هر روز با یک شهید؛

کلام امام را عین حقیقت می‌دانست

در زندگی‌نامه‌ای از سردار شهید جواد عابدی می‌خوانید: تشنه حقیقت بود و کلام امام «ره» و راه او را عین حقیقت می دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» شهید جواد عابدی در سال ۱۳۴۰ هجری شمسی در شهر مذهبی و مقدس قم پا به عالم خاک گذاشت.

 کودکی‌اش با خاطره‌های تلخ‌وشیرین سپری شد. پس از آن وارد محیط مدرسه گردید و پله پله، مراحل تحصیل را با موفقیت گذراند. او تحصیلات دبیرستانی را طی می‌کرد که ناآگاه آتش بیداری، به خرمن خراب و خواب‌زدگان افتاد و ندای نهضت، از حلقوم امام «ره» و امت برخاست، و جواد نیز با شوروشوق به عرصه مبارزه با طاغوت قدم نهاد؛ چرا که تشنه حقیقت بود و کلام امام «ره» و راه او عین حقیقت بود.

 او با شرکت در راهپیمایی‌ها و با پخش اعلامیه‌ها و... انقلاب را یاری می‌رساند تا سرانجام درخت پیروزی به ثمر نشست و بساط شب‌پرستان درهم‌پیچیده شد.

 پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تحصیل خود ادامه داد و در سال ۱۳۵۹ هجری شمسی موفق به اخذ دیپلم اقتصاد شد. پس از آن به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و سپس با حضور دائمی خود در جنگ، به ندای امام لبیک گفت.

 در جبهه مسئولیت‌های گوناگونی چون: فرماندهی گردان، فرماندهی تیپ و فرماندهی عملیات لشکر را به عهده داشت و در میادین مختلف نبرد، چندین بار به‌سختی مجروح شد. در سال ۱۳۶۴ هجری شمسی دوره عالی فرماندهی پیاده را در پادگان خاتم الانبیاء تهران گذراند.

 آن عزیز عاشق که در کلیه عملیات لشکر حضور داشت، سرانجام هفتم اسفندماه ۱۳۶۵، در منطقه شلمچه و در عملیات کربلا ۵ در اثر اصابت ترکش به دست‌وپا و قطع‌شدن دست، به فیض عظیم شهادت نائل شد و از حضیض عالم فانی به اوج عالم باقی پرکشید.




انتهای خبر /

 
http://javaneparsi.ir/50116
اخبار مرتبط

نظرات شما