رئیس اداره فرهنگی و کتاب قم مطرح کرد:

رتبه نخست کشوری قم در نشر کتب دینی

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: قم رتبه نخست کشوری در نشر کتب دینی را دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، روح‌الله کریمی ابراز کرد: قم ظرفیت بالایی در نشر دارد به‌خصوص این که این استان در نشر کتب دینی رتبه اول کشور را در اختیار دارد.
وی در پاسخ به این سؤال که از ابتدای امسال تاکنون توزیع چه تعداد کتاب رایگان در سطح استان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است تعداد توزیع را ۲ هزار و ۵۰۰ جلد عنوان کرد.
رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: این امر به‌منظور ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و بالابردن سطح اطلاعات قشرهای مختلف مردم و هم چنین تجهیز کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی به کتاب صورت می‌گیرد.
رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: کتاب‌های توزیعی رایگان به کتابخانه‌های عمومی و خصوصی، مؤسسات فرهنگی و هنری، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، نهادها و ادارات فرهنگی، مدارس علمیه، آموزش‌وپرورش و مؤسسات مردم‌نهاد اهدا می‌شود.
وی افزود: باتوجه‌به اینکه کتاب‌ها از انبار کتاب تهران تحویل گرفته می‌شود، لذا ۷۰ درصد کتاب‌های توزیع شده از ناشران سراسری است.
کریمی در پاسخ به این سؤال که در راستای سیاست‌های حمایتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در خصوص ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی چه اقدام‌هایی انجام شده است، بیان کرد: برگزاری انواع جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی نظیر جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در اردیبهشت‌ماه نظیر تجلیل از چهره‌های فعال و مروجان کتاب و کتاب‌خوانی، رونمایی از کتاب‌های چاپ جدید، تخفیف فروش کتاب در کتاب‌فروشی‌های استان و برگزاری محافل شعر و ادب از برنامه‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است.


انتهای خبر /


http://javaneparsi.ir/49899
اخبار مرتبط

نظرات شما