در گفتگو با قم فردا مطرح شد؛

دفاع مقدس ایران الگویی برای محور مقاومت

امروز دوران دفاع مقدس ایران اسلامی یکی از الگوهای مهمی است که محور مقاومت و تمام آزادی خواهان جهان در حال درس گرفتن از آن هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  هفته دفاع مقدس امسال چهل و چهارمین سالگرد حماسه دوران جنگ و یادآور عظمت و فداکاری ملت ایران در مقابل دشمنان است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان سعی کردن این انقلاب نوپا را با توطئه‌ها و نقشه‌های مختلف که شاید بزرگ‌ترین آن جنگ تحمیلی بود از پا دربیاورند اما این انقلاب با خون شهدا تبدیل به درختی تناور شد.
رژیم بعثی عراق با حمایت‌های همه‌جانبه نظامی، تسلیحاتی، اطلاعاتی و سیاسی که از کشورهای مختلف دنیا به سرکردگی آمریکا دریافت می‌کرد جنگی را علیه ایران شروع کرد و فکر نابودی و فتح ایران را در سرداشت که با اتحاد و ایمان رزمندگان ایران اسلامی این خیال آن‌ها باطل شد و دشمن دررسیدن به اهداف شوم خود بازماند و شکست سختی خورد.

امروز دفاع مقدس الگویی برای محور مقاومت است
از همین رو سردار محمدرضا موحد، فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب (ع) استان قم در حاشیه افتتاح نمایشگاه یادیاران در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه عزت و اقتدار و امنیت امروز را مدیون از ایثار رزمندگان دوران دفاع مقدس هستیم، اظهار داشت: دفاع مقدس یادآور ازخودگذشتگی رزمندگان و شهدا است.
وی ادامه داد: امروز دفاع مقدس الگویی برای محور مقاومت است و آزادی‌خواهان جهان از آن در جهت پیروزی‌های خود استفاده می‌کنند.
فرمانده سپاه قم اضافه کرد: دفاع مقدس نشان داد که می‌توان با دست‌خالی و با تبعیت از ولی‌فقیه در مقابل تمام قدرت‌های دنیا ایستادگی کرد.

دفاع مقدس الگوی مردم لبنان و غزه است
همچنین در این خصوص حجت‌الاسلام اسماعیل امیرزاده مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر عملیاتی ۱۷ امام علی ابن ابیطالب (ع) در حاشیه بازدید از نمایشگاه یاد یاران در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: روحیه مقاومت، استقامت، انگیزه، خوداتکایی از درس‌های دوران دفاع مقدس است.
وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس تمام کشورهای دنیا از صدام حمایت می‌کردند اما ایران اسلامی توانست با دست‌خالی در مقابل آن‌ها بایستد و همین عامل ترس دشمنان از جمهوری اسلامی است.
امیرزاده در ادامه با اشاره به الگو بودن دفاع مقدس ایران برای کشورها، گفت:امروز جبهه مقاومت و کشورهایی مانند لبنان و فلسطین از دفاع مقدس ملت ایران الگو گرفته‌اند و در مقابل جبهه استکبار ایستاده‌اند.

فرهنگ ایثار را به نسل جوان منتقل کنیم
از سوی دیگر هم محمد ذاکر، فرمانده ناحیه امام حسین (ع) در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه دفاع مقدس مظهر ایثار رزمندگان است، اظهار داشت: امروز انقلاب ما پویا و زنده است.
وی ادامه داد: با انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و بیان ازخودگذشتگی‌های رزمندگان در دوران انقلاب و دفاع مقدس برای نسل جوان و امروز جامعه می‌توانیم این فرهنگ را زنده نگهداریم.
فرمانده ناحیه امام حسین (ع) یادآور شد: باید ایثار، استقامت، صبر، شهادت و ازخودگذشتگی‌های دوران دفاع مقدس را برای زنده نگه‌داشتن آن دوران بیان کنیم که یکی از این راه‌ها می‌تواند برگزاری نمایشگاه‌های مختلف باشد.

انقلاب اسلامی کشور را از توطئه‌ها و تهاجم فرهنگی دشمن حفظ می‌کند
همان‌طور که گفته شد امروز نسل جوان در مسیر زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و ازخودگذشتگی از اهمیت بسیاری برخوردار هستند که باید برای این نسل برنامه‌های مختلف و متعددی در این مسیر داشته باشیم تا بتوانیم برنامه‌ها و طراحی‌های دشمنان را خنثی کنیم.
از همین رو حاج احمد خازنی یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و انقلاب در حاشیه نمایشگاه یاد یاران در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به نسل جوان امروز، اظهار داشت: لازمه انقلابی کردن این جامعه این است که امروز ما با عملکرد خودمان انقلابی بودن را به جوانان نشان دهیم.
وی افزود: امروز باید نسل به نسل فرهنگ‌سازی کنیم که اگر این مسئله به‌موقع و مناسب انجام گیرد کشور در مقابل آسیب‌ها ایمن خواهد شد.
این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه در برخی زمینه‌ها ، مسیر و راه فرهنگ را گم‌کرده‌ایم، ادامه داد: اگر مسائل مهم را به نحو احسن به نسل امروز فرهنگ‌سازی کنیم تهاجم فرهنگی به نسل امروز آسیب نمی‌رساند.
وی خاطرنشان شد: امروز استکبار جهانی و آمریکا برای نابودی نسل جوان ایران کمربسته است و در تلاش است جوانان را با این ناهنجاری‌ها و تهاجم‌های فرهنگی جذب خود کند که باید در مقابل آن‌ها بایستیم و با آن‌ها مبارزه کنیم.


انتهای خبر /160

 
http://javaneparsi.ir/50682
اخبار مرتبط

نظرات شما