امام جمعه قم:

کشورهای منطقه به خط‌قرمزهای کشورمان ورود نکنند

امام جمعه قم گفت: روسیه و برخی از کشورهای منطقه بدانند که جزایر سه گانه و گذرگاه زنگزور خط قرمز سیاسی ما است و به این خط قرمز ورود نکنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر قم که در مصلای قدس برگزار شد، به بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اشاره کرد و اظهار داشت: رشد و پیشرفت علمی باید باقدرت ادامه یابد و در این زمینه خانواده‌ها و مسئولان نقش مهمی دارند.
وی ادامه داد: کشورمان در زمینه رشد علمی باوجود تهدیدها و تحریم‌ها رتبه‌ای خوبی داشته که باید این مسیر تداوم یابد.
اعرافی بر ضرورت حمایت از نخبه‌ها تأکید کرد و گفت: نخبگان کشورمان در دوران مبارزات انقلاب و بعد از آن در دفاع مقدس خوش درخشیدند و امروز هم باید نخبگان بمانند و با صبر و استقامت این مسیر پر افتخار را ادامه بدهند.
وی افزود: در این میان آموزش و کارهای تحقیقاتی باید بتواند مشکلات صنعت و اجتماع را حل کند و در واقع حرکت علمی کشور در خدمت مردم باشد.
امام‌جمعه قم به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مقاومت و صلابت ملت شجاع ایران در طول 8 سال جنگ تحمیلی در تاریخ ماندگار و دُکترین جدیدی را خلق کرد.
وی بیان داشت: جنگ تحمیلی و مقاومت یک کشور در برابر تمام ابرقدرت‌های دنیا باعث شد که در تمام زمینه‌ها به فکر خودکفایی باشیم که این خودکفایی در صنعت دفاعی و نظامی به‌خوبی خودش را نشان داده است.
اعرافی به تحولات منطقه و فلسطین اشاره کرد و گفت: مشکل فلسطین و غزه مشکل تمام کشورهای اسلامی است و این کشورها بدانند اگر امروز کوتاه بیایند فردا همین جنگ و خونریزی در خانه خودشان را خواهد زد.
وی سیاست خارجی کشورمان را مورد توجه  قرار داد و بیان داشت: راهبُرد ما خروج از تک‌قطبی و شکل‌دادن قطب‌های سیاسی و اقتصادی مانند بریکس و شانگهای است که توانسته در این زمینه هم موفق عمل کند.
امام‌جمعه قم خطاب به کشورهای منطقه و خصوصاً روسیه اظهار داشت: برخی از کشورها از جمله روسیه باید بدانند جزایر سه‌گانه و گذرگاه زنگزور خط‌قرمز سیاسی ما است و ما در مصالح سیاسی و ملی‌مان قاطع هستیم و انتظاری که دوستانمان داریم این است که به خط‌قرمزهای ما ورود پیدا نکنند.



انتهای خبر /


 
http://javaneparsi.ir/50502
اخبار مرتبط

نظرات شما