فرماندار شهرستان جعفریه:

جوانان جهان تشنه معنویت اربعین هستند

فرماندار شهرستان جعفریه گفت: امروز جوانان جهان تشنه معنویت هستند وقتی غیرمسلمان از سرتاسر جهان در حرکت عظیم معنوی و سیاسی اربعین شرکت می‌کنند طعم معنویت اربعین را می‌چشند و به‌عنوان یک مبلغ در کشور خودشان اربعین را تبلیغ می‌کنند.

ذبیح‌الله عبداللهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  اظهار داشت: بالاترین تجمع در جهان در ایام اربعین در کشور عراق و در مسیر کربلا صورت می‌گیرد تجمعی که اگر در هر کجای جهان و به بهانه‌های دیگر برگزار می‌شد امپراتوری رسانه‌ای آن را با همه ابعاد پوشش اما امروز مشاهده می‌کنم این رسانه‌ها این حرکت عظیم را سانسور می‌کنند.

فرماندار شهرستان جعفریه خاطرنشان کرد: نه‌تنها این حرکت عظیم توسط رسانه‌های سلطه‌گر پوشش داده نمی‌شود؛ بلکه این حضور را کم‌رنگ نیز جلوه می‌دهند و با شایعات و دروغ به این حرکت عظیم هجمه وارد می‌کنند، اما این رسانه‌های جهان سلطه نتوانستند پیام اربعین را خاموش کنند و اربعین توانسته تأثیر خود را در بین مسلمانان و غیرمسلمان ایجاد کند تأثیری که هر روز گسترده‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اربعین دارای ابعاد مختلف از جمله بُعد معنوی است که در حال گسترش است و دشمنان می‌خواهند جلوی گسترش بُعد معنوی اربعین بگیرند؛ زیرا تأثیر معنوی اربعین را در میان مردم جهان مخصوصاً آزادی‌خواهان و آزاداندیشان مشاهده کردند.

عبداللهی تصریح کرد: بُعد جهانی اربعین و پیام اربعین را امروز در مقاومت مردم غزه و در کشورهای اروپایی و آمریکا مشاهده می‌کنیم که دانشجویان چگونه در برابر این جنایت‌ها اعتراض می‌کنند.

فرماندار شهرستان جعفریه اضافه کرد: معنویت در جهان سال‌هاست کم‌رنگ شده است امروز جهان و جوانان جهان تشنه معنویت هستند و مشاهده می‌کنیم غیرمسلمان نیز از سرتاسر جهان در این حرکت عظیم معنوی و سیاسی شرکت می‌کنند وقتی طعم زیبا و قدرت معنویت اربعین را چشیدند نه‌تنها در سال‌های آینده خودشان نیز شرکت می‌کنند؛ بلکه به‌عنوان یک مبلغ در کشور خودشان اربعین را تبلیغ می‌کنند.

وی تصریح کرد: در آخرالزمان اربعین نمود اسلام است و باید تلاش کنیم هر کار فرهنگی برای اربعین که می‌توانیم انجام دهیم؛ زیرا امروز دنیا جوانان را مشغول کارهای لغو و بیهوده کرده است ورزش امر مقدس و خوبی است؛ اما دنیای سلطه با رنگ و لعاب به فوتبال آن را تبدیل به صدر علاقه‌مندی جوانان کرده است جوانانی که به‌جای پرداختن به اصل ورزش به طرف‌داری از فلان تیم و فلان تیم می‌پردازند و گاهی برای آن شرط‌بندی می‌کنند و حتی و طرف‌داران تیم‌های دیگر با الفاظ بسیار زشت و رفتارهای زننده برخورد می‌کنند این نتیجه دوری از معنویت و سلطه استعمار است.

عبداللهی اضافه کرد: کارشناسان معتقدند اگر می‌خواهید یک شخص را نابود کنید او را مشغول کارهای لغو و بیهوده کنید و متأسفانه بسیاری از جوانان دنیا گرفتار این نقشه سلطه‌گران شدند، امروز هر جمع کوچکی مشاهده می‌کنیم از آن فساد و دروغ بیرون می‌آید؛ اما جمع عظیم اربعین به‌درستی، پاکی و صداقت انجام می‌شود و هیچ بدی از آن مشاهده نمی‌کنیم، این همان بُعد اربعین است که همه انسان‌ها را فارغ از جنسیت، ملیت و دین شیفته خود می‌کند.

فرماندار شهرستان جعفریه تأکید کرد: هنوز بسیاری از ابعاد اربعین ناشناخته مانده است که باید تبلیغ و ترویج اربعین ادامه داشته باشد روزی خواهد رسید که اربعین جهانی خواهد شد البته امروز هم می‌‌توان گفت اربعین جهانی شده است و حتی آن‌هایی که از این حضور باز می‌مانند در کشورهای خودشان به‌صورت نمادین این پیاده‌روی را برگزار می‌کنند.

انتهای خبر /۱۷۰

 
http://javaneparsi.ir/50215
اخبار مرتبط

نظرات شما