در گفتگو با قم فردا مطرح شد؛

برگزاری اولین دوره لیگ پاراتیراندازی استان قم

مسئول برگزاری لیگ پاراتیراندازی استان قم گفت: اولین دوره لیگ پاراتیراندازی استان قم با حضور ۱۴ پاراتیرانداز در غالب ۷ تیم به مدت ۶ هفته در حال برگزاری است.

نرجس کولی‌وندی مربی پاراتیراندازی و مسئول برگزاری لیگ پاراتیراندازی استان قم در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  با اشاره به برگزاری اولین دوره لیگ استانی پاراتیراندازی اظهار داشت: مسابقات لیگ پاراتیراندازی استان قم جام شهید جمهور برای نخستین‌بار در استان قم در دو بخش تفنگ و تپانچه با حضور ۷ تیم و ۱۴ ورزشکار برگزار شده است.
 وی با اشاره به هدف برگزاری این مسابقات بیان داشت: هدف از برگزاری اولین دوره مسابقات لیگ پاراتیراندازی استان قم ارتقای سطح فنی و افزایش آمادگی پاراتیراندازان استان جهت شرکت در مسابقات قهرمانی کشور و همچنین ایجاد انگیزه و نشاط در بین آنان بوده است.
 کولی‌وندی با اشاره به حضور ورزشکاران در مسابقات قهرمانی کشور گفت: در سال گذشته بانوان پاراتیراندازی استان قم در مساقات کشوری موفق به کسب دو مدال نقره در بخش تفنگ و تپانچه شدند به همین علت با حضور در لیگ پاراتیراندازی استان ورزشکاران می‌توانند در فرمت مسابقه خود بمانند و برای مسابقات پاراتیراندازی قهرمانی کشور در اواخر پاییز در شرایط مسابقه قرار بگیرند و رشد رکورد داشته باشند.
 مسئول برگزاری لیگ پاراتیراندازی استان قم با اشاره به برگزاری لیگ بیان داشت: اولین دوره لیگ پاراتیراندازی استان قم با حضور ۱۴ پاراتیرانداز در غالب ۷ تیم متشکل از یک ورزشکار تفنگ و یک ورزشکار تپانچه هستند.
 وی با اشاره به سیدبندی تیم ها گفت: ورزشکاران در تیم ها برای حضور در مسابقات مکمل هم هستند و در سیدبندی نیز با رعایت عدالت از بالاترین امتیاز تفنگ تا پایین‌ترین امتیاز تپانچه تقسیم‌بندی‌شده و در یک تیم قرار گرفتند.
 کولی‌وندی با اشاره به نحوه برگزاری لیگ پاراتیراندازی افزود: پاراتیراندازان در لیگ استان قم از ۲۴ خردادماه و تا یکم شهریور در ۶ هفته و به‌صورت دو هفته یکبار در سالن شهید محمدیان قمی باهم به رقابت می‌پردازند.
 وی با اشاره به نحوه امتیازگیری و رقابت پاراتیراندازان گفت: پاراتیراندازان به نسبت امتیازی که هر هفته به‌صورت پله‌ای کسب می‌کنند جمع امتیاز می‌شوند و امتیاز نهایی و سه نفر برتر هر تیم در آخر فصل مشخص می‌شوند.
 مسئول برگزاری لیگ پاراتیراندازی استان قم با اشاره به نتایج پایانی نیم‌فصل لیگ ابراز داشت: در پایان نیم‌فصل اولین دوره لیگ پاراتیراندازی استان قم در مجموع سه هفته تیم پایتون‌ها متشکل از فاطمه کلانتری و محمدمهدی حمیدی با سه برد و ۲۱ امتیاز در صدر جدول قرار دارند.
 وی با اشاره به تقسیم‌بندی پاراتیراندازان بر اساس تفنگ بیان داشت: تقسیم‌بندی پاراتیراندازان در رشته تیراندازی بر اساس تفنگ به‌صورت، رشته P1 و P2 یعنی تپانچه، R1 و R2 یعنی تفنگ ایستاده و R4 یعنی تفنگ درازکش در دو بخش آقایان و بانوان است.
 کولی‌وندی با اشاره به دستورالعمل اولین دوره لیگ پاراتیراندازی استان قم خاطرنشان کرد: سه تیم برتر این دوره مسابقات در پایان ۶ هفته لیگ حکم و مدال و جایزه نقدی، سه نفر برتر هر رشته نیز تندیس و حکم تعلق می‌گیرد.
 وی با اشاره به ترکیب تیم های حاضر در لیگ پاراتیراندازی استان قم گفت: تیم برنامه‌نویسان متشکل از فاطمه فهیمی و محمدرضا رضایی، تیم اسپورت نان استاپ متشکل از منیره رسولی و حدیث خلج، تیم انرژی پلاس متشکل از عظیم عباسی و خیریه آسیا، تیم آرتا متشکل از سید محمد موسوی و نرجس رمضانی، تیم پایتون‌ها متشکل از محمدمهدی حمیدی و فاطمه کلانتری، تیم دلاوران متشکل از بهلول محمدی و علی‌اکبر حیدری و تیم الماس متشکل از زهرا رابط و اسماعیل ذوالفقاری هستند.

خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای خبر /150
http://javaneparsi.ir/49671
اخبار مرتبط

نظرات شما