مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

اربعین زمینه خروج آمریکا از منطقه را فراهم کرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه رونق اربعین اتفاقات مثبتی را برای امت اسلامی رقم زد، گفت: بعد از رونق اربعین در منطقه شاهد هستیم حضور آمریکایی‌ها و دیگر اشغالگران غربی در منطقه کاهش‌یافته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: اربعین یک مسئله بسیار گسترده و از ابعاد مختلفی قابل‌بررسی است در ابتدا اینکه اربعین فصل بیعت مجدد با امام حسین علیه‌السلام است، انسان در زیارت رابطه خودش را با امام مجدداً تحکیم، احیا و تقویت می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: فصل اربعین یک تمرین و آمادگی برای زیست جمعی امت اسلامی و علاقه‌مندان ظهور امام عصر علیه‌السلام است، سرتاسر ایام منتسب به اربعین تحقق عینی مفاهیم دینی و انسانی توسط محبین اهل‌بیت علیهم‌السلام به طور عملی تجربه می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: اربعین یک موقف و یک فرصت برای تمرین عملیاتی‌سازی مفاهیم نظری دین در متن زندگی اجتماعی مردم دنیا است. 

شعبان‌زاده بیان داشت: زاویه دیگر اربعین یک پیام روشن است و آن همبستگی بین امت اسلامی برای اعلان برائت از جریان طاغوت، کفر و نفاق است که در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: این سه‌گانه یعنی زیارت امام،  تمرین زیست اجتماعی و تحقق دین در متن زندگی اجتماع مردم و اعلان برائت از دشمنان اهل‌بیت علیهم‌السلام برنامه جمعی محبین و ارادتمندان امام حسین علیه‌السلام است که در اربعین که هم بیعت می‌کنیم، هم احیا می‌کنیم و هم درس می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه نمونه‌های عینی بسیار زیادی از پیام اربعین را  در جهان اسلام و هم در کل جهان مشاهده می‌کنیم، اضافه کرد: از زمانی که اربعین و پیاده‌روی اربعین در عراق رونق گرفت با میدان‌داری ایرانی‌ها و میزبانی باشکوه عراقی‌ها بین امت اسلامی برقرار شد حضور آمریکایی‌ها و متجاوزان به منافع امت اسلام در کشورهای اسلامی کم‌رنگ و کم‌رونق شد.

شعبان‌زاده عنوان داشت: رونق اربعین باعث شد زمینه‌ای فرار و خروج آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و کشورهای اروپایی که به‌ناحق و بدون هماهنگی و دعوت کشورهای وارد آن کشورها شده بودند فراهم شود از منطقه خارج شدند، و از عراق نیز در حال خروج هستند و نسبت به سال‌های قبل از رونق اربعین حضور بسیار کمتری دارند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تأکید کرد: مشاهده می‌کنیم که نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج شدند و اثر اجتماعی اربعین این بود که امت اسلامی یکپارچه شود و همبستگی بین امت اسلامی ارتقا پیدا کند گفتمان مشترک برای مقاومت در برابر متجاوز آن‌قدر قدرتمند شد که اشغالگران حضور خود در منطقه را ناامن احساس کردند این اثر عینی تقویت جریان در دهه اخیر در کشورهای اسلامی بود.

انتهای خبر /170

 
http://javaneparsi.ir/50098
اخبار مرتبط

نظرات شما