پیام جامعه مدرسین؛

آیت‌الله محفوظی در راه مبارزه یاور امام بود

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت آیت‌الله عباس محفوظی اعلام کرد: آن مرحوم در راه مبارزه با رژیم ستم‌شاهی یارویاور امام راحل عظیم‌الشأن قدس‌سره بود و در مجاهدت برای پیروزی نهضت اسلامی رنج تبعید را به جان خرید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»، در این پیام‌ آمده‌ است: ارتحال مرجع عالی‌قدر مرحوم آیت‌الله‌العظمی آقای حاج شیخ عباس محفوظی رضوان‌الله علیه، عضو محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تألم و تأثر گردید؛ آن شخصیت برجسته در محضر بزرگانی چون حضرات آیات عظام بروجردی، امام خمینی و گلپایگانی اعلی الله مقامهم پرورش یافت و در گذر سال‌ها خدمت به «مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام» به تربیت طلاب علوم دینی پرداخت.
این پیام افزوده است: آن یار صدیق امام خمینی قدس‌سره و رهبر معظم انقلاب علاوه بر درس و بحث و تألیفات، اقدامات ماندگاری نیز در امور خیریه و تأسیس مدارس علمیه داشت و در ادوار مختلف در میدان‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نقشی مؤثر ایفا کرد.
در بخش دیگری از این پیام آمده‌ است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رحلت آن فقیه پارسا و جلیل‌القدر را به محضر حضرت ولی‌عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید دامت‌ برکاتهم، حوزه‌های علمیه، مردم شریف استان گیلان و شهر رودسر و همه ارادتمندان، مقلدان و بازماندگان آن فقید سعید تسلیت گفته و از خداوند متعال، علو درجات و رضوان الهی برای ایشان و صبر و اجر را برای خاندان مکرمشان مسئلت دارد.
آیت‌الله محفوظی شب گذشته در ۹۶ سالگی به رحمت ایزدی پیوست.
این عالم ربانی در سال‌ ۱۳۰۷ هجری‌ شمسی در یکی‌ از روستاهای‌ شهرستان‌ رودسر و در خانواده‌ای‌ مذهبی‌ به دنیا آمد و در سال‌های گذشته به‌عنوان یکی از اساتید دروس خارج حوزه علمیه قم به تربیت طلاب اشتغال داشت.
آن مرحوم در نجف اشرف نزد آیات عظام حلی و شاهرودی کسب فیض نمود و در قم از دروس بزرگانی چون آیات عظام بروجردی، امام خمینی، گلپایگانی، داماد، حجت و علامه طباطبایی بهره برد و علاوه بر جدیت در درس و بحث و تألیفات، اقدامات شایسته‌ای در امور خیر نظیر تأسیس دانشگاه، مرکز معلولان، مدارس علمیه و دستگیری از نیازمندان انجام داد.
آیت‌الله محفوظی از ابتدای نهضت اسلامی در مبارزات علیه رژیم پهلوی حضور داشت و بارها دستگیر، زندان و تبعید شده‌ بود.
پیکر آن مرحوم فردا پنجشنبه ساعت ۱۰ صبح هم‌زمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) با حضور علما و اقشار مختلف مردم از مسجد امام حسن عسکری (ع) قم تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تشییع و در بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت (س) به خاک سپرده خواهد شد.
مراسم بزرگداشت آیت‌الله محفوظی هم پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

انتهای خبر /

 
http://javaneparsi.ir/50494
اخبار مرتبط

نظرات شما