مدیر سلامت محیط و کار قم خبر داد:

فعالیت بازرسان مرکز بهداشت در ایام اربعین

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از ابتدای ماه صفر ۳ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مساجد، محل‌های برگزاری عزاداری، موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی توسط ۳۲ تیم بهداشتی انجام شده است.

نرگس جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی در ماه صفر بالاخص دهه پایانی ماه صفر گفت: جهت حفظ سلامت زائرین و مجاوران از ابتدای ماه صفر به طور ویژه از محل‌های برگزاری مراسم، تجمعات، مساجد و حسینیه‌ها، ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها بازدید و بر مواد غذایی و آب‌های توزیعی، رعایت بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی توسط متولیان برگزاری مراسم  نظارت کامل دارند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: از ابتدای کشیک‌ها تا کنون حدود ۳ هزار مورد بازدید از مراکز تهیه، توزیع مواد غذایی مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و محل‌های برگزاری عزاداری، موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی توسط ۳۲ تیم بهداشتی انجام شده است، حدود ۹۰ مورد بازدید از محل‌های اسکان و اقامتی صورت گرفت در طول این مدت حدود ۳۰۰ مورد نظارت بر سامانه آبرسانی و  کنترل آب آشامیدنی در قالب یک هزار و ۴۰۰ مورد کلرسنجی و ۱۸۰ مورد نمونه‌برداری انجام گرفت.
  
وی در ادامه افزود: در این بازرسی‌ها، جهت کنترل بهداشتی سریع‌تر مواد غذایی و نذورات و محیط کار تعداد یک هزار و ۸۰۰ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل صورت گرفت.

وی با تأکید بر ضرورت آموزش همگانی و نیز آموزش متولیان موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در حفظ و ارتقای سلامت هم‌وطنان و عزاداران گرامی اظهار داشت: از ابتدای  ماه صفر مرکز بهداشت با برگزاری حداقل ۳۷ جلسه هماهنگی،  حدود  ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از خادمین و متصدیان مراکز و اماکن و ۵۰۰ نفر از زائرین در خصوص مسائل  بهداشتی لازم  آموزش را دریافت کردند.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان با اشاره به ۲۱۰ مورد رسیدگی به شکایات رسیده و کشف و معدوم‌سازی بیش از ۳ هزار کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیرقابل‌مصرف، گفت: همشهریان گرامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با سامانه ۱۹۰ تماس حاصل نمایند تا دراسرع‌وقت توسط بازرسان مرکز بهداشت مورد رسیدگی و پیگیری قرار گیرد.

انتهای خبر /۱۷۰

 
http://javaneparsi.ir/50216
اخبار مرتبط

نظرات شما