قم فردا گزارش می‌دهد؛

جلب‌توجه دنیا به مسئله فلسطین با ابزار اربعین

اربعین حسینی که همایشی برای همه مسلمانان و آزادگان جهان است، امسال به محلی برای حمایت از مردم غزه و آرمان فلسطین تبدیل‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» در پیاده‌روی اربعین حسینی، خردادماه سال 1361 زمانی امام راحل(ره) این جمله معروف"راه قدس از کربلا می‌گذرد " را به  اقتضای آن زمان بیان کردند، جمله‌ای که با تدابیر اندیشمندانه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در حمایت از قدس بیان شد شاید کسب فکر نمی‌کرد که سال‌ها بعد با فاجعه بزرگی چون نسل‌کشی کامل مردم غزه توسط رژیم غاصب اسرائیل در ابعاد گسترده روبرو شویم.
امروز در راهپیمایی بزرگ، حماسی و پرشور اربعین حسینی از سوی زائران و شیفتگان آقا اباعبدالله‌الحسین(ع) فوج فوج پرچم فلسطین را در دست می‌گیرند و خواهان مقابله با جنایات رژیم غاصب صهیونیستی هستند.

امروز راه قدس از کربلا می‌گذرد را روشن‌تر می‌بینیم
از همین رو آیت‌الله عباس کعبی با اشاره به مسئله فلسطین، اظهار داشت:  مسئله عاشورا و اربعین بیانگر نقشه الهی برای پیشرفت دنیوی و اخروی از طریق صفات امام حسین است. همان‌طور که امام راحل می‌فرماید مسئله عاشورا و قضیه امام حسین یک قضیه سیاسی و اجتماعی است.
 وی افزود: امروز شاهد هستیم که در موسم زیارت اربعین، عتبه حسینی همایش بین‌المللی با حضور ۶۴ کشور را به نام از مبارزه سرزمین کربلا تا طوفان الاقصی را برگزار می‌کند.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به مسئله فلسطین و قدس، گفت: امروز طرفداران آزادی قدس از جای‌جای جهان در مسیر اربعین حاضر هستند و موکبی هم با نام به‌سوی اقصی راه‌اندازی کرده‌اند که شعار امسال زیارت اربعین آن‌ها از کربلا تا قدس است.
 وی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که امام راحل فرموده بودند راه قدس از کربلا می‌گذرد، امروز بازتاب این مطلب را روشن‌تر می‌بینیم و افق‌های روشنی می‌بینیم. برای همه این ظلم‌ها و ستم‌های صهیونیست‌ها آزادی قدس با الهام از نهضت امام حسین (ع) و این زیارت اربعین نزدیک است و طوفان القصی تبدیل به طوفان آزادگان خواهد شد.

تسلیم نشدن در برابر ظلم الگویی از مکتب امام حسین است
همچنین از طرفی حجت‌الاسلام محمد ملک‌زاده، کارشناس سیاسی با اشاره به موضوع فلسطین و پیاده‌روی ، گفت: رویداد کربلا‌ جریانی است که پس از شکل‌گیری، محدوده‌های جغرافیایی را در هر عصری درنوردیده و همچون رودی خروشان در بستر تاریخ جاری گردیده است.
وی ادامه داد: تسلیم‌نشدن در برابر ظالمان به‌عنوان الگویی از مکتب امام حسین (ع) درسی است که حتی بسیاری از غیرمسلمانان هم به آن اعتراف می‌کنند.
عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: ما بارها در سخنان رهبران مقاومت فلسطین شنیده‌ایم که قیام خود را ادامه راه و قیام حسین بن علی توصیف می‌کنند.
وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری هم اشاره فرمودند که سران غاصب صهیونیستی یزیدیان زمان ما هستند و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه جلوه‌ای از جنایات دشمنان امام حسین است. پیروان مکتب امام حسین همچون مردم مظلوم غزه و رهبران آنان با اشتیاق به استقبال شهادت می‌روند؛ اما هرگز تسلیم ستمگران نمی‌شوند.

زائران حسینی با در دست داشتن پرچم مردم فلسطین در پیاده اربعین حسینی از مردم غزه و آرمان فلسطین حمایت کرده و می‌کنند. آنان این حمایت را برگرفته از آموزه‌های قیام امام حسین علیه‌السلام می‌دانند.
جلب‌توجه دنیا به مسئله فلسطین با ابزار اربعین
از همین رو زهرا دلاوری، استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به بُعدی از پیاده‌روی اربعین، گفت: بُعد دیگر این پیاده‌روی وحدت در دفاع از مظلومین است یعنی در این مسئله می‌توانیم موضوع فلسطین را در این پیاده‌روی به‌صورت خاص مطرح کنیم و توجه همه‌کسانی که در این پیاده‌روی حضور دارند را به مسئله فلسطین جلب کنیم که نسبت به ظلم و ستم بی‌تفاوت نباشند.
وی ابراز داشت:  اسلام دین فردی نیست و فرد مسلمان نسبت به دیگران در هر زمینه‌ای مسئول است. رهبر در این خصوص می‌فرمایند وقتی فردی الله را به‌عنوان یگانه معبود خود می‌پذیرد درواقع تعهدی را می‌دهد که تکالیف و حقوقی در برگردان دارد که یکی از این تکالیف بی‌تفاوت نبودن نسبت به همسایگان است. مظلومین نسبت به ما حقی دارند که ما باید از آن‌ها نسبت به ظالمان دفاع کنیم و بی‌تفاوت بودن و سکوت کردن نسبت به این مسائل جایز نیست.

در اربعین امسال آن‌چنان‌که رسانه‌ها منعکس کرده‌اند و در تصاویر و کلیپ‌های مختلف به‌وضوح دیده می‌شود این است که قدم‌به‌قدم در اربعین، امسال زائران به یاد مردم مسلمان غزه هستند و برای آن‌ها دعا می‌کنند و آزادی قدس را آرزو می‌کنند و انشالله به‌زودی وعده‌ تحقق راه قدس از کربلا را  که سال‌ها قبل امام خمینی (ره) به آن اشاره‌کرده و امروز هم شعار پیاده‌روی اربعینی برخی آزادی خواهان است را خواهیم دید.


انتهای خبر /160

 
http://javaneparsi.ir/50227
اخبار مرتبط

نظرات شما