عضو هیأت علمی دانشگاه شهید محلاتی:

تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی «قدرت» است

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید محلاتی گفت: کشتار زنان و کودکان بی‌گناه در لبنان نشان از استیصال رژیم صهیونیستی دارد و تنها قدرت محور مقاومت است که می‌تواند رژیم صهیونیستی را از جنایات خودش پشیمان کند. 

حسن تلاشان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: حرکت تروریستی رژیم صهیونیستی در هدف قراردادن مردم لبنان با ابزار غیرنظامی به ماهیت این رژیم باز می‌گردد این رژیم در حالت طبیعی به هیچ یک از قواعد حقوق بشر پایبند نیست چه رسد به زمانی که به استیصال و سردرگمی رسیده است.

 عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی و دانشیار دانشگاه شهید محلاتی تصریح کرد: ایدئولوژی حاکم بر رژیم صهیونیستی این است که دیگران را حیوانات دو پا می‌دانند که مستوجب مرگ هستند و برایشان فرق نمی‌کند آن شخص زن باشد، کودک باشد، پیر باشد یا جوان باشد‌ و مختص مردم فلسطین و لبنان نیز نیست و هر کسی را که خارج از تفکر خود بدانند بر اساس ایدئولوژی که دارند باید قتل‌عام کنند.

وی تصریح کرد: حدود یک سال است از جنگ غزه می‌گذرد و رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است و باتوجه‌به شرایطی که در آن گرفتار شدند از هر وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند در منش آنها از هر وسیله‌ای می‌توان برای رسیدن به اهداف استفاده کرد حتی دست‌زدن به جنایت‌های وحشیانه را برای خود مشروع می‌دانند.

تلاشان عنوان داشت: به نظر رژیم صهیونیستی در نظر داشت از این ابزار هنگام درگیری با نیروهای حزب‌الله استفاده کند؛ اما ازآنجاکه حزب‌الله لبنان به این مسئله پی برده بود، و نزدیک بود همه نقشه‌های رژیم صهیونیستی نقش‌برآب شود پیش‌دستی کرده و این وسایل الکترونیکی را که از قبل آماده‌سازی کرده بودند به‌صورت کاملاً غیرانسانی منفجر کردند و عده زیادی از زنان و کودکان بی‌گناه را قتل‌عام کرده و مجروح کردند.

تحلیلگر مسائل بین‌المللی افزود: تنها چیزی که می‌تواند مانع از اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در هدف قراردادن زنان و کودکان شود قدرت و اعمال قدرت نظامی در برابر آنها است تا یک بازدارندگی ایجاد شود و تنها قدرت و زور است که می‌تواند  رژیم صهیونیستی را از جنایاتشان پشیمان کند.

جبهه مقاومت واحد است

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید محلاتی بیان داشت: اگر انقلاب اسلامی در ایران به وقوع نپیوسته بود به‌طورقطع برخی از کشورهای عربی از صفحه روزگار محو شده بودند و جزئی از رژیم صهیونیستی شده بودند و امروز یک اسرائیل کوچک در مناطق اشغالی نداشتیم که دور خودش را دیوار کشیده باشد؛ بلکه جغرافیای گسترده‌تری داشت برخی از کشورهای عربی نیز وجود نداشتند و به اشغال رژیم صهیونیستی درآمده بودند.

تلاشان گفت: همه دنیا می‌دانند جبهه مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی را جمهوری اسلامی ایران به وجود آورده است و تنها نیرویی که در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کند همین جبهه مقاومت است که متشکل از همه کشورهای محور مقاومت است این نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران هرگز در مقابل رژیم صهیونیستی منفعل نبوده است اگر جبهه مقاومت نبود امروز فلسطینی‌ها و غزه حتی نمی‌توانستند چند ساعت در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند. 

تحلیلگر سیاسی تأکید کرد: مقامات و سران فلسطین به این مسئله اذعان کردند که اگر حمایت جمهوری اسلامی ایران نبود نمی‌توانستیم حتی چند ساعت هم در مقابل این رژیم جنایت‌کار ایستادگی کنیم هیچ یک از کشورهای عربی حاضر نیستند؛ مانند ایران در مقابل این رژیم کودکش بایستند اتحاد در جبهه مقاومت عامل پیروزی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید محلاتی عنوان داشت: در مسئله ترور شهید هنیه مسئولین اعلام کردند که قطعاً انتقام خون این شهید گرفته خواهد شد زمان، مکان و نوع عملیات را مشخص نکردند اگر این زمان طولانی شده مطمئناً مسئولین همه مسائل را مدنظر دارند البته اینکه افکار عمومی مطالبه‌گر انتقام باشد قابل‌درک است همین که نیروهای رژیم صهیونیستی در آماده‌باش و ترس قرار دارند که باعث تحلیل آنها می‌شود قابل‌توجیه است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان محور مقاومت احتمال دارد تلاش کند فشارها را بر جمهوری اسلامی ایران افزایش دهند تا یک عملیات انجام دهد که چندان موفقیت‌آمیز نباشد همان‌طور که ملت ایران خواستار انتقام خون شهید هنیه هستند از طرف این خواسته نیز وجود دارد عملیات طوری انجام شود که حالت بازدارندگی لازم را داشته باشد.

انتهای خبر /۱۷۰

 
http://javaneparsi.ir/50657
اخبار مرتبط

نظرات شما