مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم:

۶۰ هزار دانش‌آموز قمی ثبت‌نام انجام نداده‌اند

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: از ۳۱۵ هزار دانش‌آموزان پیش‌بینی شده، ۲۳۹ هزار نفر ثبت‌نام قطعی خود را انجام داده‌اند، تعدادی در حال ثبت‌نام هستند و حدود ۶۰ هزار نفر هنوز فرایند ثبت‌نام را انجام نداده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»
به نقل از خبرگزاری تسنیم علیرضا رحیمی با اشاره به موارد مدنظر آموزش‌وپرورش در زمینه اولویت‌های ثبت‌نام گفت: یکی از اولین مراحل ساماندهی سال تحصیلی جدید ثبت‌نام است. تا زمانی که تعداد دانش‌آموزان در هر مدرسه مشخص نشود ما نمی‌توانیم کلاس‌ها و تعداد معلمان هر مقطع را تعیین کنیم.
رحیمی افزود: تمام فرایند شروع سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ بستگی به ثبت‌نام دانش‌آموزان دارد. البته پیش‌بینی ما بر این است که امسال میزبان چیزی بالغ بر ۳۱۵ هزار دانش‌آموزان باشیم. اولویت ما برای ثبت‌نام محل سکونت دانش‌آموزان است، زیرا مدرسه محل تحصیل را مشخص می‌کند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم بیان کرد: از ۳۱۵ هزار دانش‌آموزان پیش‌بینی شده، ۲۳۹ هزار نفر ثبت‌نام قطعی خود را انجام داده‌اند، تعدادی در حال ثبت‌نام هستند و حدود ۶۰ هزار نفر هنوز فرایند ثبت‌نام را انجام نداده‌اند. این تأخیر در ثبت‌نام برای ما و والدین مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد؛ بنابراین والدین گرامی به‌ویژه برای نام‌نویسی پایه‌های ورودی هرچه سریع‌تر اقدام کنند.
او عنوان کرد: والدین عزیز به ۵ موضوع مهم توجه کنند تا به هنگام انجام دهند؛ ثبت‌نام دانش‌آموز، سنجش بدو ورود پایه اول، ثبت سفارش کتاب‌درسی، لباس فرم و سرویس مدرسه. 
رحیمی در پاسخ به این سؤال که تکلیف معلمان خرید خدمات در سال جدید چیست، تصریح کرد: ما در دولت شهید رئیسی طی ۳ سال گذشته، برای تأمین نیروی انسانی آموزش‌وپرورش ۲۰۵ هزار نفر را به استخدام سازمان درآورده‌ایم. این استخدام‌ها در قالب دانشگاه فرهنگیان و آزمون ماده ۲۵ انجام شده است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم عنوان کرد: خرید خدمات یک قرارداد موقتی و محدود است، در سال ۱۴۰۱ به‌ازای مجوز‌هایی که به آموزش‌وپرورش دادن تعهد گرفتند که در سال بعد از نیروی خرید خدمات به‌کارگیری نشود. چراکه این نیرو‌ها با حقوق و امکانات ناچیز مشغول به کار بودند. در دولت سیزدهم اصل بر جمع‌آوری این روش بود.
او در ادامه افزود: باتوجه‌به وسعت جذب نیرو، عزیزانی که خرید خدمات بودند، می‌توانستند از طریق شرکت در آزمون‌های استخدامی جذب آموزش‌وپرورش شوند. براین‌اساس ما روش‌های موقت تأمین نیرو را حذف کنیم و به روش پایدار تأمین نیرو کنیم. طبق این مصوب به نیرو‌های خرید خدمات نیز اعلام شد که جهت ادامه همکاری در آزمون‌های استخدامی شرکت کنند.
رحیمی در پاسخ به این سؤال که علت کسر حقوق بازنشستگان فرهنگی چه بوده است، گفت: ظاهراً یک اختلالی در سامانهٔ حقوق رخ‌داده بود. آموزش‌وپرورش حقوق بازنشستگان فرهنگی را پرداخت می‌کند؛ ولی تمام فرایند اجرایی توسط صندوق بازنشستگی انجام می‌شود. پرداخت دو ردیف حق عائله‌مندی و حق اولاد و کسر مالیات انجام نشده بود که در حال پیگیری هستیم.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم در پاسخ به این سؤال که ثبت‌نام اتباع به چه صورت است، بیان کرد: عدم ثبت‌نام تنها برای پایه اول ابتدایی است. این افراد باید به استانداری و بخش کفالت اتباع مراجعه کنند و کد یکتا دریافت کنند؛ سپس با آن کد مخصوص وارد سامانه سنجش شوند و نوبت‌گیری انجام دهند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم در بیان کمبود معلم در کلاس‌های درس سال قبل عنوان کرد: ما حدود ۱۱ هزار کلاس درس در سطح استان قم داریم. سال گذشته به دلایل مختلف به‌ویژه بازنشستگی نیرو‌های انسانی و برگزاری فرایند دیرهنگام آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش مسائلی را ایجاد کرد. ان‌شاءالله امسال این اتفاق پیش نخواهد آمد.
رحیمی در پاسخ به این سؤال که سهم اسکان زوار اربعین برای آموزش‌وپرورش به چه صورت است، عنوان کرد: آموزش‌وپرورش در تمام پدیده‌های اجتماعی نقش بی‌بدیلی را برعهده دارد. در بحث اربعین و اسکان زوار هم‌پای معاونت فرهنگی و زیارتی استانداری در جلسات حضور داشتیم. مدارس ما برای اسکان اربعین آماده است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: ضمن این‌که ما به‌واسطهٔ امتحانات تابستانی محدودیت‌هایی را در قبل و بعد از اربعین داریم؛ طی دو سال قبل یک موکب در مرز کرمانشاه به جهت خدمات‌رسانی به زوار مستقر کردیم، ولی ما امسال در یک کار جدید مواکب را به ۶ موکب در شهر کربلا افزایش دادیم.



انتهای خبر /


http://javaneparsi.ir/49961
اخبار مرتبط

نظرات شما