برادر شهید و رزمنده دوران دفاع مقدس:

دفاع مقدس همچنان مورد هجمه دشمنان است

برادر شهید گفت: به علت شکست سخت جبهه کفر در مقابل ملت ایران که هضم آن برایشان هنوز هم سخت است بعد از گذشت ۴۳ سال از جنگ تحمیلی دشمنان علیه واقعیت‌های این جنگ شبهه‌پراکنی می‌کنند و نیاز است حقایق آن دوران بازگو و ثبت شود. 

​​​​محسن بخشی‌نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس مقطعی از تاریخ انقلاب اسلامی است که به‌صورت ظاهری یک جنگ است، برای هر کشوری که جنگی رخ دهد از افرادی که در آن جنگ حضور داشتند خاطراتی به جا می‌ماند که بعد از اتمام جنگ و سال‌ها بعد از آن که به دفاع از کشورشان افتخار می‌کنند و افرادی که در این دفاع حضور داشتند تکریم می‌کنند و به نسل بعد معرفی می‌کنند.

رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس ما چه در شکل و چه در ماهیت با همه جنگ‌هایی که رخ‌داده متفاوت است در هشت سال دفاع مقدس کشور ما مورد تجاوز دشمن بعثی عراق قرار گرفت؛ اما تنها تجاوز به خاک و تصرف یک سرزمین نبود؛ بلکه این ظاهر دفاع مقدس است، باطن و ماهیت این جنگ باهدف سقوط انقلاب اسلامی و تسلط بیگانگان بر منطقه و ایران اسلامی و انحراف فرهنگ بومی منطقه که فرهنگ دینی از قبل از انقلاب نیز بوده است تا دیگر ملت‌های منطقه نیز جرئت انقلاب و قیام را نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: رژیم پهلوی حافظ منافع غرب و آمریکا در منطقه بود و یک نظم را به نفع آن‌ها ایجاد کرده بود توسط مردم ایران سرنگون شد جنگ هشت‌ساله باهدف این طراحی شده بود که زهرچشمی از دیگر ملت‌های منطقه گرفته شود که اگر بخواهند علیه منافع آنها کاری انجام دهند آنها نیز طعم جنگ را خواهند چشید. 

برادر شهید تصریح کرد: درجه اهمیت دفاع مقدس تنها دفاع از خاک نبود؛ بلکه دفاع از ماهیت اسلام بود به همین علت است که می‌گوییم یکی از خروجی‌های دفاع مقدس صدور انقلاب اسلامی و اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران و اثبات مظلومیت مردم در هشت سال دفاع مقدس بود.

بخشی‌نیا خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی رحمت‌الله علیه می‌فرمایند ما در جنگ عزت و شرف خودمان را اثبات کردیم؛ بنابراین ضرورت دارد که خاطرات آن دوران و نتایج حاصل شده را بازگو کنیم و واقعیت‌هایی که در هشت سال دفاع  اتفاق افتاد را از روش‌های مختلف به نسل جدید منتقل کنیم.

خاطرات دفاع مقدس ثبت شود

رزمنده دفاع مقدس عنوان داشت: مقام معظم رهبری نیز تأکید داشتند که واقعیت‌های دوران دفاع مقدس را آن‌گونه که بوده خودتان روایت کنید وگرنه بیگانگان و دشمنان آن‌گونه که خودشان می‌خواهند روایت می‌کنند؛ بنابراین ضرورت دارد هم رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و جنگ را اداره کردند و هم پژوهشگران و اساتید حوزه دفاع مقدس مسائل و موضوعات را بازگو و روایت کنند. 

برادر شهید اضافه کرد: علاوه بر بازگویی و روایت خاطرات دوران دفاع مقدس باید همه آنها ثبت و ضبط شود تا برای آیندگان به یادگار بماند و از طرفی از تحریف آن جلوگیری کنند امروز بعد از گذشت ۴۳ سال از دفاع مقدس همچنان در معرض تهاجم و شبهات قرار دارد تا ذهن و فکر نسل‌های بعدی و نسل جوان را از واقعیت‌های دوران دفاع مقدس دور کنند برگزاری یادواره‌های شهدا، برگزاری مراسم‌های مختلف در طول سال و از جمله هفته دفاع مقدس می‌تواند کمک مفیدی برای معرفی واقعیت‌های دفاع مقدس داشته باشد.

وی افزود: دفاع مقدس همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد دفاع مقدس فقط یک خاطره نیست؛ بلکه یک گنجینه، یک تجربه و یک فرهنگ است، دفاع مقدس یک دوره تمام‌عیار و طلایی برای تدریس در دانشگاه‌های داخل و خارج اس، دفاع مقدس یک کلید طلایی تغییر فرهنگ‌های ناهنجاری که در کشورهای دیگر حاکم است می‌باشد دفاع مقدس یک گنجینه گران‌بها برای مقابله با جنگ ترکیبی امروز است، از اواسط دهه ۹۰ که درگیر چند جنگ هم‌زمان با عنوان جنگ ترکیبی هستیم همچنان از تجربیات دوران دفاع مقدس برای دفاع جدید که آن نیز مقدس است استفاده می‌کنیم. 

برادر شهید عنوان داشت: دوران دفاع مقدس یک تجربه گران‌بها که حاصل خون شهدا و حاصل حماسه‌های ایثارگری‌ها و ازخودگذشتگی‌های ملت در آن دوران و حاصل تدابیر فرماندهی حکیم و فقیهی در جایگاه رهبری مانند امام خمینی (ره) است که برای صدها سال دیگر نیز همچنان حرف برای گفتن دارد. 

بخشی‌نیا گفت: امروز از تجربیات دفاع مقدس در مقابله با این جنگ ترکیبی، در مقابل تهدیدات نظامی و امنیتی، در مقابله با استکبار جهانی، در حوزه‌های تولید، در حوزه‌های فرهنگ و اجتماعی استفاده می‌کنیم.

رزمنده دوران دفاع مقدس بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که راهیان نور یک فناوری است که در همه حوزه‌های مدیریتی، فرماندهی، سبک زندگی، فرهنگی و آموزشی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد حتی در مسائل دانش نظامی که فناوری به‌روز شده آن را در اختیار داریم حاصل تجربیات دفاع مقدس است.

وی ابراز داشت: برای نمونه فرماندهان عالی‌رتبه ارتش پاکستان کنار اروندرود آمدند و زانو زدند در مقابل فرماندهان والفجر ۸ و فرمانده آن که با چه تاکتیک و چه تجهیزاتی و با چه نظم و انتظامی رزمندگان ایرانی از این رودخانه خروشان عبور کردند و دشمن را دور زدند.

برادر شهید گفت: فرهنگ دفاع مقدس فقط یک مجموعه‌ای از تجهیزات نظامی و دفاعی نیست ازآنجایی‌که این دفاع عجین شده بود باایمان رزمندگان و پیروی از ولایت‌فقیه که از پایه‌های تبعیت در فرهنگ شیعه است و بااخلاق، رفتار، تاکتیک و برنامه‌ریزی فرماندهان ما عجین شده بود مقدس بود همان‌گونه که انقلاب ما فرهنگی و دینی بود دفاع مقدس ما نیز فرهنگی و دینی بود.

ناصر بخشی نیا فرزند غلامحسین متولد اول مرداد سال ۱۳۴۶ بود. وی در ۲۸ دی‌ سال ۱۳۶۵ در شلمچه و عملیات کربلای پنج به شهادت رسید.

شهیدی مقام معظم رهبری خبر شهادتش را به مادر داد، مادر شهید بخشی‌نیا که حالا دو سال است مهمان فرزند شهیدش شده نقل می‌کرد:  خواب دیدم درب منزل را می‌زنند درب را که باز کردم دیدم رهبر انقلاب پشت درب ایستاده تعارف کردم وارد منزل شدند کنار یک پشتی نشستند من مشغول تعارف‌کردن میوه و چای بودم؛ اما آقا سرشان را پایین انداخته بودند بعد از مدتی سرشان را بالا آوردند و گفتند که برای عرض تسلیت آمده‌ام پسرتان شهید شده است آن زمان محسن قم بود؛ اما ناصر در جبهه به مبارزه با مستکبرین مشغول بود و اینجا بود که فهمیدم ناصر شهید شده است.

مزار شهید ناصر بخشی‌نیا در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم قرار دارد.

انتهای خبر /170

 
http://javaneparsi.ir/50695
اخبار مرتبط

نظرات شما