مدیرکل آموزش‌وپرورش:

۵هزار دانش‌آموز قمی هنوز ثبت‌نام مدرسه نکرده‌اند

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت: هنوز در حدود پنج هزار دانش‌آموز معادل ۱.۶ درصد کل دانش‌آموزان استان در مدارس ثبت‌نام نکرده و از سوی دیگر برای کتب درسی نیز ثبت سفارش انجام نداده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» علیرضا رحیمی افزود: از خانواده‌ها درخواست داریم هر چه زودتر برای ثبت‌نام اقدام نمایند تا فرزندانشان دچار مشکلات بعدی نشوند.

 وی اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید ۳۱۵ هزار دانش‌آموز در یک هزار و ۶۳۳ مدرسه دولتی، غیردولتی و پیش‌دبستانی مشغول به تحصیل می‌شوند که ۱۷۰ هزار نفر در مقطع ابتدایی و مابقی در مقاطع متوسطه اول و دوم هستند.

 وی با اشاره به این‌که آموزش‌وپرورش قم ۱۵ هزار پرسنل دارد، ادامه داد: حدود ۸۰ درصد ابلاغ‌ها صادر شده، کلاس‌بندی و ثبت‌نام کتاب نیز تمام شده است.

 به گفته رحیمی، روز ۲۷ شهریورماه مانور بازگشایی مدارس در مقاطع ابتدایی و روز ۲۸ شهریورماه در مقاطع متوسطه اول، دوم و هنرستان‌ها برگزار می‌شود.

 وی تصریح کرد: نگرانی مجموعه آموزش‌وپرورش در شروع سال تحصیلی بیشتر متوجه سرویس مدارس است و علی‌رغم این‌که آموزش‌وپرورش مسئولیت در این حوزه ندارد، ولی به مدیران مدارس تأکید شده در ساماندهی و کمک از هیچ اقدامی دریغ نکنند.

 افزایش ۱۰ هزارنفری دانش‌آموزان نسبت به سال تحصیلی گذشته

 وی با اشاره به افزایش ۱۰ هزارنفری دانش‌آموزان نسبت به سال تحصیلی گذشته، بیان کرد: باتوجه‌به کمبود فضای آموزشی در قم، اگر سالی ۲۴ مدرسه در این استان احداث شود، صرفاً پاسخگوی دانش‌آموزان جدید خواهد بود.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش قم با بیان این‌که در سال‌های گذشته ۵۰ کلاس نوساز تحویل آموزش‌وپرورش می‌شد، افزود: این تعداد به ۲۴۰ کلاس در سال تحصیلی جدید افزایش یافت که در ساخت حدود ۵۰ درصد مدارس، خیرین مشارکت داشته‌اند.

 وی ادامه داد: سال گذشته ۲۵۰ مدرسه و امسال نیز ۲۵۰ مدرسه در طول تابستان توسط نیروهای جهادی تعمیر، تجهیز و زیباسازی شد.

 وی با بیان این‌که حدود ۳۰ درصد مدارس استان قم نیاز به تخریب و بازسازی است، خاطرنشان کرد: این مدارس استحکام بنا دارند، ولی با معماری روز همخوانی ندارند.

 رحیمی عدم اعتبارات کافی و نقص در قوانین زیرساختی را دلیل بخشی از مشکلات آموزش‌وپرورش دانست و گفت: هیچ دستگاهی به‌اندازه آموزش‌وپرورش املاک ندارد و زمین نیاز ندارد، ولی در قانون مشخص نشده تأمین زمین بر عهده کیست.

 وی افزود: در تلاشیم در قانون بودجه ۱۴۰۴ ردیف مستقل اعتباراتی برای استان‌های کم‌برخوردار در فضاهای آموزشی، اختصاص یابد.

 وی گفت: دانش‌آموزان اتباع از ۱۲۰ کشور در قم تحصیل می‌کنند که نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است.

 رحیمی اضافه کرد: تاکنون پنج مدرسه با کمک مجامع بین‌المللی برای دانش‌آموزان اتباع در قم احداث شده است و در طول سال نیز اعتباراتی برای خرید تجهیزات و آموزش دانش‌آموزان پیش‌دبستانی تخصیص می‌دهند.

 ورود یک هزار و ۴۰۰ نیروی جدید به آموزش‌وپرورش قم

 وی با اشاره به مشکل نیروی انسانی در مدارس قم، گفت: امسال یک هزار و ۴۰۰ نیروی جدید وارد مجموعه آموزش‌وپرورش و از طرفی نیز یک هزار نفر بازنشسته می‌شوند.

 وی افزود: بخشی از کمبود نیروها از طریق فعالیت‌های اضافه بر موظف نیروهای رسمی تأمین می‌شود.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش قم خاطرنشان کرد: برای توانمندسازی نیروها و کیفیت‌بخشی آموزشی، در طول سال کارگاه‌های آموزشی مختلف برگزار خواهد شد.




انتهای خبر /


 
منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/50492
اخبار مرتبط

نظرات شما