تولیت حرم حضرت معصومه (س):  

منتخب مردم نباید از دشمن بترسد  

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: منتخب مردم باید کسی باشد که در عین اعتقاد به مبانی نظام و انقلاب، خستگی‌ناپذیر باشد، از دشمن نترسد و به دشمن وابسته و دلبسته نباشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیت‌الله سیدمحمد سعیدی روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از فرهنگ‌یاران و مداحان نیروی دریایی سپاه، انتخابات امروز در کشور را در ذیل طرح ولایت یعنی اکمال دین و مأیوس شدن دشمن توصیف کرد و افزود: ما در انتخابات، یک طرح و راهبرد کلی و یک طرح جزئی‌تر داریم؛ طرح کلی و راهبرد اصلی ما جلب مشارکت عمومی و حضور حداکثری است و باید همه مردم در صحنه حضور داشته باشند؛ لذا برای همه سلایق نامزد وجود دارد؛ اما طرح جزئی‌تر انتخاب نامزد اصلح است.

 امام‌جمعه قم با بیان اینکه اگر ما بر اساس ولایت‌مداری حرکت کنیم نباید از توطئه آمریکا، انگلیس و صهیونیست بترسیم، افزود: منتخب مردم باید به مبانی نظام و انقلاب اعتقاد داشته باشد و به دشمن وابسته و دلبسته نباشد و اگر این جور شد انتخابات ما ذیل ولایت‌مداری اهل‌بیت و غدیر خُم قرار خواهد گرفت.

 سعیدی با اشاره به اینکه در روز غدیر خُم مردم با فردی که از جانب خداوند انتخاب شده بود، بیعت و رضایت خود را از انتخاب خدا ابراز کردند، افزود: ما هم اگر امروز با رأی خود فردی را که مورد رضای خدا و ولی خداست، انتخاب کنیم، کاری غدیری انجام داده‌ایم و باید پای انتخاب خود هم بمانیم.

 انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری هشتم تیر امسال برگزار می‌شود.

 تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) همچنین در ادامه با بیان اینکه مداح اهل‌بیت از خود چیزی نمی‌گوید و ادعایی هم ندارد، ابراز کرد: مداح در حقیقت ستایشگر اولیای الهی است و خصال حمیده اهل‌بیت عصمت و طهارت را بیان می‌کند.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مداح برای توصیف اهل‌بیت (ع) نیاز به شناخت اهل‌بیت (ع) و فنون و ریزه‌کاری‌های سرودن شعر دارد، افزود: مداحی که به‌خوبی اهل‌بیت را نمی‌شناسد و با وزن و قافیه شعر آشنا نیست نمی‌تواند مداح خوب و با اصالتی باشد و به‌خوبی تبیین‌گری کند.

 سعیدی با بیان اینکه مداح باید در انتخاب شعر دیگران هنر داشته باشد و شعر را به‌گونه‌ای تقطیع نکند که مفهوم و انسجام آن را برهم بریزد، گفت: مداح باید به‌مقتضای زمان، مکان و مخاطب و با رعایت اولویت‌ها، مدح و ستایش اهل‌بیت (ع) را بگوید.

 وی با بیان اینکه در ماجرای غدیر، پیامبر (ص) تا دو سه روز از مردم بیعت می‌گرفتند، خاطرنشان کرد: قرآن کریم از روز غدیر به‌عنوان روز اکمال دین و اتمام نعمت و روز ناامیدشدن کفار از ابتر ماندن دین یاد کرده است.

 وی با بیان اینکه وقتی دشمنان از خدشه در دین مأیوس شدند، تخریب دین‌مداران را آغاز کردند، گفت: خداوند می‌فرماید وقتی دین کامل شد، دیگر از دشمنان نترسید؛ بلکه از نافرمانی من بترسید.




انتهای پیام/



منبع:پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)
http://javaneparsi.ir/49404
اخبار مرتبط

نظرات شما