مدیرکل آموزش‌وپرورش قم:

۹۲ درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام خود را نهایی کرده‌اند

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت: با اشاره به سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴، اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید ۳۱۵ هزار دانش‌آموز در یک هزار و ۶۳۳ مدرسه دولتی، غیردولتی و پیش‌دبستانی مشغول به تحصیل خواهند شد.

علیرضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴، اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید ۳۱۵ هزار دانش‌آموز در یک هزار و ۶۳۳ مدرسه دولتی، غیردولتی و پیش‌دبستانی مشغول به تحصیل خواهند شد.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید ۱۰ هزار نفر ورودی جدی هستند که هر سال تقریباً همین تعداد به محصلین استان اضافه می‌شود.
مدیرکل آموزش‌وپرورش قم با اشاره به اینکه از کل تعداد دانش‌آموزان ۱۷۰ هزار نفر در مقطع ابتدایی و مابقی در مقاطع متوسطه اول و دوم حاضر خواهند شد، گفت: از خانواده‌ها درخواست داریم هر چه زودتر برای ثبت‌نام دانش‌آموزان خود در مدارس و جهت دریافت کتاب اقدامات لازم را انجام دهند تا دچار مشکل نشوند که تعداد این دانش‌آموزان حدود ۳ هزار نفر است.
 وی اضافه کرد: تاکنون ۹۲ درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام خود را نهایی کرده‌اند البته برخی از دانش‌آموزان هستند که ثبت اولیه را در مدارس انجام داده؛ اما هنوز ثبت‌نام خود را کامل نکرده‌اند.
رحیمی با اشاره به افزایش ۱۰ هزارنفری دانش‌آموزان نسبت به سال تحصیلی گذشته، خاطرنشان شد: باتوجه‌به ورودی‌های جدید و دانش‌آموزانی که در حال تحصیل هستند باید هر سال بیش از ۲۴ مدرسه در استان احداث شود تا پاسخگوی نیاز آموزشی استان باشیم.
وی اضافه کرد: در همین راستا امسال ۲۴۰ کلاس درس نوساز که نسبت به سال ۱۹۰ مورد بیشتر است تحویل آموزش‌وپرورش شده است؛ ولی بازهم با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم.
مدیرکل آموزش‌وپرورش قم با اشاره به اینکه همچون سال‌های گذشته مدارس استان توسط گروه‌های جهادی در طرح‌های مختلف تعمیر و تجهیز و زیباسازی می‌شود، بیان کرد:  امسال یک هزار و ۴۰۰ نیروی جدید وارد مجموعه آموزش‌وپرورش و از طرفی نیز یک هزار نفر بازنشسته می‌شوند.


انتهای خبر /160

 
http://javaneparsi.ir/50499
اخبار مرتبط

نظرات شما