فرمانده سپاه شهرستان کهک:

امروز اربعین بزرگ‌ترین حرکت سیاسی اسلام است

فرمانده سپاه شهرستان کهک گفت: امروز اربعین بزرگ‌ترین حرکت سیاسی اسلام است که در آن از ادیان و اقوام مختلف حضور دارند حضوری که منجر به رسیدن به حقیقت و مقدمه ظهور خواهد بود.

​​​​هادی قنبریان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: اربعین و مسئله پیاده‌روی اربعین از یک عزاداری شیعیان برای امام مظلومشان فراتر رفته و به یک مسئله جهانی تبدیل شده است امروز آزادی‌خواهان جهان امام حسین علیه‌السلام و قیام عاشورا را الگوی خود برای رسیدن به آزادی حقیقی قرار دادند. 

فرمانده سپاه شهرستان کهک ادامه داد: امروز فارغ از جنسیت، ملیت، مذهب و رنگ و نژاد افراد زیادی از سرتاسر جهان در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند این یک مسئله ساده و یک پیاده‌روی ساده نیست اربعین یک پیام  پیش‌زمینه ظهور است و رهبری و هدایت آن نیز به دست خود سیدالشهدا است. 

وی خاطرنشان کرد:  ۲۰ میلیون نفر از سرتاسر جهان در یک‌زمان و در یک مکان حضور پیدا می‌کنند مسئله‌ای که اگر در هر جای دیگر دنیا رخ می‌داد با آشفتگی و بی‌نظمی و بی‌مدیریتی مواجه می‌شد؛ اما مشاهده می‌کنیم در اربعین بدون دخالت حکومت‌ها خود مردم این مسئله را به عهده گرفته و به بهترین شکل اجرا می‌کنند.

قنبریان تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین علاوه بر بعد دینی و معنوی یک حرکت بزرگ جمعی سیاسی است که افراد زیادی را تحت‌تأثیر قرار داده امروز مردم مقاوم غزه الگوی مقاومت خودشان را قیام امام حسین علیه‌السلام معرفی می‌کنند و‌ خودشان می‌گویند که امروز کربلا در غزه است از طرفی آزادی‌خواهان جهان از جمله دانشجویان دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی به‌واسطه همین پیام اربعین است که امروز به حمایت از مظلوم برخاسته‌اند.

فرمانده سپاه شهرستان کهک اضافه کرد: اینکه تصور شود دشمنی دشمنان به اربعین تنها به بُعد دینی آن باز می‌گردد اشتباه است مستکبران هرگز با بُعد دینی و عبادی اسلام دشمنی نکردند؛ بلکه همواره مشکل آنها ابعاد سیاسی اسلام بوده است و امروز اربعین بزرگ‌ترین حرکت سیاسی اسلام است که در آن از ادیان و اقوام مختلف حضور دارند حضوری که منجر به رسیدن به حقیقت و مقدمه ظهور خواهد بود.

وی عنوان داشت: امروز تأثیر اربعین را در سراسر جهان مشاهده می‌کنیم به همان اندازه که اربعین و پیام اربعین گسترش پیدا کند استکبار جهانی بیکار نمی‌نشیند و به این حرکت عظیم هجمه وارد می‌کند همان‌طور که گوشه‌ای از این هجمه‌ها را در رسانه‌های نظام سلطه مشاهده می‌کنیم پس نباید تصور شود کار تمام شده و اربعین دیگر نیاز به تبلیغ و گسترش ندارد؛ بلکه بلعکس باید بیش از گذشته به تبلیغ اربعین پرداخت.

انتهای خبر /170

 
http://javaneparsi.ir/50237
اخبار مرتبط

نظرات شما