استاد حوزه علمیه:

امام رضا پشتوانه معنوی عملیات وعده صادق بود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز آن عملیات تاریخی «وعده صادق» بزرگ‌ترین عملیات موشکی جهان علیه خبیث‌ترین رژیم سفاک انجام می‌گیرد و نور امید را در دل‌های مستضعفان عالم زنده می‌کند به پشتوانه قدرت معنوی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) انجام گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی سعیدی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت: حضور امام رضا (ع) در سرزمین ایران و نقش کلیدی ایشان در ترویج فرهنگ تشیع و نفوذ فرهنگ تشیع بین ایرانیان بسیار زیاد است همچنین وجود پرخیروبرکت حضرت فاطمه معصومه (س) در ایران باید موردتوجه قرار بگیرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حضور امام رضا علیه‌السلام نقطه عطف در تاریخ تشیع در ایران بود با وجود همه محدودیت‌هایی که مأمون برای جلوگیری از ارتباط شیعیان با امام رضا (ع) به وجود آورده بود؛ اما امام رضا علیه‌السلام از لحظه حرکت از مدینه تا مرو از روش‌های گوناگون برای شناساندن شیعه بهره بردند. 

وی ادامه داد: ایرانیان اسلام و تشیع را با روح خود سازگار دیدند و فطرت عدالت‌خواهانه آنها امام علی علیه‌السلام و فرزندش امام رضا علیه‌السلام را مظهر عدالت و صدق و راستی یافت و به تعبیر استاد شهید مرتضی مطهری ایران از هر نقطه دیگری برای بذر تشیع سرزمین مناسب‌تری بوده است تشیع به‌اندازه‌ای که در ایران در ایران نفوذ کرد در جای دیگر نفوذ نکرد. 

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: عوامل تأثیرگذار گسترش تشیع در ایران پس از هجرت تاریخی امام رضا علیه‌السلام چند مورد است از جمله تأثیر شخصیت علمی، معنوی و شیوه‌های اخلاقی و رفتاری امام رضا (ع) به‌گونه‌ای بوده است که مردم مجذوب شخصیت ایشان می‌شدند، همچنین مهاجرت فرزندان ائمه علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت معصومه (س) به ایران‌ که وجود حضرت معصومه (س) قم را تبدیل به پایتخت جهان تشیع کرد.

معاون دانشگاه پیام‌نور استان قم افزود: آثار و برکات این خواهر و برادر همچنان برای ایرانیان مشهود است، شروع انقلاب اسلامی ایران از قم بود و قم همچنان یک پایگاه مهم برای ترویج انقلاب اسلامی است که یکی از عوامل مهم این پایگاه وجود بارگاه مطهر حضرت معصومه (س) است.

مردم ایران دلبسته تشیع هستند 

 سعیدی افزود: امام خمینی (ره) فرمودند مشهد پایتخت معنوی ایران است، نقش امام رضا علیه‌السلام در تولید قدرت معنوی و قدرت نرم انقلاب اسلامی اثرگذار و بی‌بدیل است که در همه‌جا آثار این حضور معنوی را مشاهده می‌کنیم، در لحظه‌های تحویل سال شاهد حضور میلیونی مردم در حرم امام رضا (ع) هستیم که حاکی از دلبستگی مردم ایران به فرهنگ شیعه و آثار و برکات امام رضا (ع) است.

وی گفت: وقتی در سیره و روش فرماندهان و شهیدان و سرداران والامقام مطالعه می‌کنی یکی از برجسته‌ترین سیره‌های این بزرگان ارتباط شدید معنوی با حضرت امام رضا علیه‌السلام بوده است، بسیاری از این‌ها شهادت‌نامه خود را از امام رضا (ع) گرفتند، قطعاً یکی از پایگاه‌های تولید قدرت معنوی در ایران حرم امام رضا علیه‌السلام و حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها است که امروز ایران را به ام‌القرای جهان اسلام تبدیل کرده است.

وی اضافه کرد: ایران نقطه کانونی امید مستضعفان عالم که همه چشم به این سرزمین دوختند و هرجا مستضعفی وجود دارد امید او به ایران است. 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: امروز مشاهده می‌کنیم آزادی‌خواهان در سرتاسر عالم حرف انقلاب اسلامی را بیان می‌کنند انقلاب اسلامی به برکت این حضور معنوی و این ارتباط معنوی در دل‌ها نفوذ کرده و امروز جبهه مقاومت شکل‌گرفته است و آثار این مقاومت معنوی و مقاومت میدانی را مشاهده می‌کنیم که نظام سلطه را دچار ضعف کرده است و امروز آن عملیات تاریخی «وعده صادق» بزرگ‌ترین عملیات موشکی جهان علیه خبیث‌ترین رژیم سفاک انجام می‌گیرد و نور امید را در دل‌های مستضعفان عالم زنده می‌کند و یک نشاط و شادابی را در میان مسلمانان عالم ایجاد می‌کند قطعاً این‌ها به برکت وجود علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام و حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها است.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امیدواریم این آثار و برکات بیش‌ازپیش ظهور و بروز قوی‌تری داشته باشد و شاهد شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی و به‌تبع آن شاهد ظهور حضرت ولیعصر که آرمان نهایی این انقلاب است باشیم.

انتهای پیام/۱۷۰


http://javaneparsi.ir/48866
اخبار مرتبط

نظرات شما