عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

تحریف آئین عزاداری‌ها را تهدید می‌کند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برخی با ترویج خرافات، بدعت‌ها و منکر به دنبال ازبین‌بردن آئین عزاداری امام حسین علیه‌السلام هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   اعضای هیات امنای ایستگاه صلواتی حضرت سیدالشهدا امروز با آیت‌الله شیخ جواد فاضل لنکرانی دیدار کردند.

 در این دیدار یکی از اعضاء گزارشی از فعالیت‌های ۴۰ساله این ایستگاه در روزهای تاسوعا و عاشورا در سه شعبه مدرسه امیرکبیر، دبیرستان دین و دانش خیابان ۱۹ دی و عوارضی قم - تهران در حوزه پذیرایی و درمان را ارائه داد.

 در ادامه این آیت‌الله فاضل لنکرانی ضمن خیرمقدم اظهار داشت: دیدار با شما خاطره‌انگیز است، ما در این مجموعه و خیابان و محله با شهدایی و عزیزانی را درک کردیم که گوی سبقت را از ما ربودند .

 وی با بیان این که امام حسین (ع) الفتی را بین افراد مؤمن ایجاد می‌کند، بیان داشت: این امام همام قتیل العبرات یعنی کشته اشک‌هاست، در نتیجه گریه برای امام حسین موجب تقویت ایمان است.

 آیت‌الله فاضل لنکرانی تأکید کرد: فعالیت‌ها و خدمات شما موجب وحدت و ارتباط با نسل جوان است،

 وی افزود: تنها چیزی که نسل جوان را از آسیب‌ها حفظ می‌کند، عَلَم امام حسین است.

 عضو جامعه مدرسین گفت: این خدمات به زائرین امام حسین (ع) باید گسترش پیدا کند که خود تبلیغ برای دین است، دین به‌وسیله دستگاه امام حسین باقی می‌ماند.

 وی تصریح کرد: برخی دنبال با ترویج خرافه و بدعت‌ها دنبال ازبین‌بردن عزاداری اصیل برای امام حسین هستند که البته ناامید خواهند شد، در عزاداری‌های امام حسین باید اوج توحید به نمایش گذاشته شود و ترویج شود .



انتهای خبر /110


http://javaneparsi.ir/49764
اخبار مرتبط

نظرات شما