جانشین فرماندهی سپاه شهرستان جعفریه:

اربعین ابزار قدرتمند مقابله با اسلام‌هراسی است

جانشین فرماندهی سپاه شهرستان جعفریه با بیان اینکه اربعین به‌عنوان یک ابزار قدرتمند در مقابله با اسلام‌هراسی و تحریفات دشمنان اسلام شناخته می‌شود، گفت: زنان جامعه اسلامی با الگوگرفتن از حضرت زینب در عرصه مختلف می‌توانید تأثیرگذار باشند.

حمید پرهازه ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اشاره به جایگاه اربعین و پیاده‌روی اربعین در معرفی اسلام ناب و اصیل محمدی اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تجمعات دینی جهان، نقش بی‌بدیلی در معرفی و ترویج اسلام ناب محمدی (ص) دارد، این حرکت عظیم مردمی نه‌تنها وحدت و همبستگی مسلمانان را تقویت می‌کند، بلکه پیام‌های مهمی از قبیل عدالت‌خواهی، مقاومت در برابر ظلم، ایثار و محبت، صلح و هم‌زیستی را به جهانیان منتقل می‌کند.

جانشین فرماندهی سپاه شهرستان جعفریه ادامه داد: اربعین به‌عنوان نمادی از اسلام حقیقی، تأثیری عمیق در ارتقا هویت اسلامی و انقلابی مسلمانان دارد و به‌عنوان یک ابزار قدرتمند در مقابله با اسلام‌هراسی و تحریفات دشمنان اسلام شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: تجلی وحدت شیعه و سنی و محکم‌تر شدن همبستگی جهانی، تلاش در جهت احیای پیام عاشورا، تقویت روحیه خدمت‌رسانی و محبت و هم‌زیستی از دستاوردهای بزرگ پیاده‌روی اربعین است.

پرهازه با بیان اینکه در همه امور دینی اسلام زنان از جمله در رساندن پیام عاشورا نقش تأثیرگذاری دارند، گفت: زنان در جامعه اسلامی باید باتکیه‌بر آموزه‌های دینی و انقلابی، نقش‌های خود را در خانواده و جامعه به بهترین شکل ایفا کنند، این مسیر پیشرفت باتوجه‌به وظایف و مسئولیت‌های الهی و انقلابی آنان باید در راستای خدمت به جامعه اسلامی، حفظ و تقویت ارزش‌های دینی، تربیت نسل‌های مؤمن و انقلابی، و حمایت از نظام اسلامی باشد. 

جانشین فرماندهی سپاه شهرستان جعفریه خاطرنشان کرد: زنان با ایفای این نقش‌ها می‌توانند به تحقق اهداف انقلاب اسلامی و تعالی جامعه اسلامی کمک کنند، تحصیل و کسب علم، تربیت نسل مؤمن و انقلابی، اهمیت‌دادن به تقویت بنیان خانواده، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب واقعی و مدیریت اقتصاد خانواده از جمله نقش تأثیرگذار زنان در جامعه اسلامی است.

وی اضافه کرد: زنان مسلمان امروز با الهام از شخصیت‌های بزرگ عاشورا به‌ویژه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها می‌توانند نقش محوری در زنده نگه‌داشتن اهداف و آرمان‌های قیام عاشورا ایفا کنند و باتربیت نسل‌های عاشورایی، حفظ حجاب و عفاف، ترویج فرهنگ حسینی و خدمت به جامعه، زنان می‌توانند در استمرار و تقویت این مسیر نورانی سهیم باشند.

جانشین فرماندهی سپاه شهرستان جعفریه بیان داشت: نقش‌آفرینی زنان مسلمان در عرصه‌های مختلف، نه‌تنها به‌عنوان یک وظیفه اجتماعی بلکه به‌عنوان یک مسئولیت دینی و انقلابی تلقی می‌شود، زنان مسلمان به‌عنوان مدافعان اصلی ارزش‌های اسلامی و انقلابی، می‌توانند با ایفای این نقش‌ها، به تحقق اهداف بلندمدت نظام اسلامی و تقویت جبهه مقاومت کمک کنند.

انتهای خبر /۱۷۰

 
http://javaneparsi.ir/50192
اخبار مرتبط

نظرات شما