رئیس دانشگاه پیام‌نور:

اربعین یک همایش بین‌المللی است

رئیس دانشگاه پیام‌نور قم گفت: اربعین یک همایش بین‌المللی است که سبب نزدیکی قلوب مؤمنان می‌شود و می‌تواند مرزهای جعلی اسلام انگلیسی که قرن‌ها سبب دشمنی بین مسلمانان شده است را نابود سازد و امت واحده را ایجاد کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رجب اکبرزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: الگو باید متناسب با شرایط زمان و مکان تعریف شود، به عبارتی، هر الگوی رفتاری دارای اصول و قواعد کلی است که در کشمکش اعصار و مکان‌ها ثابت است، اما دارای مؤلفه‌هایی است که در شرایط زمان و مکان تغییر می‌کنند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور قم ادامه داد: زنان ما باید اصول و قواعد ثابت سبک‌رفتاری حصرت زینب (س) را شناخته و بر شرایط زمان و مکان حاضر تطبیق دهند، در غیر این صورت یا دچار تحجر یا التقاط خواهند شد.

وی بیان داشت: زن در جامعه اسلامی، دارای دو وظیفه کلی است، یکی در خانواده و دیگری در جامعه؛ زن باید این نکته را درک کند که قرار و استقرار او در خانواده است و هرچه در نقش خانواده خود موفق‌تر باشد، در جامعه هم موفق‌تر است؛ اما اگر در خانواده ناموفق باشد، همه قله‌های عالم را فتح کند به موفقیت حقیقی نرسیده و توهم موفقیت دارد، لذا مسیر رشد و تعالی او از راه خانواده در نقش‌های همسری و مادری است.

اکبرزاده بیان داشت: زنان مسلمان در عصر حاضر در برخی از عرصه‌ها خوب وارد شده‌اند، اما متأسفانه در سال‌های اخیر نقش‌های لیبرالی را ندانسته اسلامی قلمداد کرده‌اند که این نوعی التقاط در فهم نقش اجتماعی زن مسلمان و تجاوز به حقوق اجتماعی او است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور قم خاطرنشان کرد: زنان امروز با شناخت دقیق مبانی، اصول، مؤلفه و شاخصه‌های قیام عاشورا و عمل به آموزه‌های آن در عرصه اجتماعی می‌توانند به این اهداف دست یابند.

وی تصریح کرد: اربعین یک همایش بین‌المللی است که سبب نزدیکی قلوب مؤمنان می‌شود و می‌تواند مرزهای جعلی اسلام انگلیسی که قرن‌ها سبب دشمنی بین مسلمانان شده است، را نابود سازد و امت واحده را ایجاد کند.

انتهای خبر /170

 
http://javaneparsi.ir/50239
اخبار مرتبط

نظرات شما