در گفتگو با قم فردا مطرح شد؛

زنان همچون حضرت زینب جامعه را متحول کنند

رئیس دانشگاه ملی مهارت استان قم گفت: نقش ارزنده و بی‌بدیل اسوه صبر و مقاومت حضرت زینب (س) نقشی تبیین‌گر در قیام عاشورا و خروشان بر علیه استکبار و یزید زمان بود و زنان جامعه اسلامی می‌توانند با الگوگرفتن از حضرت زینب جامعه را متحول کنند.

محمدرضا فاضلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: سطر، سطر خطبه‌های حضرت زینب سلام‌الله‌علیها ابعاد وجودی قیام امام حسین (ع) را در کتاب تاریخ تشیع ثبت و به گوش جهانیان رساند تا باری دیگر درس حریت و آزادگی نمایانگر شود. 

رئیس دانشگاه  ملی مهارت استان ستان قم ادامه داد: از حضرت زینب (س) می‌توان به‌عنوان الگوی تمام‌عیار برای زنان مسلمان در عرصه‌های مختلف زندگی و در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و به‌طورکلی در عرصه‌های فردی و اجتماعی یادکرد.

وی تصریح کرد: شخصیت حضرت زینب (س) بازتاب ابعاد وجودی پدر بزرگوارشان و دیگر ائمه در کالبد یک زن مسلمان است و ازاین‌جهت بدون شک زنان مسلمان به‌خوبی می‌توانند از رفتار ایشان الگو بگیرند.

فاضلی بیان داشت: نقش فکری و مدیریتی مؤثر زنان به‌عنوان نیمی از جمعیت جهان، در هر پیشرفت مادی و معنوی بر نقش‌های جنسیتی و تبلیغاتی او موردتوجه و پررنگ‌تر جلوه می‌کند و همین زنان اگر اراده کنند جامعه‌ای را متحول خواهند کرد؛ همان‌گونه که زنان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور پر رنگ و زنانه خود، جامعه‌ای را متحول کردند و در حل مسائل کلان کشور شریک شدند و کشور را در مسیر پیشرفت قرار دادند.

رئیس دانشگاه ملی مهارت استان قم خاطرنشان کرد: در کشور اسلامی ما زنان به‌عنوان شخصیت‌هایی برجسته و نقش‌آفرین در کنار مردان هستند و نیروی خود را از گستره اسلام الهام می‌گیرند، زیرا اسلام دینی است که خصوصی‌ترین بخش زندگی آنان تا مشارکت سیاسی - اجتماعی و نقش‌های دیگرشان را برنامه‌ریزی و هدایت می‌کند.

وی اضافه کرد: در خصوص نقش‌زن مسلمان در جامعه امروزی می‌توان به عدم تعهد نسبت به ابرقدرت‌ها، عمل به تکلیف شرعی خویش، رواج و گسترش اخلاق اسلامی، ایجاد وحدت و یکدلی در بین مردم و بیداری افکار و اندیشه‌ها اشاره کرد.

فاضلی تصریح کرد: باتوجه‌به تغییرات سریع و گسترده در دنیای امروز، یکی از وظایف اصلی زن مسلمان تربیت جوانانی آگاه، مسئولیت‌پذیر و متعهد به ارزش‌های اسلامی و انقلابی است، جوانانی که به‌عنوان موتور محرک جامعه و آینده‌ساز با حضور گسترده دوشادوش آحاد مردم در حرکت عظیم و خودجوش پیاده‌روی اربعین، با نمایش جلوه‌ای از برادری، همدلی، ایثار و عشق به اهل‌بیت (ع)، تصویری متفاوت و جذاب از اسلام را به جهانیان ارائه می‌دهند.

وی تأکید کرد: پیاده‌روی اربعین می‌تواند به‌عنوان یک الگوی موفق برای زندگی مسالمت‌آمیز و هم‌زیستی بین ادیان و مذاهب مختلف معرفی شود و بایستی تلاش کنیم تا این رویداد عظیم به یک حرکت فرهنگی پویا و تأثیرگذار تبدیل شود.

انتهای خبر /۱۷۰

 
http://javaneparsi.ir/50193
اخبار مرتبط

نظرات شما