اعضای خبرگان رهبری مطرح کردند:

حضور حداکثری مردم در انتخابات ضامن اقتدار نظام

اعضای خبرگان رهبری با تأکید بر حضور باشکوه و حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی مطرح کردند: حضور حداکثری باعث بیمه کشور و نظام و انتخاب فرد اصلح عامل پیشرفت و موفقیت کشور خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» با وجود آن که تا روز برگزاری انتخابات فرصت چندانی باقی نمانده؛ اما هنوز هم برخی از افراد جامعه در خصوص حضور در پای صندوق رأی تردید دارند حال آن که یکی از نیازهای جدی کشور برای حرکت در مسیر پیشرفت و تعالی و تقویت اقتدار ملی در راستای مقابله با تهدیدات خارجی، مشارکت حداکثری مردم در آوردگاه مهمی چون انتخابات است.
از همین رو رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم در روز عید غدیر با اشاره به انتخابات بسیار مهم روز جمعه، مشارکت حداکثری مردم و انتخاب اصلح را موجب سرافرازی ملت و جمهوری اسلامی برشمردند و با تبیین ویژگی‌های نامزد اصلح، آحاد ملت را به حضور در پای صندوق‌های رأی فراخواندند و تأکید کردند: هرکس به ایران قوی و سرافراز علاقه‌مند است و هرکس معتقد به حمایت از نظام است، در انتخابات مشارکت کند.
برقراری عدالت، افزایش نظارت جمعی بر عملکرد مسئولان و کاهش فساد، ‌ توزیع عادلانه قدرت، ‌ شفافیت در امور، افزایش اعتماد عمومی، کاهش تعارضات اجتماعی، افزایش وحدت و انسجام، بالارفتن مشروعیت و مقبولیت نظام، افزایش قدرت چانه‌زنی در سیاست‌های بین‌المللی و تحقق منافع ملی از جمله مزایای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری است و به‌یقین مردم ایران اسلامی بار دیگر با عمل به وظیفه شرعی و قانونی خود حماسه‌ای دیگر در این صحنه خواهند آفرید.

مردم در انتخابات حضور فعال داشته باشند
 این در حالی است که آیت‌الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به انتخابات پیشرو و انتخاب فرد اصلح، اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور تراز انقلاب اسلامی بودند.
وی ادامه داد: شهید رئیسی از ویژگی‌هایی برخوردار هستند که باتوجه‌به این ویژگی‌ها و عملکردها رئیس‌جمهور آینده باید در امتداد رئیس‌جمهور شهید باشد.
عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اصول حکمرانی شهید رئیسی ولایت‌مداری، خستگی‌ناپذیری، کارآزمودگی، مردمی‌بودن، پشتیبانی از جبهه مقاومت، تسلیم‌ناپذیری در مقابل آمریکا و صهیونیسم، تحول‌گرایی، امید، پاک‌دستی، صداقت و ساده‌زیستی است و در مجموع پرکار، فعال و شعارهایی انقلاب و گفتمان امام و رهبری را دنبال می‌کرد.
وی اضافه کرد: شهید رئیسی از یک گفتمان تمدنی برخوردار بود و قدرت اجرایی بالایی داشت و از صبر و تحمل و شکیبایی هم برخوردار بود. رئیس‌جمهوری که می‌خواهد ادامه راه آیت‌الله شهید رئیسی را بدهد باید این ویژگی‌ها را داشته باشد.
آیت‌الله کعبی با اشاره به اهمیت انتخاب، خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر این است که هر گونه سستی، کوتاهی و سهل‌انگاری در حضور فعال در صحنه انتخابات به‌گونه‌ای که افرادی که در سال‌های گذشته مشکل‌ساز بودند دوباره برگردند؛ بازگشت دوباره افرادی که ناکارآمد هستند، افرادی که سرمایه ملت را به تاراج بردند، افرادی که به منافع ملی ضربه زدند کشور را به عقب می‌راند و مردم با حساسیت و درک شرایط فوق‌العاده و استثنایی به یکی از افرادی که مثل شهید رئیس باشد رأی دهند.
این استاد برجسته حوزه در ادامه با اشاره به مناظره‌ها، گفت: مناظره‌ها برای مردم روشنگرانه بود و کاندیداها برنامه‌ها، توانمندی‌ها و تیم همکار خود را مشخص کردند. مناظره‌ها در انتخاب مردم می‌تواند کمک خوبی انجام دهد.
وی بیان کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند نامزدها دشمن‌شاد صحبت نکنند و از خطوط قرمز انقلاب اسلامی عبور نکنند و به شهید مظلوم آیت‌الله رئیسی با ناسپاسی‌ها و تحلیل‌های غلط ظلم مضاعف نکنند.



همان‌طور که گفته شد حضور در انتخابات مهم است و می‌تواند آینده کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهد و در همین راستا باید گفت حضور باشکوه و حداکثری در انتخاب مهم و از آن مهم‌تر انتخاب فرد اصلح است. همان‌طور که گفته شد حضور حداکثری در انتخابات باعث بیمه‌شدن نظام و کشور در مقابل توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان می‌شود؛ اما انتخاب فرد اصلح کشور را در مسیر پیشرفت قرار می‌دهد.
مردم خدمتگزار واقعی را انتخاب کنند
از همین رو حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا رمضانی در نشست بصیرتی با عنوان انتخابات به غدیر اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از آموزه‌های غدیر قراردادن بهترین افراد در مسئولیت‌ها است که پیامبر (ص) فرمود عید غدیر بزرگ‌ترین عید برای امت است که افضل افراد برای سرپرست امت منصوب شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رهبر فرمودند غدیر تجلی شایسته‌سالاری است، گفت: آموزه دیگر غدیر این است که ما باید در سرنوشت خودمان حضور داشته باشیم. وی در ادامه تأکید کرد: مردم در انتخابات پیشرو باید کسی را انتخاب کنند که خدمتگزار واقعی باشد و خود را مانند شهیدان خدمت وقف مردم کند.
حجت‌الاسلام رمضانی عنوان کرد: شهدای خدمت با ایجاد اعتماد بین مردم و مسئولان قطعاً عامل حضور گسترده مردم در انتخابات خواهند شد.
وی اضافه کرد: رئیس‌جمهور باید سرعت قطار پیشرفت ایران اسلامی را در رسیدن به اهداف خود بیشتر کند.

هدف هر انتخابی رسیدن به مطلوب‌ترین شرایط و رشد و توسعه جامعه است، از همین رو انتخاب رئیس‌جمهور اصلح به‌عنوان بالاترین شخص اجرایی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این میان مشارکت مردم و حضور گسترده در این عرصه از اصلی‌ترین ابزار تحقق این مهم محسوب می‌شود که امیدواریم هر دو این اهداف روز هشتم تیرماه محقق شود.



انتهای پیام/160


http://javaneparsi.ir/49412
اخبار مرتبط

نظرات شما