نیست در مقابل تمدن اصیل اسلامی لذتی بالاتر را به جهانیان معرفی می‌کند؛ یعنی ایثار و فداکاری و انفاق مال که در اربعین به اوج خود می‌رسد.

 این استاد حوزه خواهران در خاتمه گفت: خلاصهٔ کلام اینکه از آثار چشمگیر پیاده‌روی اربعین در بُعد وحدت می‌توان به آماده‌سازی امت اسلامی برای ظهور حضرت حجت (عج الله) اشاره کرد.


انتهای خبر /160

 
http://javaneparsi.ir/50184
اخبار مرتبط

نظرات شما