عضو خبرگان رهبری:

باید برادری اسلامی را تحکیم کنیم

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اسرائیل با تحقق امت واحد در منطقه نابود می‌شود، گفت: ما باید برادری اسلامی را تحکیم کنیم و امروز تجلی این برادری اسلامی کمک به مردم مظلوم غزه و لبنان است.

آیت‌الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به برپایی نماز جمعه تاریخی نصر، اظهار داشت: برپایی نماز جمعه تاریخی نصر  تجلی پیوند امت و امامت است و ضربه دیگری در کنار وعده صادق ۲ بر پیکر فرسوده رژیم صهیونیستی است.
وی ادامه داد: اگر امت اسلامی متحد شوند ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، دیپلماسی، رسانه‌ای، اقتصادی، دفاعی، امنیتی و نظامی هم یکی می‌شوند و قطعاً می‌تواند دشمن را از بین ببرد.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز دشمن در حال سوءاستفاده از تفرقه است، گفت: در حال حاضر رژیم صهیونیستی با استفاده از تفرقه مسلمانان و با استفاده از انفعال برخی از مسلمانان، متأسفانه کشتارجمعی را در غزه شروع کرد و امروز هم در لبنان در حال ادامه دادن است و اگر امت اسلامی در مقابل این جنایت‌های اسرائیل متحد نشود این جنایت‌ها را در یمن، سوریه، عراق و... پیاده می‌کند.
وی اضافه کرد: دشمنان باهم افزایی که با یکدیگر دارند؛ رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای اروپایی؛ در مقابل مسلمانان ایستاده‌اند اما مسلمانان متأسفانه در سایه تفرقه، ترس، انفعال و سکوت و در برخی موارد هم همراهی با دشمن جز برنامه‌های آن‌ها  شده است.
آیت‌الله کعبی خاطرنشان کرد: وقت آن رسیده که ملت‌های اسلامی بیدار شوند و فشارهای خود را بر کشورهایی که با دشمن همراهی می‌کنند و یا سکوت می‌کنند بیشتر کنند. تا زمانی که امت اسلامی بیدار نشود و علیه دشمن متحد نشود و رهبری واحد پیدا نکند مقتدر نمی‌شود.
وی ادامه داد: امت ضعیف طعمه گرگ‌ها می‌شود و امت قوی و پیشرفت، نمونه و پیشتاز خواهد شد و اقتدار امت اسلامی در سایه هم‌دلی و هم‌افزایی و اراده و عزم قوی ملت‌های مسلمان در کنار رهبری مشترک و دشمن‌شناسی به وجود می‌آید.
نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به عوامل اقتدار امت اسلامی، تصریح کرد: پیشرفت علمی، پیشرفت اقتصادی، هم‌بستگی سیاسی و اجتماعی از عوامل اقتدار امت اسلامی است و همه این مسائل در پرتو شعار «انما المؤمنون اخوة فاصلحوا بین اخویکم واتقوا الله لعلکم ترحمون» محقق خواهد شد.
وی گفت: ما باید برادری اسلامی را تحکیم کنیم و امروز تجلی این برادری اسلامی کمک به مردم مظلوم غزه و لبنان است. تشکیل صندوق مشترک امت اسلامی برای کمک به مردم مظلوم غزه و لبنان راه را برای اتحاد امت اسلامی هموار می‌کند.


انتهای خبر /160

 
http://javaneparsi.ir/50813
اخبار مرتبط

نظرات شما