هیات تطبیق مصوبات قم؛

افزایش نرخ سرویس مدارس را تأیید شد

هیات تطبیق مصوبات قم، افزایش نرخ سرویس مدارس در این استان که در شورای اسلامی شهر بررسی و تأیید شد را مغایر با قانون ندانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سیزدهمین جلسه هیات تطبیق مصوبات شهرستان قم روز سه‌شنبه به ریاست فرماندار قم برگزار شد که در این جلسه مصوبه روز گذشته شورای اسلامی شهر با موضوع نرخ بهای خدمات ایاب‌وذهاب سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید (۱۴۰۴-۱۴۰۳) مطرح و مغایر قوانین و مقررات کشور یا خارج از حدود وظایف و اختیارات شوراها شناخته نشد.

 عباس ذاکریان فرماندار قم در حاشیه این جلسه به خبرنگار ایرنا گفت: هیات تطبیق مصوبات شهرستان قم، ۱۵ روز فرصت داشت تا در خصوص این مصوبه اظهارنظر کند که باتوجه‌به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم، بلافاصله جلسه هیات تطبیق برگزار و موضوع فوق‌الذکر بررسی و به تأیید اعضا رسید.

 گفتنی است، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم روز گذشته در جلسه شورای اسلامی شهر با اشاره به نرخ‌گذاری سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید، گفته بود: میزان تورم استان در سال جاری حدود ۴۷ درصد است که نرخ سرویس مدارس قم ۱۲ درصد کمتر از میزان تورم قم، به میزان ۳۵ درصد افزایش یافت.

 تاکنون افزون بر ۲۴ هزار دانش‌آموز قمی از یک هزار و ۱۹۰ مدرسه برای استفاده از سرویس مدارس در سامانه سپند ثبت‌نام کرده‌اند که به گفته مسئولان امر این تعداد به ۳۵ هزار نفر نیز افزایش خواهد یافت.

 سال گذشته ۱۲ هزار دانش‌آموز قمی از خدمات سرویس مدارس برای حدود ۱۰۰ مدرسه بهره‌مند شده بودند.

 در سال تحصیل جدید تمام اقدامات برای ساماندهی سرویس مدارس به سازمان تاکسیرانی وابسته به شهرداری قم واگذار شده است.

 امسال ۳۱۴ هزار دانش‌آموزان استان قم سال تحصیلی جدید را از اول مهرماه آغاز می‌کنند.

 ۵۶ درصد دانش‌آموزان استان در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند.

 ۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند.




انتهای خبر /

 
منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/50472
اخبار مرتبط

نظرات شما