آیت‌الله سعیدی:

مناظرات همراه با احترام و آگاهی‌بخشی باشد

امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه مناظرات انتخاباتی نباید موجب خرسندی دشمن شود، گفت: مناظرات نامزدهای ریاست‌جمهوری نباید با سیاه‌نمایی، تحقیر و الفاظ خلاف شأن ملت و مسئولان باشد؛ بلکه باید با احترام و آگاهی‌بخشی به جامعه همراه شود تا موجب خرسندی دشمن نشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار قضات و کارکنان اداری سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به مسئله انتخابات، اظهار داشت:  صبح امروز مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قوه قضائیه فرمودند در مباحث نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری برای غلبه بر رقیب حرفی زده نشود که ما را دشمن‌شاد کند.
وی ادامه داد: مناظرات نامزدهای ریاست‌جمهوری نباید با سیاه‌نمایی، تحقیر و الفاظ خلاف شأن ملت و مسئولان باشد؛ بلکه باید با احترام و آگاهی‌بخشی به جامعه همراه شود تا موجب خرسندی دشمن نشود.
امام‌جمعه قم در ادامه با اشاره به فساد، گفت: در مسائل خطا، فساد و نفوذ دستگاه قضایی باید در مرحله آخر وارد شوند و قبل از اینها دستگاه‌های دیگر باید ورود کنند.
وی افزود: یکی از مسئولان کشور که باید الگویی برای مدیران امروز کشور باشد شهید بهشتی است؛ شهید بهشتی یکی از مدیران تراز جمهوری اسلامی بود.
آیت‌الله سعیدی با اشاره به ویژگی‌های دیگر شهید بهشتی گفت: شهید بهشتی علاوه بر اینکه مدیر اجرایی خوب بود، نظریه‌پرداز گفتمان انقلاب اسلامی هم بود.
وی اضافه کرد: شهید بهشتی دو ویژگی رعایت تقوا و نظم را که یکی از توصیه‌های امیرالمؤمنین (ع) در لحظات آخر عمر خود بود را داشتند و امروز هم باید مدیران این دو ویژگی را در خود داشته باشند.
تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حجاب اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها باید به وضعیت عفاف و حجاب فرزندان خود قبل از دستگاه‌های قضایی و انتظامی برسند.
وی خاطرنشان کرد: همه آحاد جامعه نسبت به مفاسد اخلاقی وظیفه دارند و باید در مقابل آن بایستند.


انتهای پیام/160


http://javaneparsi.ir/49357
اخبار مرتبط

نظرات شما