کارشناس مسائل بین‌الملل:

فناوری غربی قابل‌اعتماد نیست

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه دولت‌های اسلامی باید در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی قرار بگیرد، گفت: اتفاقات اخیر در لبنان نشان داد که تکنولوژی و فناوری غربی امن و قابل‌اعتماد و مورداطمینان نیست.

حجت‌الاسلام محمد ملک‌زاده، کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به اتفاقات تروریستی اخیری که در لبنان توسط رژیم صهیونیستی با حمایت دولت ایالات‌متحده آمریکا انجام شد، اظهار داشت: این اتفاق به معنای واقعی نشان‌دهنده استیصال و درماندگی رژیم صهیونیستی، دولت ایالات‌متحده آمریکا و در کل نظام سرمایه‌داری در وضعیت کنونی حاکم برجهان هست.
استفاده تروریستی از تکنولوژی‌های صلح‌آمیز
وی ادامه داد: اتفاقی که رخ داد در حقیقت به معنای هزینه کردن نظام سرمایه‌داری از میزان اعتبار و آبروی باقی‌مانده خود بود به معنای یک انتحار اقتصادی و سیاسی برای خود بود زیرا آن‌ها دائماً در تلاش هستند تا تکنولوژی غربی را تکنولوژی امن و مورداطمینان در رسانه‌های خود معرفی کنند.
عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: اقدام اخیر انفجار پیجرها، لب تاب‌ها، گوشی‌ها و برخی لوازم دیگر اعتبار نظام سرمایه‌داری را زیر سؤال برد و نشان داد که تکنولوژی و فناوری غربی قابل‌اعتماد نیست و از این به بعد مردم دنیا باملاحظه بیشتری نسبت به‌اصطلاح فناوری‌های غربی برخورد خواهند کرد.
تکنولوژی و فناوری غربی امن و قابل‌اعتماد نیست
وی ادامه داد: آن‌ها دائماً تلاش می‌کنند حتی در شبکه‌های اجتماعی خود این‌گونه وانمود کنند که شبکه‌های غیر غربی محل امنی برای تبادل اطلاعات نیست و تنها شبکه‌های غربی از این اطمینان و اعتبار برخوردار هست درحالی‌که اتفاق اخیر نشان می‌دهد که وسایل ارتباطی که آن‌ها تهیه و توزیع می‌کنند چگونه می‌تواند حتی در عملیات تروریستی موردتوجه قرار بگیرد و از آن‌ها استفاده کنند.
حجت‌الاسلام در ادامه با اشاره به نکته دوم در خصوص این اتفاق، ابراز کرد: به‌هرحال سوءاستفاده از تکنولوژی که مردم عادی در حال استفاده از آن هستند و برای کاربری صلح‌آمیز مورداستفاده قرار می‌گیرد یک جنایت جنگی است؛ اگر تکنولوژی‌ها صلح‌آمیز این‌گونه مورد سوءاستفاده تروریستی قرار بگیرد در مصداق جنایات جنگی است.
وی تصریح کرد: ما شاهد بودیم که علاوه بر پیجرها حتی وسایل تلفن‌های ثابت وسایل ثبت عبور و مرور شرکت‌ها در لبنان و حتی باتری‌های خورشیدی منفجر شدند و خساراتی جانی و مالی زیاد به مردم لبنان وارد شد.
این کارشناس سیاسی عنوان کرد: درهرحال این اتفاقات نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی واقعاً در بحران عمیقی به سر می‌برد که این‌گونه دست به استفاده از آخرین تیرهای ترکش خود زده است و از باقی‌مانده اعتبار نظام سرمایه‌داری استفاده می‌کند.
حمایت آمریکا از جنایت‌های رژیم صهیونیستی
وی ادامه داد: نقش آمریکا در این جنایات بر کسی پوشیده نیست، رژیم صهیونیستی خود به‌تنهایی هرگز قادر نبوده و نیست که این‌گونه بتواند به‌تنهایی چنین جنایاتی را رقم بزند.
حجت‌الاسلام ملک‌زاده گفت: این‌همه سلاح کشتارجمعی و بمب‌های گوناگونی که در طول یک سال اخیر بر سر مردم مظلوم غزه و لبنان فروریخته شده است تمام توسط دولت ایالات‌متحده آمریکا و برخی هم‌پیمانانش در کشورهای غربی تهیه و توزیع‌شده است. اگر فقط رژیم صهیونیستی بود تاکنون باقی نمانده بود و امروز چیزی به نام رژیم صهیونیستی در نقشه به‌اصطلاح جغرافیایی نداشتیم.
وی در ادامه با اشاره به نکته آخر در این خصوص یادآور شد: به‌هرحال این اتفاقات نشان می‌دهد که اسرائیل یک غده سرطانی است که روزبه‌روز وضعیت این غده وخیم‌تر می‌شود و کل جهان اسلام را دربرمی گیرد که بسیار خطرناک است. چهل‌وپنج سال پیش بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حضرت امام فرمودند اسرائیل موجودی نیست که به او مهلت داده شود اگر به او مهلت بدهید خطرش بیشتر دامن جهان اسلام را خواهد گرفت.
جهان اسلام باید مقابل رژیم صهیونیستی بایستد
عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود:  اسرائیل اگر مهار نشود جنایاتش بعد از غزه و لبنان به مناطق دیگر در عراق، سوریه و حتی ایران کشانده خواهد شد به همین دلیل امروز باید تکلیف جهان اسلام و جریان مقاومت با رژیم صهیونیستی روشن شود.
وی ادامه داد:  ما در یک جنگ حق علیه باطل قرار داریم و به سر می‌بریم و واقعاً چنین جنگی گریزناپذیر است. از طرفی هم این غده سرطانی از سوی استکبار جهانی به رهبری آمریکا در حال تقویت و حمایت است که باید ریشه‌کن شود. برای برقراری یک صلح پایدار در منطقه ما و کشورهای اسلامی و به‌خصوص محور مقاومت باید آمادگی چنین جنگی را داشته باشیم.
افزایش جنایات اسرائیل در غفلت دولت‌های اسلامی
حجت‌الاسلام ملک‌زاده گفت: ملاحظه دولت‌های اسلامی از تشدید درگیری‌ها، آمریکا و رژیم صهیونیستی را جسورتر کرده و دامنه جنایاتش روزبه‌روز افزایش پیدا کرد و گسترده‌تر می‌شود چون اسرائیل احساس می‌کند که کشورهای اسلامی به دنبال تشدید درگیری نیستند و با خیال راحت‌تری به جنایت‌های خود ادامه می‌دهد.
وی بیان کرد: نباید اجازه داد این وضعیت بیشتر از این ادامه پیدا کند و باید با صراحت اعلام شود که ما به دنبال تشدید درگیری نیستیم و از آن استقبال نمی‌کنیم اما آمادگی یک جنگ همه‌جانبه با اسرائیل و استکبار جهانی راداریم. بحمدالله قدرت مقاومت قدرت وسیعی است و در حال حاضر قلوب میلیاردها انسان آزاده در سراسر جهان اعم از مسلمان و غیرمسلمان با جبهه مقاومت است.
جهان اسلام باید به جنگ رژیم صهیونیستی برود
این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: امروز ابعاد جنایات رژیم صهیونیستی بر همه مردم جهان روشن‌شده و یک بیداری انسانی را در سراسر جهان شاهد هستیم بنابراین باید از این فرصت استفاده کرد و با یک آمادگی کامل به جنگ رژیم صهیونیستی و استکبار به رهبری آمریکا رفت.
وی اضافه کرد: این آمادگی است که می‌تواند دشمن را سرکوب کند چون آن‌ها به‌هیچ‌وجه آماده پذیرش یک جنگ نیستند اگر احساس کنند که کشورهای اسلامی و جریان مقاومت آماده یک درگیری همه‌جانبه هستند مطمئناً عقب‌نشینی خواهند کرد و حتی اگر جنگی هم رخ بدهد قطعاً شکست خواهند خورد.
حجت‌الاسلام ملک‌زاده در خاتمه گفت: انشاالله ما امیدوار هستیم که با آمادگی همه‌جانبه که از سوی کشورهای اسلامی و جریان مقاومت انجام خواهد شد شاهد سرنگونی و ریشه‌کن شدن این غده سرطانی از جهان اسلام باشیم.


انتهای خبر /160

 
http://javaneparsi.ir/50647
اخبار مرتبط

نظرات شما