کارشناس مسائل بین‌الملل:

بیداری جهانی و جبهه مقاومت موجب درماندگی اسرائیل شده است

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان این که رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار دارد، گفت: بیداری جهانی و جبهه مقاومت موجب درماندگی اسرائیل شده است.

شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  با اشاره به حوادث امروز منطقه و خصوصاً لبنان اظهار داشت: ابتدا شهادت عزیزان و یاران جبهه مقاومت همچنین مردم شریف لبنان را تسلیت عرض می‌کنم و مسلماً رژیم اشغالگر به سزای اعمال خودش خواهد رسید.
وی ادامه داد: رفتارهای رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که این رژیم تمام مرزها و خط‌قرمزهای نیم‌بند پذیرفته شده توسط جامعه بین‌الملل را هم رد کرده؛ یعنی اگر ما بخواهیم به چارچوب‌های سازمان ملل هم مراجعه کنیم در همان چارچوب‌ها هم تمامی اصول و قوانین زیر پا گذاشته شده است.
 صادقی نسب افزود: اقدامات این رژیم کودک کُش با تمام قساوت و بی‌رحمی است، اتفاقی که در غزه در حال رخ‌دادن است یک فاجعه بزرگ انسانی است جایی که بیش از چهل هزار شهید که اکثر آن‌ها هم زنان و کودکان هستند، شرمی است که بر پیشانی بشریت نقش بسته و  با ورود رژیم صهیونیستی به یک جنگ دیگر در حال تکمیل‌شدن است.
وی با اشاره به انفجار وسائل ارتباطی نیروهای حزب‌الله در روزهای اخیر بیان داشت: این جنایت‌هایی که حتی خارج از قوانین جنگی است که رژیم کودک کُش انجام می‌دهد با حمایت‌های مستقیم استکبار جهانی است و در این موضوع نباید تردیدی داشت.
کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: اگر حمایت غرب و خصوصاً ایالات متحده آمریکا نباشد این رژیم حتی یک ساعت نمی‌تواند دوام داشته باشد.
وی بیان داشت: آن چیزی که واضح و مشخص است، اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی یک قمار بزرگ برای نتانیاهو و حامیانش است،  بدون تردید در این ماجراجویی نهایت به باخت، نابودی و اضمحلال این رژیم منتهی خواهد شد، به‌هرحال این عصبانیت جهانی که وجود دارد دیگر مختص به منطقه و کشورهای مسلمان نیست چرا که آگاهی و بیداری گسترده‌ای در افکار عمومی دنیا نسبت به جنایات اسرائیل و اشغالگری صهیونیست‌ها شکل‌گرفته است.
این استاد دانشگاه تأکید کرد: اجماع صورت‌گرفته در بین مردم و آزادی‌خواهان دنیا خود باعث از بین رفتن این رژیم خواهد شد و تمام این رفتارهای تروریستی، کشتارها و قساوت‌هایی که به خرج می‌دهند از سر استیصال و درماندگی است.
وی به اقدامات جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی بر اساس سیاست اصولی خودش از همان ابتدای انقلاب دشمنی با اسرائیل و ازبین‌بردن و محوکردن این غده سرطانی را بیان کرده و این را هم از طریق ایجاد آگاهی در بین کشورهای منطقه و حمایت از نیروهای آزادی‌بخش و مقاومت منطقه تقویت کرده است.
کارشناس مسائل بین‌الملل ایجاد حزب‌الله لبنان از سوی جمهوری اسلامی ایران در لبنان را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: نیروهای مردمی و زبده حزب‌الله در طی دهه‌های اخیر توانسته‌اند به قابلیت‌های فراوانی برسند به‌طوری‌که امروز هیچ حمله‌ای بدون پاسخ نمی‌مانند و اتفاقاً جریان مقاومت خیلی هم قدرتمند و باصلابت ظاهر شده  به‌طوری‌که تمام کشورهای غربی پست سر رژیم صهیونیستی به خط شده‌اند تا از این کشور در برابر حزب‌الله مقاومت کنند.
وی تأکید کرد: این سیاست اصولی کشورمان بوده که به حمایت از آزادی‌خواهی و نهضت‌های آزادی‌خواه در منطقه پرداخته است و امروز ثمره آن را در منطقه می‌بیند.
صادقی نسب ابراز داشت: در برابر رفتارهای تروریستی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد مثل به‌شهادت‌رساندن شهید هنیه در تهران همان‌طوری که قبلاً هم بیان کردیم، پاسخ ما بایستی بسیار سنجیده باشد به‌طوری‌که در یک‌زمان درست و پاسخی که بتواند چند هدف را با هم برای ما محقق کنند  و حتی به‌صورت یک سلسله عملیات در محور مقاومت باشد.
 وی به حمایت‌های مردم ایران از مردم بی‌گناه غزه و لبنان اشاره کرد و ادامه داد: در طی سالیان سال جامعه آگاه و با بینش ایرانی هر جا که ظلمی اتفاق می‌افتد در کنار مظلوم بوده و امروز هم ملت ایران  در کنار کودکان غزه و مردم شریف لبنان ایستاده‌اند.
 کارشناس مسائل بین‌الملل در جمع‌بندی صحبت‌های خود تصریح کرد:  جنایت‌های رژیم صهیونیستی بدون اجازه و حمایت آمریکا صورت نمی‌گیرد چرا که لابی‌های بسیار قدرتمند صهیونیستی در ایالات متحده بسیار فعال هستند و در واقع افسار سیاست ایالات متحده را به دست گرفته‌اند پس آنچه که مهم این است که اگر قرار است روزی جمهوری اسلامی ایران با ایالات متحده بخواهد مذاکره‌ای کند یا هر موضوع دیگری باید سیاست‌های خودشان را تغییر بدهند هر چه که این شرایط برای آن‌ها هم مناسب نیست به‌طوری‌که در خود آمریکا افکار عمومی و خصوصاً دانشجویان مخالف این سیاست‌ها هستند؛ چون می‌بینند که بی‌چون‌وچرا کشورشان از یک ظالم حمایت می‌کند و این برای نسل جوان قابل‌تحمل نیست.
وی ادامه داد: لذا این در راستای منافع خود آمریکا است که تغییرات اساسی در سیاست‌هایش ایجاد کند و مسلماً اگر آمریکا بخواهد این تغییرات را ایجاد کند و به هنجارهای انسانی تن دهد راه برای ارتباط باز است.
این استاد دانشگاه به حضور رئیس‌جمهور کشورمان در سازمان ملل هم اشاره کرد و گفت:  امیدوارم که دکتر پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان و هیئت همراه بتوانند پیام ایران را به‌خوبی مخابره کنند و با رایزنی‌هایی که انجام می‌دهند بتوانیم ائتلاف‌های جهانی را ایجاد بکنیم این که از طریق آن بتوانیم به آمریکا فشار بیاوریم تا دست از حمایت‌های ظالمانه‌ای که از اشغالگران و به‌طورکلی نیروهای شیطانی در دنیا دارد، بردارد.

انتهای خبر /110


 
http://javaneparsi.ir/50670
اخبار مرتبط

نظرات شما