مسیر عالی حرم مطهر بانوی کرامت مطرح کرد:

ارائه خدمات اربعین حرم از دهم اربعین

مدیر عالی حرم مطهر بانوی کرامت گفت: آغاز خدمات حرم مطهر حضرت معصومه به زائران اربعین از دهم ماه صفر تا پایان ماه صفر در قالب خیمه‌های فرهنگی، اسکان، تغذیه و درمان برای زائران ایرانی و غیرایرانی ارائه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفر فلاحی ظهر امروز در نشست خبری تشریح فعالیت‌های حرم حضرت معصومه (س) در ایام اربعین که در سالن حضرت خدیجه (س) کتابخانه فاطمی برگزار شد، با اشاره به اینکه حرم هم در موکب و هم حرم مطهر خدمت‌رسانی خواهد کرد، گفت: از سال گذشته بحث برپایی موکب در حرم مطهر را پیگیری کرده‌ایم.
وی ادامه داد:  ما در طی سال‌های گذشته این تجربه را داشتیم که ایام سوگواری امام حسین (ع) مصادف با تابستان و تعطیلات تابستانی شده و زائران فراوانی از قم عبور می‌کنند و لازم بود که حرم مطهر برنامه‌ای برای زائران داشته باشد.
مدیر عالی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به تاریخ ارائه خدمت‌رسانی به زائران، گفت: طبق برنامه‌ریزی در ایام اربعین از دهم تا پایان ماه صفر در حوزه‌های مختلف در حرم حضرت معصومه به زائران ارائه خدمت خواهد شد.
وی اضافه کرد: در حوزه فرهنگی در حرم مطهر فضاهایی را خواهیم داشت با عنوان خیمه‌های فرهنگی که خدمات فرهنگی را در کنار مراسمی که در شبستان‌ها برگزار می‌شود به زائران ارائه خواهند کرد.
حجت‌الاسلام فلاحی با اشاره به اینکه مجموعه خدمات در صحن جوادالائمه به زائران ارائه خواهد شد، گفت: در حوزه مربوط به اسکان، تغذیه و مسائل مربوط به درمان، هم برای زائران ایرانی و هم برای زائران غیرایرانی خدمات ارائه خواهد شد.
وی تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های صورت‌گرفته مجموعه‌های هلال‌احمر، بهزیستی و معاونت زائران استانداری نیز نیروهایشان در حرم مطهر مستقر خواهند شد تا اگر زائران در حوزه کارهای خود مانند گذرنامه مشکلی داشتند بتوانند از این خدمات استفاده کنند.
مدیر عالی حرم مطهر بانوی کرامت در پایان گفت: قم حلقه وصل ۱۷ استان است و همیشه در آن زائر حضور دارد به همین دلیل باید فرهنگ‌سازی شود تا کمک به زائران در این استان کشوری باشد.


انتهای خبر /160


http://javaneparsi.ir/49864
اخبار مرتبط

نظرات شما