مسئول قرارگاه اربعین استان قم مطرح کرد:

اسکان ۶ هزار زائر در قرارگاه اربعین قم

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم با اشاره به اینکه در قرارگاه مردمی اربعین استان قم یک هزار و پانصد خادم به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: امسال از ۲۰ مرداد لغایت ۲۵ مرداد حدود ۶هزار زائر در قرارگاه پذیرش‌شده است.

مهدی قربانی کرم در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به اینکه قرارگاه مردمی اربعین از سال ۱۳۹۵ کار خود را آغاز کرده، اظهار داشت: استان قم به‌عنوان اولین عمود در مسیر آغاز پیاده‌روی اربعین قرار دارد.

وی ادامه داد: از ماه‌ها قبل برای ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران امام حسین (ع) جلساتی تشکیل و محورهای خدمت‌رسانی مشخص شد.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی امسال از ۵ صفر تا ۵ ربیع‌الاول است، گفت: در اربعین سال جاری بیش از یک هزار و پانصد خادم به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی اضافه کرد: قرارگاه مردمی اربعین استان قم در زمینه‌های اسکان، پذیرایی، بهداشت و درمان و مسائل فرهنگی به زائران خدمت‌رسانی می‌کند.

قربانی کرم در ادامه با اشاره به اینکه قرارگاه مرکز اربعین در امامزاده شاه جمال‌الدین قرار دارد، گفت: سال گذشته برای اسکان زائران ۳۰ مکان را در نظر گرفته بودیم که امسال با تلاش‌های بیشتر محل‌های اسکان را به ۵۰ نقطه در استان رساندیم.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم فرهنگ اسکان از زائران را در منزل شخصی که توسط عراقی‌ها ترویج داده‌شده است را در قم فرهنگ‌سازی کنیم از همین رو مسئله بیت الحسین را مطرح کردیم که شرایط خاص خودش را دارد.

 مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم با اشاره به اینکه قرارگاه در هشت سال گذشته پذیرای زائرانی از ۳۵ ملیت بوده، گفت: امسال از ۲۰ مرداد لغایت ۲۵ مردادماه ۵ هزار و ۸۵۰ نفر در قرارگاه پذیرش‌شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال این اسکان و پذیرش از زائران اربعین به ۴۰۰هزار نفر برسد.

قربانی کرم با اشاره به اینکه هدف ما خدمت‌رسانی به زائرین حضرت سیدالشهدا هستیم، عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته زائران ایرانی یک روز و زائران غیر ایرانی‌ها سه روز در مسیر رفت‌وبرگشت امکان اسکان در قرارگاه را دارند.

وی اضافه کرد: در مواکب قرارگاه مردمی اربعین استان قم علاوه بر زائران ایرانی از زائرانی غیر ایرانی کشورهای ترکیه، افغانستان، میانمار و آذربایجان اسکان‌یافته و خدمات اطعام و درمان دریافت می‌کنند.


انتهای خبر /160

 
http://javaneparsi.ir/50130
اخبار مرتبط

نظرات شما