مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم مطرح کرد:

خدمات رسانی به زائران اربعین در ۵۰ نقطه

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم با اشاره به ارائه خدمات از ۵ صفر تا ۵ ربیع‌الاول، گفت: در ۵۰ نقطه از این استان از جمله حسینیه‌ها، مساجد، بقاع متبرکه و مدارس خدمت‌رسانی به زائران اربعین از سوی این قرارگاه انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  مهدی قربانی کرم ظهر امروز در نشست خبری قرارگاه مردمی اربعین که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد با اشاره به اینکه قرارگاه مردمی اربعین از سال ۱۳۹۵ تأسیس شد، اظهار داشت: قم به‌عنوان عمود اول در اربعین شناخته شده و مؤسس خدمت‌رسانی هم استان قم بوده‌ و در این راستا ما باید بتوانیم بیشتر در این حوزه کار کنیم.
وی ادامه داد: از ماه‌ها قبل طی برگزاری جلسات متعدد، ستادها و گروه‌های مختلف مردمی برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران تشکیل شد.
مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم با اشاره به  اینکه امسال میزبانی از ۵ صفر آغاز و تا ۵ ربیع‌الاول ادامه خواهد داشت، گفت: سال گذشته خدمت‌رسانی تا ۳۰ ماه صفر بود، اما بعد از صفر شاهد ورود تعداد زیادی از اتباع پاکستانی بودیم به همین خاطر امسال خدمات تا پنجم ربیع‌الاول ادامه دارد.
وی اضافه کرد: راهبرد ما همواره این مسئله بود که همه مردم مشارکت کنند و سال گذشته توانستیم خدمات را در ۳۰ نقطه تکثیر کنیم؛ امسال محل پذیرایی و اسکان را به ۵۰ نقطه شهر رسانده‌ایم.
قربانی کرم با اشاره به طرح بیت الحسین، ابراز داشت: طرح بیت الحسین که اسکان زائران در منازل است سال گذشته اجرا شد؛ اما امسال تلاش می‌کنیم این اسکان را به تعداد ۵۰۰ منزل برسانیم.
وی ادامه داد: این طرح مختص زائران ایرانی است و باید برای اجرای این طرح در پذیرش زائران غیرایرانی فرهنگ‌سازی انجام شود.
مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم، عنوان داشت: تجربه دوسال گذشته با مسجد جمکران نشان داد زائران تمایل دارند نزدیک حرم حضرت معصومه(س) اسکان داده شوند و لذا اسکان در مصلی ظرفیت خوبی برای زائران خواهد بود.
ظرفیت اسکان ۴۰۰ هزار زائر اربعین در قم وجود دارد
وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۴۰۰ هزار نفر پذیرش و اسکان داشته باشیم، طبق برنامه‌ریزی زائران ایرانی‌ یک روز در مسیر رفت‌وبرگشت و غیر ایرانی‌ها سه روز در مسیر رفت‌وبرگشت امکان اسکان دارند.
قربانی کرم با اشاره به آمار سال گذشته در اسکان، گفت: سال گذشته ۲۰۰ هزار نفر پذیرش زائران داشتیم که یک‌سوم آنها خارجی بودند، از این تعداد ۵۹ هزار نفر از زائران غیر ایرانی از کشور پاکستان و مابقی از کشورهای ترکیه، تایلند، ازبکستان، ایتالیا، آلمان و افغانستان پذیرش شدند.
وی در خاتمه با اشاره به واحد تماس تحت عنوان رویش‌های حسینی، تصریح کرد: شماره ۰۹۹۰۳۳۴۱۱۲۰ آماده پاسخگویی به سؤالات زائران است که در این واحد نوجوانان در واحد تماس تحت عنوان «رویش‌های حسینی» به‌صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سؤالات زائران هستند.




انتهای خبر /


http://javaneparsi.ir/49931
اخبار مرتبط

نظرات شما