فرماندار شهرستان کهک:

اربعین فریاد آزادی‌خواهی و انسانیت است

فرماندار شهرستان کهک با اشاره به اینکه امروز اربعین فراتر از مرزهای شیعه رفته، گفت: امروز قیام سیدالشهدا و فریاد آزادی‌خواهی اربعین الگوی ملت‌های آزاده مسلمان از جمله مردم غزه و فلسطین شده است.

علیرضا گلچین‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین هر سال باشکوه بیشتری برگزار می‌شود این مراسم با میزبانی خوب مردم عراق و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران برگزاری می‌شود و یک فرصت ویژه در کشور عراق برای حضور زائران از کشورهای مختلف فراهم شده است. 

فرماندار شهرستان کهک بیان داشت: قطعاً هر کجا عده‌ای از مردم تجمع کنند دارای یک پیام است اربعین هم نمایش قدرت  اسلام در جهان است درست از اربعین مختص شیعیان است؛ اما در اصل قدرت انسانیت و راستی و درستی است و همه انسان‌های آزاده جهان می‌توانند به اربعین بپیوندند.

وی تصریح کرد: باتوجه‌به دشمنی استکبار با اسلام و نظام اسلامی این قدرت‌نمایی اربعین می‌تواند قدرت نظام اسلامی و قدرت مسلمانان را باتوجه‌به آنچه که در قرآن آمده که باید اتحاد و قدرت خود را نشان دهید به نمایش می‌گذارد، پس اربعین نمایش قدرت اسلام و مسلمانان و در رأس آن نظام جمهوری اسلامی ایران است.

گلچین پور خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام از جمله دولتمردان آمریکایی اروپایی و رژیم صهیونیستی یک اتحاد علیه کشورهای اسلامی و محور مقاومت ایجاد کردند پس لازم است امت اسلامی نیز یک اتحاد و قدرت را به نمایش بگذارند و اربعین این فرصت را برای امت اسلام فراهم کرده است.

فرماندار شهرستان کهک اضافه کرد: آنچه موجب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد در ایام محرم و صفر و در مساجد شکل گرفت امروز همین تجمعات ایام محرم و صفر و الگوگرفتن از قیام امام حسین که آزادگی و انسانیت است در جهان در حال گسترش است پیام اربعین به همه جهان فارغ از دین، نژاد و ملیت این است که زیر بار ظلم نروند و این پیام را بسیاری از مردم شنیده و آن را حق دانسته‌اند.

وی اضافه کرد: حمایت از مظلوم و در رأس آن حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه و حمایتی نظام اسلامی از امت اسلامی در ظلم استکبار جهانی از جمله رژیم صهیونیستی بر اساس همان الگویی است که امام حسین علیه‌السلام برای ما ترسیم کرده است، قیام امام حسین علیه‌السلام یک الگو برای شیعیان و همه آزادگان جهان است که زیر بار ظلم نروند.

گلچین‌پور تأکید کرد: آزادگی و قیام امام حسین علیه‌السلام در ایام محرم و صفر فر مخصوصاً در ایام اربعین برای مسلمانان جهان و همچنین برای همه انسان‌های آزادی‌خواه جهان بازخوانی می‌شود و تبدیل به یک الگویی می‌شود مورد استقبال بسیاری از انسان‌ها در سرتاسر جهان قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان کهک بیان داشت: امروز مردم فلسطین و از جمله غزه خودشان اذعان می‌کنند که ایستادگی آنها در برابر رژیم صهیونیستی برگرفته است قیام امام حسین علیه‌السلام است و امروز ملت ایران و شیعیان جهان از ایستادگی مردم مظلوم غزه حمایت می‌کنند، کسی که راه امام حسین علیه‌السلام را می‌رود نه به کسی ظلم می‌کند و نه اجازه می‌دهد کسی به او ظلم کند.

انتهای خبر /۱۷۰

 
http://javaneparsi.ir/50208
اخبار مرتبط

نظرات شما