رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان:

شهید رئیسی در برابر تهمت‌ها سعه‌صدر به خرج می‌داد

رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان با اشاره به اینکه اخلاق، مردم‌داری و تلاش شبانه‌روزی برای حل مشکلات مردم باعث محبوبیت آیت‌الله رئیسی شده بود، گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته ایشان این بود که در مقابل تهمت‌ها سعه‌صدر به خرج می‌دادند.

آیت‌الله عسگر دیرباز ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی سال‌ها به‌عنوان خادم حضرت امام رضا علیه‌السلام خدمت کرد و خود را خادم پیشگاه امام رضا (ع) می‌دانست و در نهایت در روز میلاد امام هشتم به شهادت رسید.

رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان ادامه داد: آیت‌الله رئیسی و  مسئولان به برکت انقلاب اسلامی خود را خادم مردم می‌دانند،  این فرهنگ را حضرت امام خمینی رحمت‌الله علیه بین مسئولان ایجاد کردند که خود را خادم ملت بدانند این ملت چنان باعزت، باشرافت و باکرامت هستند که مسئولین باید افتخار کنند که خدمتگزار این ملت شریف باشند.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی رضوان‌الله تعالی علیه در جایگاه ریاست‌جمهوری که بعد از مقام معظم رهبری دومین جایگاه در قانون اساسی جمهوری اسلامی است مخصوصاً در سفرهای استانی به گونه عمل کردند که همه مردم احساس می‌کردند که با رئیس‌جمهور بسیار راحت هستند و او را مثل برادر ‌دانستند و راحت هر مشکلی که داشتند مطرح می‌کردند. 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: آیت‌الله رئیسی یک ویژگی برجسته داشت و آن هم این بود که این را مبنای کار خود قرار داده بودند که مسائل و مشکلات مردم باید حل شود اینکه یک مسئول فقط یکی دستوری دهد را کافی نمی‌دانست و آن را شروع کار می‌دانست که باید پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب برسد.

دیرباز خاطرنشان کرد: آیت‌الله رئیسی رحمت‌الله علیه تأکید داشتند که باید مسائل و مشکلات مردم را حل کنیم گاهی اگر به گذشته می‌پرداختند فقط به این جهت بود که متذکر شوند که در برخی از دولت‌ها مشکلات مردم حل نشده و انباشته شده است و حل‌کردن آنها دشوار شده است. 

وی اضافه کرد: آیت‌الله رئیسی برای حل مشکلات مردم شب و روز نمی‌شناختند شنبه تا چهارشنبه در مرکز کشور بودند و به امور رسیدگی کرده و کارها حل‌وفصل می‌کردند و آخر هفته‌ها معمولاً در استان‌ها حضور پیدا می‌کردند  به‌دور افتاده‌ترین نقاط کشور سفر می‌کردند و از نزدیک مشکلات را مورد پیگیری قرار می‌دادند، آیت‌الله رئیسی گاهی چندین سفر به استان‌ها داشتن تا از نزدیک با مردم ملاقات کنند ایشان محشور با مردم بودند. 


رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان گفت: آنچه امروز آیت‌الله رئیسی را محبوب مردم کرد این بود که ایشان سعه‌صدر داشتند و در برابر مخالفین و منتقدین حتی آن‌هایی که به ایشان تهمت می‌زدند عکس‌العمل خاصی نشان نمی‌دادند حتی گاهی می‌فرمودند اگر با این حرف‌ها مشکل شما حل می‌شود و به هدفتان می‌رسید عیبی ندارد به من اتهام بزنید. 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: سعه‌صدر و بزرگواری و روحیه‌ای که ایشان داشتند باید برای همه مسئولین الگو باشد ما می‌توانیم بگوییم همچنان که شهید بهشتی، شهید باهنر و شهید رجایی برای مسئولان الگو بودند آیت‌الله رئیسی هم ادامه همان الگوها خواهد بود و مسئولین باید راه ایشان را ادامه دهند، مردم‌داری، تواضع، سعه‌صدر و تلاش برای اینکه از نزدیک مشکلات مردم را حل کنند می‌تواند الگویی باشد برای تمام مسئولین تا آنها نیز موفق باشند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://javaneparsi.ir/48882
اخبار مرتبط

نظرات شما