در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه؛

عصر شعر «خون‌خواهی میهمان» برگزار شد

عصر شعر «خون‌خواهی میهمان» از سوی بین‌الملل حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایبنا، سید علی نقیب مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری قم در حاشیه محفل شعر «خون‌خواهی میهمان» گفت: این برنامه به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و با همکاری حوزه هنری استان قم و انجمن ادبی اقبال لاهوری در سالن آسمان حوزه هنری قم برگزار شد.
وی ادامه داد: این عصر شعر به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه که به‌عنوان مهمان در جمهوری اسلامی ایران بودند و متأسفانه با عملیات تروریستی به شهادت رسیدند، تدارک دیده شد و شاعران هند و پاکستانی در این برنامه شعرخوانی کردند.
نقیب تصریح کرد: انجمن اقبال لاهوری حدود ۱۰ سال است در قم فعالیت دارد و تا امروز شاعران خوبی در این زمینه پرورش داده است و امروز نزدیک به ۱۷ نفر از شاعران این دو کشور شعر خواندند. در حال حاضر ۴۰ شاعر هندی و پاکستانی در قم فعالیت ادبی دارند و جدای از شعر هندی و پاکستانی شعر ایرانی هم می‌سرایند.
مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری بیان کرد: این انجمن به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه پیشنهاد داد که محفل شعرخوانی داشته باشند و بحمدالله با زمان کمی که در اختیار داشتیم این برنامه برگزار شد
نقیب در پایان یادآور شد: بُعد بین‌المللی این برنامه مهم بود و نشان می‌دهد جدای از شاعران ایرانی شاعران دیگر کشورهای اسلامی دراین‌رابطه قلم می‌زنند و بحث فلسطین موضوع آزادی‌خواهان جهان است و به ملیت خاصی مرتبط نیست.
اسدعلی کاظمی، عباس ثاقب، ابراهیم نوری، ممتاز عاطف، کاچو اطهر، الهام سادات حسینی، عنایت شریفی، ذیشان حیدر جوادی، محسن رضا اهیر و سید علی رضا از شاعران کشور پاکستان و همچنین عابد رضا نوشاد، سید ندیم نقوی، سید شفیع حیدر رضوی و زینب عسکری، از کشور هند به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه شعرخوانی کردند.




انتهای خبر /


http://javaneparsi.ir/49941
اخبار مرتبط

نظرات شما