عضو هیأت‌علمی دانشگاه پیام‌نور قم:

مردم به شبیه‌ترین کاندیدا به شهید رئیسی رأی می‌دهند

عضو هیأت‌علمی دانشگاه پیام‌نور قم گفت: امروز ما یک الگوی عملی بااخلاص مردمی‌بودن، شجاع بودن در برابر دشمن و خستگی‌ناپذیری برای ریاست‌جمهوری داریم مردم به شبیه‌ترین فرد به شهید رئیسی رأی دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی سعیدی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: ایام پیش روی ما ایام حساسی است، روز جمعه ۸ تیرماه یک انتخابات حساس را در پیش داریم و به تعبیر برخی از بزرگان ایام انتخابات شب قدر انقلاب است.

عضو هیأت‌علمی دانشگاه پیام‌نور قم ادامه:  انتظار این است که مردم شریف ایران بادقت بیشتر و حساسیت خاص اوضاع را رصد کنند تا بتوانند یک انتخاب هوشمندانه، عالمانه، مدبرانه و دشمن‌شکن داشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: اولویت اول همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند تلاش برای تحقق مشارکت حداکثری است که حقیقتاً مشارکت حداکثری دشمن‌شکن است و تضمین‌کننده اقتدار و امنیت ملی است این مشارکت حداکثری  بسیار مهم و موضوعیت دارد چرا که وقتی دشمنان مشاهده می‌کنند ملت ایران پای این نظام ایستاده‌اند و حضور فعالانه دارند ناامید می‌شوند. 

سعیدی افزود: همین ناامیدی دشمن باعث اقتدار و تأمین امنیت است؛ لذا هر کسی که ایران را دوست دارد و دلش برای ایران می‌تپد باید بداند که حضور او پای صندوق رأی موجب عزت و اقتدار ایران  و موجب سرافرازی ایران در جهان خواهد شد؛ لذا همه ما مکلف و موظف هستیم که خودمان مشارکت داشته باشیم و هم دیگران را تشویق و ترغیب به شرکت در مسئله مهم انتخابات داشته باشیم. 

معاون دانشگاه پیام‌نور قم خاطرنشان کر: انتخابات تعیین سرنوشت یک ملت است انتخابات هم حق ما است هم تکلیف ما است؛ لذا سعی کنیم این حق و تکلیف را با هم ادا کنیم.

سعیدی گفت: نامزدهایی که در صحنه رقابت حضور دارند ویژگی‌ها و خصوصیت‌هایی دارند محاسن و معایبی دارند این ما هستیم که باید با معیار قراردادن شاخص‌هایی بتوانیم آن شخصی را که بیشترین امتیاز را نسبت به این شاخص‌ها و معیارها دارد انتخاب کنیم. 

شهید رئیسی الگوی انتخابات ۸ تیر ماه 

عضو هیأت‌علمی دانشگاه پیام‌نور قم اضافه کرد: باتوجه‌به اینکه ما یک الگو عملی همچون شهید رئیسی داشتیم که با کار، تلاش و فعالیت نشان داد که یک رئیس‌جمهور تراز است و با این مجاهدت و تلاش توانست مزد حقیقی زحمات خود شهادت در راه خدمتت را از خدای متعال بگیرد کار انتخاب را برای من روشن‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: خصوصیاتی در شهید رئیسی وجود داشت که باید این خصوصیات را بررسی کنیم که در کدام یک از این نامزدهای انتخاباتی بیشترین ظهور و بروز را دارد و به او رأی دهیم

سعیدی بیان داشت: یکی از خصوصیات شهید رئیسی خستگی‌ناپذیری ایشان در خدمت به ملت و کشور بود و مدام در حال کار و تلاش و فعالیت بود، دومین ویژگی شهید رئیسی مردمی‌بودن ایشان بود و به‌شدت دغدغه مردم را داشتند و مردم را بر هر کاری مقدم می‌داشتند این از خصوصیات بارز شهید رئیسی بود و نسبت به مردم و حل مشکلات مردم حساس بودند و تمام وجودشان را برای مردم گذاشته بودند. 

معاون دانشگاه پیام‌نور قم تصریح کرد: سومین ویژگی شهید رئیسی ساده‌زیستی ایشان بود با اینکه ایشان در یک منصب بالای کشوری حضور داشتند و دارای جایگاه خاصی بودن اما بهره‌مندی خودشان را در حد معمولی داشتند، ساده‌زیستی خصوصیت بسیار مهمی برای یک حکمران در نظام اسلامی که باید خیلی به آن توجه کرد؛ اما بعضاً مشاهده می‌شود نسبت به این مقوله بی‌توجهی می‌شود اینکه حکمران در نظام اسلامی ساده‌زیست باشد یک الگو و سیره عملی امیرمؤمنان حضرت علی علیه‌السلام است. 

سعیدی تأکید کرد: ویژگی دیگر شهید رئیسی شجاعت ایشان است ایشان از مشکلات نمی‌ترسیدند و به شعار «ما می‌توانیم» باور داشتند و مدام آن را تکرار می‌کردند و نسبت به دشمن و در برخورد با دشمن شجاع بودند و در برابر حیله و تهدیدهای دشمن نمی‌ترسیدند و مقاوم و مقتدر در برابر دشمنان بودند.

وی عنوان داشت: اخلاص از دیگر خصوصیات شهید رئیسی بود و رضای خدا را در کارهایشان معیار و محور قرار داده بودند و ثمره این اخلاص هم شهادت بود عدالت‌خواه، عدالت‌طلب و عدالت‌جو و به دنبال اجرای عدالت بودند چه در زمانی که در قوه قضاییه حضور داشتند و چه در زمانی که در دولت حضور داشتند به دنبال اجرای عدالت بودند.

عضو هیأت‌علمی دانشگاه پیام‌نور تأکید کرد: پشتیبانی از جبهه مقاومت از دیگر ویژگی‌های ایشان بودند حضرت علی علیه‌السلام سفارش کرده بودند «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» و شهید رئیسی به این توصیه امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام عمل می‌کردند؛ لذا در پشتیبانی از جبهه مقاومت لحظه‌ای تردید به خودشان راه ندادند و هماهنگی میدان و دیپلماسی موجب شد عملیات غرورآفرین وعده صادق محقق شود.

سعیدی افزود: لذا باید با این خصوصیات به دنبال مصداق اصلح  برای انتخاب رئیس‌جمهور باشیم امروز کشور به چنین مدیری نیازمند است و باید در انتخاب  بسیار وسواس به خرج دهیم و خداوند قلوب ملت را به سمت انتخاب اصلح و حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی هدایت کند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://javaneparsi.ir/49377
اخبار مرتبط

نظرات شما